Jeg leger lidt med overclock af mit grafikkort. Der er bare stock cooler på men spørgsmålet er hvor meget man må overclocke det Hvor høje må temps være og er 3dmark06 fint nok til at belaste det? Eller vil i bare anbefale at man ikke overclocker det?
Overclock 8800 GT
-
-
Du kan overclocke indtil du får fejl, og det gør du enten når det mangler volt eller bliver for varmt, og så clocker du det en smule ned igen, hvis det så er stabilt er det fint.
-
Okay, så jeg skal ikke kigge på temps? Er det først hvis jeg begynder at rode med spændingen til dem at det bliver farligt? Og er 3DMark fint nok til at teste med ?
-
3dmark 05 eller 06 plejer at virke helt godt, men ellers bare spil de spil du plejer.
Kortet er lavet til at kører under en max temp på knap 100c mener jeg, og hvis det bliver for varmt skal kortet nok throtle.. Men lavere temp = højere overclock, så en load på 40-50c vil give et højere oc end ved 80-90c
-
Mit 8800GT er kun svagt overclocket og ligger allerede på 80C under load. Kan godt være det kan klare 100C men synes selv 80C er lidt mere end hvad jeg kan lide.
EDIT: On topic - Køb en Thermalright HR-03 GT, så burde der ikke være nogen problemer med varme.
-
Oprindeligt indlæg af noxon
3dmark 05 eller 06 plejer at virke helt godt, men ellers bare spil de spil du plejer.Kortet er lavet til at kører under en max temp på knap 100c mener jeg, og hvis det bliver for varmt skal kortet nok throtle.. Men lavere temp = højere overclock, så en load på 40-50c vil give et højere oc end ved 80-90c
Jeg er ikke helt med på hvad du mener. Forstår det lidt som at hvis jeg down-clocker og det så får lavere temps virker det bedre. Og det giver i hvert fald ikke nogen mening for mig. Med minor OC lå temps under 3DMark06 på 58-61 grader.
-
når kortene bliver for varme går de ikke kolde som i gamle dage...derimod throttler de indtil temepraturen er faldet nok igen, så de ikke tager skade...men throttler den så vil du tabe ydelse.....lidt som at tune en bil og så være nødt til at holde ind til siden hvert 5. minut fordi den bliver for varm
-
okay, men ved vi hvornår det gør det?
-
der findes et program der kan checke for det, men må indrømme jeg ikke kan huske hvad det hedder.
-
Okay. Kan man se sådan noget i rivatuner? Ehm. I hvert fald tak for svarene indtil nu. Hvis den sidste løse ende kunne fanges ville det være nice.