• Hej Tweakere!


    Jeg overvejer lidt at investere i en omgange nye HDer for at optimere min maskine :).. I denne gang ville jeg lige høre, hvad i ville foretrække:


    1 x SSD 64 GB


    2 x SSD 32 GB @ RAID 0


    1 x 150 GB Raptor X


    2 x 150 GB Raptor X @ RAID 0


    Og vil sidt, om i kender en god SATA controller, jeg kan køre diskene på (mit MBs 6 SATA-porte er done)..

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af noxon
    Jeg ville gå efter noget VelociRaptor da de yder ret godt, og er så godt som lydløse.


    SSD er efter min mening for langsomt og dyrt pr gb til det kan gå..


    Hvis du vælger SSD så husk at nogle af dem er så langsomme som et 3år gammelt usbstick, så læs lige nogle reviews.


    Skal selvfølgelig have nogle af de hurtige ;).. Og 64 GB er skamt fint til mig..


    ... men hvis hastigheden er bedre på VelociRaptor, så er der jo ikke så meget at rafle om :))

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • har smidt en OCZ Core 64Gb SSD disk i computer og wow en preformace man får ud af det må jeg sige.
    Næsten med det samme så kørte alle blæsere kun max 1000rpm (det er en Fujitsu Siemens workstation - lidt ala HP og Dells desktops).
    WinXP booter til desktop ca 10 sek hurtigere (hvis ikke mere), så kan klart anbefale sådan en fætter.

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • hvad med holdbarheden på dem......det har der da været store problemer med.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Undskyld at jeg lige låner tråden kort.


    Hvor har ssd diske og 10.000 rpm diske en betydning? Hvis man har en af disse med styresystem installeret er det så kun opstart af styresystemet eller har det også en betydning for afviklingen på andre måder?
    Jeg synes nemlig det er mange penge at smide efter dem for at spare 10 sek på opstart 1 eller 2 gange om dagen.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • hele systemet vil ganske enkelt arbejde hurtigere...det er svært at måle, men man kan sagtens føle det.


    har selv en gammel 8 mb raptor med 36 gb, og der er en rimelig forskel fra den til mine wd2500ks med 16 mb cache på....den finder ganske enkelt filerne hurtigere til cpuen når man skal åbne applikationer osv....og noget af det langsomste i en pc er faktisk harddiskene, så det er netop stedet at finde hastighed på.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • OCZSSD2-1C64G : MTBF 1,5 millioner ... Har set nogle OCZ-modeller på 2 millioner.
    VelociRaptor : MTBF 1,4 millioner


    Men det er jo bare tal ... Hvem har en harddisk som har kørt mere end 1 million timer ? :ohmy: - eller 100.000 for den sags skyld ...

  • For SSD diske er det ikke antallet af timer, men derimod antallet af "reads and writes" der er interessant med henblik på diskenes levetid.

    P4 Northwood 2 2.53 Ghz/FSB 533
    Asus Nvidia Geforce 6800 128 MB
    ECS L4S8A2 Bundkort
    1024 MB DDR PC2700 Kingston value ram
    512 MB DDR PC 2700 Samsung ram
    500 W Akasa PSU

  • præcist og et operativ system læser og skriver jo hele tiden.....

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af [FDB] FifaFrazer
    For SSD diske er det ikke antallet af timer, men derimod antallet af "reads and writes" der er interessant med henblik på diskenes levetid.


    Intel påstå at deres SDD´ere er bygget til et rimeligt seriøst brug.


    [Blocked Image: http://www.hothardware.com/articleimages/Item1213/intel-idf-ssd-slide-5.jpg]


    Tror gerne der findes nogle budget-SSD´ere der ude som går i stykker som vinden blæser, men så må man jo bare ombyttet lortet. Intels X25 (80GB) koster op mod 5K hvis jeg ikke husker meget galt, så lige den springer de fleste jo nok over. Men det ville sgu nok være nice med et par X25´ere i RAID-0.


    [Blocked Image: http://www.hothardware.com/articleimages/item1213/big_intel-hdtach.png]

  • Nu har jeg selv haft Ocz SSD´ere i raid 0 som OS disk et pænt stykke tid, ved ikke om jeg bare har været uheldig, men har haft utroligt mange problemer, men diverse fejl efter jeg brugte dem til mit OS
    hastigheden var da fin, men alle de tilfældige fejl var slet ikke det værd


    i øvrigt er begge pillet ud nu, efter den ene stod helt af! så jeg venter i hvertfald lidt til de har lidt mere styr på teknologien

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Maesty
    Nu har jeg selv haft Ocz SSD´ere i raid 0 som OS disk et pænt stykke tid, ved ikke om jeg bare har været uheldig, men har haft utroligt mange problemer, men diverse fejl efter jeg brugte dem til mit OS
    hastigheden var da fin, men alle de tilfældige fejl var slet ikke det værd


    i øvrigt er begge pillet ud nu, efter den ene stod helt af! så jeg venter i hvertfald lidt til de har lidt mere styr på teknologien


    Hvilke problemer & fejl ?