Gammelt Jern + 1.

• Man ved man bor på landet når ruten til og fra institutioner går tværs over diverse marker :crazyeyes:

Til billedet:
    Som altid kommer mine kommentare fra en person der ikke ved såå meget om billeder osv, men kan det passe at du har gjort "jernet" lysere i PS?
    Synes lidt man kan se det rundt om jernet nemlig... Men ved ikke om det bare er sådan billedet ser ud.

B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

Oprindeligt indlæg af JuiCe
    Man ved man bor på landet når ruten til og fra institutioner går tværs over diverse marker :crazyeyes:

Til billedet:
    Som altid kommer mine kommentare fra en person der ikke ved såå meget om billeder osv, men kan det passe at du har gjort "jernet" lysere i PS?
    Synes lidt man kan se det rundt om jernet nemlig... Men ved ikke om det bare er sådan billedet ser ud.

Det går såmen ikke over diverse marker, da vi bor nær "hovedstaden" på øen. :)
    Billedet her er langt fra hvor vi bor.

Nej, det så ikke sådan ud i virkeligheden, der er modlys i højre side derfor er billedet lavet som et "fake" HDRi udfra 1 NEF fil (RAW).

Tak for kommentaren, og go' "sommer" dag. :cheers:

• Også her kommer kommentaren fra en der ikke har så meget forstand på billeder, men syns det virker som om fokus ligger på det forreste stykke, og ikke på 'jernet' som helhed.. Det er lidt synd, men ud over det er det et rigtigt fedt billede..

Thumbs up her fra :9xo

Oprindeligt indlæg af Schultz
    Også her kommer kommentaren fra en der ikke har så meget forstand på billeder, men syns det virker som om fokus ligger på det forreste stykke, og ikke på 'jernet' som helhed.. Det er lidt synd, men ud over det er det et rigtigt fedt billede..

Thumbs up her fra :9xo

Focus ligger på gernet. ;)

Det hele er mere eller mindre i focus/skarpt grundet en Brændvidde på 18mm og f/10. ;)

Tak for kommentaren.

• :9xo flot :9xo

Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

• Et ok billede.

Du for dog hallows hvor himlen når jorden. Himlen halter faktisk lidt i mine øjne. I venstre side er det som om den går grå i grå og det ser ud til der er lidt støj/banding i den.

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

• Også rigtig flot. :clap:

Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

• Du har godt styr på lyset, og billedet er teknisk okay.

Jeg må dog være ærlig at indrømme at jeg synes billedet fremstår kedeligt. Motivet siger mig ikke det store, og der er ingen finurligheder i kompositionen. Motivet er placeret i midten (jeg ved godt det kunne have svært at gøre andet med dette motiv) og himlen stjæler for meget opmærksomhed. Når jeg kigger på billedet bliver mine øjne fanget på himlen, og ikke på vognen. Jeg skal dog samtidig sige til dit forsvar at du virkelig har ramt en flot blå farve i himlen.

Grunden til at vognen nærmest "lyser" er pga. HDR-konverteringen. Du har fået en lidt for kraftig halo. Prøv evt. at rette det til med 'Burn Tool' i Photoshop. Det bliver specielt ærgelig da der ikke er noget halo på det stykke himmel man kan se igennem vognens "arm", og det derfor bliver en meget mørkere blå farve.

Vognen kunne også godt tilføres en smule ekstra skarphed. Vognen fremstår, som Schultz også påpeger, ikke helt skarp.

Jeg har set meget bedre fra dig Henrik.

Whenever I’m about to do something,
    I think “would an idiot do that?” and if they would,
    I do not do that thing.

- Dwight Schrute (The Office)

• For mine øjne bliver det alt for meget hdr. Syntes skyerne ser forkerte ud. Bliver alt for glatte og alt for mørke hænger ikke sammen med billedet som jeg ser det.

• Må indrømme at jeg ikke kan lide looket. Lidt for meget gas i photomatix, eller hvor det nu er lavet. Hvis den store farvemætning var målet, havde jeg klart foretrukket et polfilter. Det ville måske have været svært at få detaljer i skyggeområderne under vognen, men det ville jeg have foretrukket. Selvfølgelig bare min mening :)

• Takker igen for kommentarene.

Det er bare super at i fortæller mig hvad der er galt/godt med mine billeder det er rigtig glad for, for det giver mig virkelig blod på tanden til at fortsætte, da jeg har meget at lære endnu. :)

HDR billeder er ikke min stærekste side, eneste der er blevet godt for mig ( efter min mening ) er kirken i ugeopgaven. :)

Go' dag til jer alle. :cheers:

Vh Henrik Gottschalk

• Er også i mine øjne klart de bedste hdr billede, men det er jo bare med at kæmpe videre :)

Oprindeligt indlæg af _WHAT_

Er også i mine øjne klart de bedste hdr billede, men det er jo bare med at kæmpe videre :)

Havde det ikke været for jer, tror jeg ikke jeg var kommet dertil hvor jeg er nu med fotograferingen, og det er jeg super taknemmelig for. 8)

• Kan rigtig godt li' lyset i dit billed, skyerne ser dog lidt mærkelige ud!? Synes heller ikke at vinklen i billedet er så spændene, måske det havde været lidt federe at tage det mere i frøperspektiv..? Men fint billed ;)

Mobo: Asus A8N-E, NF4 Ultra
    Cpu: Athlon 64 "Winchester" 3200+ 2 ghz @ 2,55 ghz
    Cpu Køler: Thermalright xp-120 - CM 120mm, 1200rpm.
    Ram: 2x512 mb Kingston Value CAS 2-3-3-6 @ 217 mhz
    Gfx: Asus X850Pro 256mb GDDR3 AC ATI Scilencer 5 rev. 2
    507/520 mhz @ 548/632 mhz
    Hdd: 2X160 GB Seagate S-ATA 7200rpm, 8 mb cache
    Psu: Aspire Chameleon ATX 550W
    Skærm: Hyundai B71A 17", 8ms, contrast 700:1
    Andet: Logitech mx518 + Steelpad 4D

3Dmark05 - 6094 points