"nutid" strategispil?

• Hey folks..

Har lige gennemførst company of heroes (igen) og vil sådan set gerne ha' et ny strategispil i samme dur.. Er ved at være SÅ træt af alle de spil hvor man har bue/pil osv. Det skal være noget med nogle kraftige skydevåben osv. + noget fedt lyd :D

Kender i nogle nutids og/eller fremtids strategispil der er værd at spille?

Pft. Schultz!

• Har ikke selv prøvet det, men World in Conflict er nutidigt, hvilket betyder at der er ret meget med helikoptere og fly. Så vidt jeg ved :D

AMD Athlon 64 Processor 3400+
    2048MB DDR PC3200 RAM
    ATI HD4850 512MB DDR3

• ja supreme commander er nizzle.

ellers er empire earth...
    World in Conflict er hvis en anden form for strategy.. der styere du ikke det hele selv.. du tar enten, Support, Tank, Infantry eller Air. Men spillet er SUPER FEDT!!! fordi du nødsadet til lave strategy med andre :)

• civilization serien er rimelig godt, men kan godt blive lidt langtrukkentda det er turbaseret... ikke desto mindre får man alt fra kølle til atombombe.

Alpha Centauri er et forholdsvis gammelt spil, men indeholder også en del fremtidselementer. Desuden er det ligesom Civilization turbaseret.

sørg endelig for at få fat på expansions til ovenstående, da de tilføjer nogle ekstra factions og units.

Desuden er der freeciv, som er en gratis klon af civilization spillene som både kører på windows og linux

Command & conquer serien er mindst lige så god.

Homeworld serien er en lidt anden form for strategi, idét at det forgår i rummet, hvor man har et moderskib der minder om en base. Fra moderskibet skal man så bygge mindre skibe til kamp og harvesting.

Haegemonia er lidt i samme dur som Homeworld, stadig med en meget flot grafik, men her har man koloniserede planeter der bruges som baser. Der er kun 3 racer, men derimod er det rimeligt sjovt i multiplayer. Sørg for at få expansionen The Solon Heritage, her kommer der et par gode maps med i købet, samt lidt eksra guf af våben og andre ting.

Masters of Orion 3 er rimeligt ok, men det er turbaseret og kræver en masse micromanagement (bl.a individuelle planeters finanser osv.) og kan derfor være noget af en tidsrøver.

Sidst, men ikke mindst er der Imperium Galactica 2 (hvilket er rimeligt svært at finde) der lader dig bygge kolonier osv. IMO er det et rimelig godt spil der lader dig flyve mellem stjernerne og bygge kolonier som du vil have dem. Desuden skal du ikke kun kæmpe i rummet, men også på planeterne ved hjælp af tanks. Desuden kan man købe skibe fra andre racer hvis ikke lige man har nok selv. Dog er der lige det problem at der er en ret aggresiv race med i spillet som man kan få en del problemer med imod slutningen, da de kan slå selv en gigantflåde på 700 rumskibe sønder og sammen.

CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

• Starcraft - Broodwar går aldrig af mode!! - Spil det lidt så du kommer ind i gameplayed til når 2'eren ramlander til jul!
    Søg på youtube efter in-game videoer fra Starcraft 2 - det er det sygeste strategispil du finder.

Phenom x4 2,5 GHz
    4 GB Kingston 1066 MGz DDR2-Ram
    3870x2 1 GB GDDR3
    750 GB SATA SpinPoint 7200 rpm

• Det kommende Red Alert III.

Jeg har prøvet betaen og det er superfedt. :D Jeg synes Tiberium Wars var godt, men RA3 har taget skridtet videre.

Det er lidt futuristisk og ude af proportioner, men stadig (ret) tæt på nutiden. Superfede gøbs, lydeffekter etc.

I5 760 @ 3.6 ghz
    Club3D HD 7950 13' Series @ 1100/1575 mhz
    8gb Crucial SP ram 1600 mhz
    Gigabyte GA-P55-USB3

• Har taget hul på supreme commander igen, da det jo er et super fedt spil... Kan bare ikke rigtigt forstå hvorfor det kører så dårligt? :S De første par quests hvor mappet ikke er udvidet fuldt kører det perfekt.. Men i de/den sidste quest hvor hele mappet er synligt samt der er en masse aktivitet kører jeg nok med 2-5 fps :S

Det er satme nederen da det jo er et super fedt spil, som bare SKAL køre flydende for at give en go effekt :S

• jeg siger god for World In Conflict. spillet er ikke helt nutidigt men det er nok det spil der er tættest på.

det skal forestille at Den kolde krig er blevet "varm" og Rusland har angrebet det meste af Europa og prøver nu at tage USA med buskerne nede da det meste af deres millitær styrke er i Europa for at hjælpe det Franske og Svenske Millitær. i de hede kampe følger du Banon (dig selv) som i forskellige kampe prøver at skubbe russerne tilbage.

når man spiller Multiplayer kan man vælge mellem 4 roller:

Infantry.
    basis enhederne er selvfølgelig soldater og et par APC'er, de er dog ikke lige det bedste valg, men er dog stadig meget sjove hvis man bruger snipers :hb:

Support.
    Denne rolle er ikke egnet til at kæmpe på front linjen. Dine enheder består af 2 slags Artilleri køretøjer (Heavy, Light) og to AA køretøjer (det samme som Artilleri) derefter har man også en "Repair Tank" og de sædvanlige APC'er og små kampbiler.

Air.
    rigtig fed rolle når man spiller multiplayer. du har fire forskellige Helikoptere (Heavy, Light, en til spinage og selvfølgelig en Transport til soldater). rollen er perfekt hvis du er til direkte angreb og bliver langt væk fra AA køretøjerne. de kan dog også være en god hjælp hvis man hjælper Infantry rollen.

Armor:
    nok den mest anvendte rolle. du har tre forskellige tanks (Heavy, Medium og light). udover de har denne rolle ikke nogle speciele køretøjer, men den kan selvfølgelig også bruge APC'er og "Hummer" lignende køretøjer.

Alt i alt, er det et meget fedt spil specielt hvis man har et headset og faktisk bruger det, så man kan lave taktiker sammen med sine spillere, og singleplayer delen er også meget sej. du skal dog have en rimelig kraftig pc for at få hele oplevelsen, da effekterne er ekstremt godt lavet.

så jeg kan selvfølgelig kun anbefale det :cheers:

• Har spillet WiC, som jeg også skrev tidligere.. :)

Fandt lige homeworld 2 host en kammerat, som jeg fik krejlet mig til for en pakke Cecil, så nu må jeg hjem og prøve om det er noget ved :)