Gode og flotte BluRay film ?

  • Hey hey allesammen..


    Har lige anskaffet mit et BluRay drev til min PC, så jeg kan se nogle FullHD film på
    mit nye TV..


    Så ville da lige høre hvilke film i mener der er flotte og gode, samt et totalt must-have-fænomen..?


    Dem jeg selv overvejer at købe er:


    The Ultimade Matrix Collection
    The Day After Tomorrow
    The Fifth Element (Remastered)
    De 3 Pirates of the Caribbean


    Men hvad siger i?
    Hvad er must ?


    Er til flotte film, action, drama, animations (pixar osv), dokumentar (BBC / IMAX) osv. osv.


    Og forresten.. Hvor købes film billigt ?

  • Jeg er ikke lige selv hoppet med på den blå bølge, så nogle konkrete anbefalinger kan det ikke blive til, men for prissøgning bør du klart forsøge dig med http://highdefprices.com/.


    Super side til at sammenligne og vigtigst af alt (for mig i hvert fald) kan du se hvorfra firmaet sender. Dermed undgår du ubehagelige toldoverraskelser, når du prøver at udnytte udlandets langt mere rimelige priser.

  • Transformers er sku en flot film i HD synes jeg, så den hos en ven i 720p og det var lir!
    Slår selvfølgelig ikke en tur i biffen, men damn den film er flot lavet uanset hvad.

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af JuiCe
    Transformers er sku en flot film i HD synes jeg, så den hos en ven i 720p og det var lir!
    Slår selvfølgelig ikke en tur i biffen, men damn den film er flot lavet uanset hvad.


    Ja den kommer nok også på hylden en dags tid..
    Og mon ikke den er flot i 1080p når du nu siger den var det i 720p.. ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Bubbi


    Ja den kommer nok også på hylden en dags tid..
    Og mon ikke den er flot i 1080p når du nu siger den var det i 720p.. ;)


    Det tror jeg uden tvivl den er :crazyeyes:
    Bliver også en af mine første indkøb efter jeg har sparet op til dette:
    http://hifipriser.dk/Products/…584&searchArea=&Soegeord=


    Hvilket tv var det du havde købt? Noget 46" ikke ?


    EDIT: Never mind, fandt din "ventetider" tråd :crazyeyes:

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

    Rettet en gang, sidst af JuiCe ().


  • Pirates Of The Caribbean er RIGTIG flotte på BluRay. Har selv kun set "Surf's Up" lejet hos BlockBuster (Afspilleren er en PS3) og det så RIGTIG lækkert ud (Også i 720P).


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Schultz
    Hvad med film som Saving Private Ryan, Galdiator, Troy og Superman returs?


    Selvom at Saving Private Ryan & Gladiator er nogle rigtig flotte film, så kan det være at man ikke får såå meget ud af det, nu er de jo rimelig gamle, 10 & 8år og opløsningen på en blueray vil så bare være opskalering af dvd versionen, stadig flot men ikke 1080p.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Cyclups


    Selvom at Saving Private Ryan & Gladiator er nogle rigtig flotte film, så kan det være at man ikke får såå meget ud af det, nu er de jo rimelig gamle, 10 & 8år og opløsningen på en blueray vil så bare være opskalering af dvd versionen, stadig flot men ikke 1080p.


    Det kan der selvf. være noget om... Hva så med, Lord of the rings, Narnia osv. i den genre, Equilibrium, 300, Sin City (ja, måske ikke men nu kom den med), The Cronicles of Riddick, Iron Man, Final Fantasy, hulk anno 2008, den nye batman, Wall-E


    Ja, ved godt nogle af dem ikke af udkommet endnu.. men når de gør det engang...

  • Skal i hvert fald have en del Pixar film..


    Animationsfilm ser voldsom godt ud i HD..
    Og især i FullHD..


    Men jo, er nok de "nye" film der vil være pænest, da der allerede ved produktionen
    er tænkt på HD..


    De "gamle" film kan jo have en halvringe master, og derfor ikke se så godt ud..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Bubbi


    Ja den kommer nok også på hylden en dags tid..
    Og mon ikke den er flot i 1080p når du nu siger den var det i 720p.. ;)


    Tror ærligtalt ikke du får noget vitterligt ud af det, medmindre du har et meget stort tv. Af hvad jeg har læst, så kan man ikke se forskel på de mest almindelig størrelser alligevel.


    Anyway, til emnet, så har jeg kun oplevet på 300 på Bluray, og den synes jeg desværre ikke er meget bedre end på dvd. Dog er jeg nu nok begrænset af mit 32" halvgamle hd-ready Samsung-tv.


