Gode og flotte BluRay film ?

  • Sunshine skulle vidst være extremt flot på HD, evt. en anmeldelse her.. Link

    Når en kvinde bliver videnskabsmand, er det oftest et tegn på,
    at der er noget galt med hendes kønsdele.

    -Friedrich Nietzsche-

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Cyclups
    Det eneste rigtig 1080 jeg har set på mit tv (Sony 40w4000) er Discovery HD som stofa til min glæde har glemt at kode hos mig og sammenlignet med det 720 jeg har set fra min server overført med hdmi kabel, så er 1080 meget mere skarpt og man kan bedre se de små fordybninger i folks hud f.eks., men bitrate har jo også meget at sige og de 720 jeg havde hentet fra nettet havde jo nok ikke den højeste bitrate set i forhold til hvad Discovery HD har.


    I så fald har du alligevel ikke set rigtigt 1080, da det højest er 1080i stofas boks kan udsende :)) men derfor er det stadig et godt billede :D


    På alt under 40" er det ihvertfald unødvendigt med en opløsning på over 720p. Bruger man sin skærm til HTPC & PS3 så syntes jeg dog det er værd at tage den ekstra opløsning med. (Og GT5 Prologue ser sq damn sweet ud ;) )


    Angående Star Wars, så skal du næppe forvente at se de film på BD de næste par år, behøver jeg nævne at det tog ham 8 år eller lignende fra DVD'en blev lanceret til filmene udkom? Dog kommer den forfærdelige animationsfilm som jeg spildte en søndag på indenfor en overskuelig fremtid.

    Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

    Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m


  • ja de sender kun i 1080i (og det er stadig rigtig 1080 bare ikke P), men i billede skarphed eller hvad man kan kalde sådan noget, så er der ikke ret stor forskel i I & P, selvfølgelig når der begynder at komme god bevægelse på som i en spillefilm så kan man se forskel, men når man sidder og ser American Chopper så er forskellen meget lille.
    Og til Star Wars, så har jeg læst et Lucas har vendtet med at se om det var Blue-Ray eller HD-DVD som vandt kampen fordi han ikke ville sælge sin elskede Star Wars på et "taber" format :)

  • Pirates Of The Carribean kan anbefales generelt og på Blu-Ray bliver billedet enormt flot :D
    Vildt så mange detaljer der egentlig kommer med, ifht. en DVD.


    EDIT:


    Blu-Ray film er til at betale hos coolshop.dk

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Braindead
    Pirates Of The Carribean kan anbefales generelt og på Blu-Ray bliver billedet enormt flot :D
    Vildt så mange detaljer der egentlig kommer med, ifht. en DVD.


    EDIT:


    Blu-Ray film er til at betale hos coolshop.dk


    Ellers kan det anbefales at kigge lidt på amazon.co.uk

  • Ser helst ikke film med danske undertekster..


    Kan ikke klarer de danske oversættelser man bruger nogen gange..


    Så ser dem helst med engelske undertekster..
    Men kigger da lige forbi den hjemmeside..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Bubbi
    Ser helst ikke film med danske undertekster..


    Kan ikke klarer de danske oversættelser man bruger nogen gange..


    Så ser dem helst med engelske undertekster..
    Men kigger da lige forbi den hjemmeside..


    Enig, kan blive så sur hvis det oversættes forkert på trods af at det er et "professionelt" firma der har oversat. Generelt er jeg mere til at se film helt uden undertekster, ellers føler jeg at jeg kigger på teksten mere end jeg ser filmen og det er jo lidt dumt med en flot HD film. :crazyeyes:

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Cyclups


    Det største problem med Amazon.co.uk er at der næsten ikke (jeg tror faktisk aldrig jeg har set en Blue-Ray med DK subs hos dem) er nogle film med DK subs.


    Narj okay, men jeg foretrækker personligt også at holde underteksterne væk, medmindre man ser en film, hvor de ikke taler engelsk. Og så er engelske undertekster også gode nok.


    Men det er selvfølgelig en smagssag.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Cyclups
    Det eneste rigtig 1080 jeg har set på mit tv (Sony 40w4000) er Discovery HD som stofa til min glæde har glemt at kode hos mig og sammenlignet med det 720 jeg har set fra min server overført med hdmi kabel, så er 1080 meget mere skarpt og man kan bedre se de små fordybninger i folks hud f.eks., men bitrate har jo også meget at sige og de 720 jeg havde hentet fra nettet havde jo nok ikke den højeste bitrate set i forhold til hvad Discovery HD har.


    Danmark kommer slet ikke til at sende HD udsendelser i 1080p. De har valgt kun at sende i 720p/1080i, da det ikke kræver så meget båndbredde, og fordi der (for de flestes vedkommende) ikke er den store synlige forskel.