PC ingen billede på skærmen " No signal "

  • Hej derude for et stykke tid siden begyndte min PC at opfører sig rigtig mærkeligt ! musen frøs hele tiden og begyndte at gå amok, den bevægede sig og åbenede en masse ting i start menuen.


    Efter dette havde stået på i et par uger kunne jeg pludselig ikke starte min PC. hver gang jeg startede kom der dette frem på min skærm " No Signal ". PC'en "bootede" dog godt nok og jeg kunne hører der var gang i den, men ingen billede på skærmen. jeg prøvede at sætte skærmen til en anden pc og der virkede den fint, så dette var åbenbart ikke problemet. efter 230 genstarts sluk på kontakten, kom jeg endelig igennem og lige da jeg var så glad og skulle til at bevæge mig rundt på skrivebordet frøs musen. jeg måtte genstarte igen og efter 500 gange mere genstarten skete det samme musen frøs :S nu kan jeg slet ikke få gang i den mere og der kommer kun No signal på min skærm ... det er umuligt for mig at formatere windows pga ingen billede på skærmen. hvad kan der være galt med min PC ???


    min PC


    Inno Geforce 7800GT Pci Express
    AMD athlon 3600+
    300 sata harddisk
    onboard asus bundkort aner ikke hvilket :(
    1gb ram
    Creative lydkort - da jeg havde problemer med onboard.
    Windows XP sp2


    håber i kan hjælpe mig :O

  • Du må i gang med at troubleshoote, andet er der ikke for. Du ved skærmen virker, så skal du "bare" finde ud af om gkort, ram, etc. kører som de skal :D

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Prøv at pille dine ram grafikkort og cpu ud og monter det igen, blot kun med en af din ram stænger.

    ASUS PRO-GAMING Z170 - Intel i7-6700K - GeForce GTX970 - Crucial 16GB DDR4 2400Mhz - Samsung 850EVO 500GB

  • hvis det er en tft skærm så har window nok sat hza for højt på din skærm....sæt en crt skærm til og gå ind i windows og juster det ned til 60 hz.....


    er det gfx kortet fx der er problemet, kan det være at den ikke får nok strøm...men så burde den ikke starte op. det kan også være at dit gfx er blevet defekt.


    en anden mulighed er at bundkortets port hvor gfx sidder i er brændt af..har du 2 pci-e porte kan du prøve at sætte gfx over i den.


    som skrevet kan det også være ramfejl, men jeg tvivler lidt medmindre begge stænger er brændt af...


    noget helt andet er at strømforsyningen kan være delvist defekt, så visse af linierne er brændt af...


    alt dette er gætværk. i bedste fald er det blot for høje hz på skærmen . i værste fald skal du teste med andet hardware for at finde fejlen....evt få hjælp af en ven der sidder med lign hardware så i kan teste tingene hver for sig... alternativt kan du købe nye ting, og hvis det ikke er problemet, sende dem tilbage på 14 dages returretten...så mister du kun fragt udgifterne.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.