Fra New Zealand til Danmark

  • Hej.. Jeg har lige solgt noget til en gut fra New Zealand her i går aftes, og så tænkte jeg på hvor lang tid det tager før at pengene er her hos mig i Danmark? han sendte pengene i går aftes, den 11 november, ved 11 tiden.


    Tak

  • Da jeg skulle overføre penge til en bank i tyskland tog det 5 dage..


    Hvis gutten der nu havde brugt paypal, så have du sikkert haft det dagen efter!

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Lemon


    En WoW account.


    det er jo ikke lovligt.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten


    næ, der er masser af folk på nettet som begår noget ulovligt .... chok ? :crazyeyes:


    må man så få hjælp til det herinde hvis det ikke er lovligt ?

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman


    må man så få hjælp til det herinde hvis det ikke er lovligt ?


    [Blocked Image: http://www.tweak.dk/forum/images/report.gif]


    Lemon er jo nok rimelig ligeglad med om det er ulovligt eller ej. Uanset hvad så er handlen jo også igang - og det eneste han spørger om er hvor lang tid der går før nogle penge dukker op i Danmark når de er afsendt fra New Zealand ... At sende penge fra NZ til DK er vel ikke ulovligt ifølge Tweak-reglerne og man kan jo vel ikke køre det længere ud end det ....


    Vi skal måske også til at spørge folk om de har pirat software på deres computere før vi råder dem til hvilken CPU de skal købe ?


  • ved ikke om du bare prøver at være på tværs fordi du keder dig, eller om du ønsker at være en zaxder....


    pointen er om man er i god tro eller ej.... hvis du endelig vil gå i ekstremer og være urealistisk, så lad os tage et eksempel.


    en spørger om kemi på et forum. under sessionen indrømmer vedkommende at din hjælp er blevet brugt til at lave en bombe. du fortsættet bare med at hjælpe manden, og 2 dage senere viser det sig at bomben blev brugt til at sprænge din familie ihjel.....så ville man måske have ønsket at man havde overholdt reglerne på forum og slettet sine indlæg.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.


  • Wow account = bombe :D det var da noget af en sammenligning.

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

  • Så vidt jeg ved er det ikke ulovligt at sælge wow accounts i den dansle lovgivning(eller new zealands for den skyld..) men nogen regler blizzard har lavet.. Så derfor burde det ikke være imod tweaks regler... Så hvorfor stopper i ikke bare jeres lille kamp for den ender ikke.....


    -FredeK

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af fredek
    Så vidt jeg ved er det ikke ulovligt at sælge wow accounts i den dansle lovgivning(eller new zealands for den skyld..) men nogen regler blizzard har lavet.. Så derfor burde det ikke være imod tweaks regler... Så hvorfor stopper i ikke bare jeres lille kamp for den ender ikke.....


    -FredeK


    Fordi folk som dig ikke skal bestemme om det er tilladt at sælge en sådan her. Nu er det en gang blevet besluttet det ikke er tilladt så kan du nok så mange gange komme med din opfordring jeg tror næppe det nytter noget. Det er ikke en kamp her på sitet der er reglerne klare nok. :$

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af fredek
    Så vidt jeg ved er det ikke ulovligt at sælge wow accounts i den dansle lovgivning(eller new zealands for den skyld..) men nogen regler blizzard har lavet.. Så derfor burde det ikke være imod tweaks regler... Så hvorfor stopper i ikke bare jeres lille kamp for den ender ikke.....


    -FredeK


    det er ikke korrekt...at videresælge dem er ikke lovligt...at bruge dem på private servere er.....begge dele er forbudt i eula....men tweaks regler går udover reel lovgivning netop for at man ikke kan misbruge tingene...se fx al hjælp til peer to peer osv...det kan og bruges for det meste til ulovligehder, men er ikke forbudte at bruge, men på tweak kan man ikke få hjælp til den slags...


    min åbenbart alt for skjulte pointe var at hvis man bruger noget uskyldigt og vil have hjælp, skal man ikke oplyse at det bruges til noget ulovligt, da det kan bringe andre brugere såvel som tweak i forlegenhed.....dvs fx opgive at formålet var at sælge en wow account.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Eftersom det ikke er den ulovlige handling Lemon har fået hjælp til, og salget slet ikke har fundet sted herinde, så går det nok an, at han får hjælp til sit spørgsmål ;)


    Quote

    Oprindeligt indlæg af fredek
    Så vidt jeg ved er det ikke ulovligt at sælge wow accounts i den dansle lovgivning(eller new zealands for den skyld..) men nogen regler blizzard har lavet.. Så derfor burde det ikke være imod tweaks regler...


    Nu er det jo ikke kun den danske lovgivning der bestemmer hvad der skal være lovligt på Tweak.dk.


    Vi har valgt, at vi ikke er interesseret i at være handelsplads for salg af bl.a. WOW accounts, og hvorfor skulle vi egentlig også tillade det? Det er en klar overtrædelse af den EULA folk godkender når de installerer spillet, og der er i den grad risiko for, at køber bliver snydt og står med håret i postkassen. Ja, det er folks eget ansvar ikke at blive snydt, men derfor kan vi jo godt fjerne et par af mulighederne for det, ligesom vi sparker folk ud der gentagne gange viser, at de ikke kan finde ud af at gennemføre en handel på en ordentlig måde.


    Desuden ville vi også opleve langt flere brugere der bare opretter sig for at sælge deres account og så ser vi ikke mere til dem. Det harmonerer ikke ligefrem specielt godt med den ånd der hersker på Tweak.dk - vi er trods alt meget mere end en handelsplads ;)


    Skulle du have flere problemer med de gældende regler, så kontakt i stedet for en fra teamet så skal vi gerne uddybe dem eller ligefrem overveje at ændre/udvide reglerne - men det bliver ikke tilladt at handle med WOW accounts af den grund.