• Quote

    Oprindeligt indlæg af |Henrik|
    En Gedehamse fra i dag. :)


    Gedehams.. Der er jo kun 1 af dem :)
    Men super fedt billede! Virkelig skapt! :D


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

    Rettet en gang, sidst af Exxon ().

  • ved du hvad den hedder.. den art??


    for i går.. ovre ved min kæreste.. så vi en hveps.. eller.. den lignede en flue.. men den havde striber på røven.. og nu kommer det klamme/mærkelige.. den var ca 10x så stor som alle andre.. kæmpe stor.. men igen.. den lignede en flue, bare en en hvepses farver..

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af gaming-king
    ved du hvad den hedder.. den art??


    for i går.. ovre ved min kæreste.. så vi en hveps.. eller.. den lignede en flue.. men den havde striber på røven.. og nu kommer det klamme/mærkelige.. den var ca 10x så stor som alle andre.. kæmpe stor.. men igen.. den lignede en flue, bare en en hvepses farver..


    Nej ved det ikke, men det er en Gedehams, der findes 7 forskellige gedehamse i danmark incl, den alm hveps der også er en gedehams.

  • Rigtig flot billede...

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

  • nå.. men tillykke med skudet.. :clap:

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af gaming-king
    ved du hvad den hedder.. den art??


    for i går.. ovre ved min kæreste.. så vi en hveps.. eller.. den lignede en flue.. men den havde striber på røven.. og nu kommer det klamme/mærkelige.. den var ca 10x så stor som alle andre.. kæmpe stor.. men igen.. den lignede en flue, bare en en hvepses farver..


    Kunne lyde som en hesteklæg.

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • det ligner faktisk meget sådan en.. mange tak..

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Ja, men de er slet ikke nær så store, og så grå, hvis jeg husker ret.
    Desuden pisse irriterende dyr.

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Rigtigt flot foto synes jeg. Smukt :9xo

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Fint billede - men det er ikke en gedehams ;)


    Det er en svirreflue (kaldes også en svæveflue). Hvepse (eller gedehamse om man vil) har to sæt vinger - den her har kun et, hvilket afslører vores lille vens sande identitet...


    EDIT: Kom lige i tvivl her...Det er vist noget vrøvl jeg har fået skrevet med vingerne :O


    Men det er under ingen omstændigheder en gedehams - om det så holder med 2 sæt vinger eller ej... Alt fra øjnene til kroppen over antennerne siger at det er en svirreflue og ikke en gedehams :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Curious
    Fint billede - men det er ikke en gedehams ;). Hvepse (eller gedehamse om man vil) har to sæt vinger - den her har kun et, hvilket afslører vores lille vens sande identitet...


    EDIT: Kom lige i tvivl her...Det er vist noget vrøvl jeg har fået skrevet med vingerne :O


    Men det er under ingen omstændigheder en gedehams - om det så holder med 2 sæt vinger eller ej... Alt fra øjnene til kroppen over antennerne siger at det er en svirreflue og ikke en gedehams :)


    Det var dog noget værre sludder.


    Hvis du ved hvordan en svirreflue ser ud, ja der er rigtig mange forskellige svirrefluer, ved du også at dette ikke er en svirreflue, denne gedehams som det er, er omkring 3 gange så stor som en hveps ( Som også er i gedehams familien )


    Jeg kunne godt tænke mig at du vidste mig et billede af en svirreflue der ligner denne.


    Jeg kan også fortælle dig at der er 7 forskellige slags gedehamse.


  • Well... I så fald kunne jeg godt tænke mig at du fandt et billede af en gedehams der ligner den her ;)


    Men hvis den er tre gange så stor som en hveps så er det naturligvis ikke en svirreflue - til mit forsvar skal det dog siges at det ikke sådan er lige til at vurdere størrelsen fra dit billede ;)


    Men som sagt: Selve formen på det insekt du har taget et billede af modsiger enhver snak om at det skulle være en gedehams... Antennerne er forkerte, bagkroppen (hint: ved du hvor udtrykket "hvepsetalje" stammer fra?) er forkert, forkroppen er forkert og så er øjnene også forkerte - summa summarum: det der er ikke, og har aldrig nogensinde været en gedehams :)


    Nu hvor jeg er blevet gjort opmærksom på hvor stor den er, så er det naturligvis ikke en svirreflue - en flue er det dog stadigvæk og det er på samme måde stadigvæk ikke en gedehams... Det du har knipset der, min ven, er en hesteklæg... Hvis du vidste hvordan sådan en så ud ville du hurtigt kunne spotte den på antennerne, øjnene, form og farvetegning på hhv. bag- og forkrop ;)




    .......Billedet er dog stadigvæk fint - det er (sgu) bare ikke en gedehams 8)


  • Så er det bare sådan.