    Derimod er optagelserne fra Tiesto i Parken på bluray rigtig flotte. Var faktisk meget imponeret, eftersom det var live-optagelser.


    På min ønskeliste, står indtil videre følgende bluray-film:


    Master and Commander (Lyder er allerede fænominal på dvd)
    Blade Runner - Final Cut


    Øvrige, som vel ikke er på bluray endnu:


    Ringenes Herre 1-3
    Transformers
    Gladiator


    Sidst men ikke mindst, så kunne jeg sikkert nemt købe en lang række øvrige film, men gider simpelthen ikke opdaterer hele min samling. Vil kun opgraderer de film, som jeg virkelig sætter pris på.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Cyclups


    Selvom at Saving Private Ryan & Gladiator er nogle rigtig flotte film, så kan det være at man ikke får såå meget ud af det, nu er de jo rimelig gamle, 10 & 8år og opløsningen på en blueray vil så bare være opskalering af dvd versionen, stadig flot men ikke 1080p.


    Nu skal du tænke på at filmene er skudt i 35mm hvilket er langt over 1080p, og det er simpelthen et spørgsmål om hvorvidt originalfilmen er opbevaret.


    Se en film som "The Rock", der efterhånden har 12år på bagen, den ser blændende ud på HD, det samme med Queen koncerten fra 1981.


    Men hvis jeg skulle anbefale et par film jeg ejer, så ville det være:


    Ratatouille
    Final Fantasy
    Harry Potter (samtlige)
    Spider-Man (samtlige)
    The Prestige
    A Few Good Men


    Et par der skuffede mig lidt (dog kun set en del af dem):
    Resident Evil: Extinction
    300

    Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

    Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m

  • ayu, ganske rigtig, med at 34mm er en del højere "opløsning" end 1080, jeg mener at have' læst at hvis man skulle putte en opløsning på 35mm så ville det være omkring 4000x3000pixel, men for at så få den høje opløsning så skal de "gamle" 35mm frem igen og overspilles til blue-ray og det kan være at ikke alle film for gjort det, men bare bliver kopieret fra dvd versionen, men selvfølgelig store biograf hit bliver helt sikkert overspillet fra deres filmruller til blue-ray.


    og et par film jeg gerne ville se på blue-ray:
    The Chronicles of Riddick
    Kill Bill 1
    Blade Runner - Final Cut (har den på dvd, godt nok en flot film)
    og Star Wars 4-5-6, kan da også godt tage 1-2-3 med bare for hyggens skyld :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Macimuz


    Tror ærligtalt ikke du får noget vitterligt ud af det, medmindre du har et meget stort tv. Af hvad jeg har læst, så kan man ikke se forskel på de mest almindelig størrelser alligevel.


    Jeg vil så sige at jeg kan nu sagtens se forskel på 720p og 1080p på mit nye TV..
    Om det er "meget stort" som du nævner ved jeg ikke..
    Det er et 46" Sony KDL-46W4000. Skulle vist nok være noget at det nyeste nye Sony har lavet..


    Er i hvert fald et dejligt TV.. :)


  • måske går der ikke så lang tid med Star Wars 4-5-6,
    hos Amazon.com kan man tilmelde sig til en email tjeneste så man får en email når de kommer på Blue-Ray, så måske lige omkring juletid.
    http://www.amazon.com/Star-War…dp/B000PMLFRA/ref=sr_1_11

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Bubbi


    Jeg vil så sige at jeg kan nu sagtens se forskel på 720p og 1080p på mit nye TV..
    Om det er "meget stort" som du nævner ved jeg ikke..
    Det er et 46" Sony KDL-46W4000. Skulle vist nok være noget at det nyeste nye Sony har lavet..


    Er i hvert fald et dejligt TV.. :)


    Måske forskellen er blevet bedre, som teknikken også er blevet det. Personligt, så har jeg ikke prøvet at sammenligne de 2 opløsninger.


    Men har i hvertfald tit læst, at 1080 er en omgang salgsgas - ligesom Megapixels er det ved digitalkamera.

  • Det eneste rigtig 1080 jeg har set på mit tv (Sony 40w4000) er Discovery HD som stofa til min glæde har glemt at kode hos mig og sammenlignet med det 720 jeg har set fra min server overført med hdmi kabel, så er 1080 meget mere skarpt og man kan bedre se de små fordybninger i folks hud f.eks., men bitrate har jo også meget at sige og de 720 jeg havde hentet fra nettet havde jo nok ikke den højeste bitrate set i forhold til hvad Discovery HD har.