Audi A6 2005 +



  • At en 1.4TFSI har to turboer er da godt, og turboeffekt over det meste af registret er også vejen frem - jeg har aldrig påstået andet. Jeg foretrækker bare stadig en større slagvolumen frem for en turbomotor som den TDI som OP forespørger. Sidste bil jeg kørte med den motor var en Passat, og der var problemet netop som det jeg beskriver, en irriterende turbotøven - og det bliver næppe bedre i en A6.


    Hvis effektfulde (over 150 heste) turbomotor i middelklasse biler for fremtiden også har en mindre turbo til at klare området før den store, så er det mere interessant. Det andet er noget gøjl at køre med - det er ihvertfald min subjektive mening. Det er måske gammeldags, men jeg foretrækker en jævn gangkultur. Igen, jeg skriver ikke det er det bedste for alle, eller fremtiden for autoindustrien, eller at nogle skal vågne op - det er min egen mening.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Carlsen


    Ja, det er hvad jeg skriver. Stort set ingen effekt fra motoren uden for det område hvor turboen er i omdrejninger. Skyldes som oftest at man har sænket kompressionsforholdet, netop for at kompensere for den ekstra varme tvangsfodringen udvikler - det giver jo sig selv hvis der kommer meget mere luft til.
    Så når der ikke er blæser på, så er der tale om en meget underudviklende motor. Dét er turbotøven, og som jeg skrev før, så mærkes det som den pause der kommer efter man har trådt speederen i bund.


    Nemlig... Er sku enig med Carlsen her.. Små motorere til store biler, det er altså ikke vejen frem..
    Ved godt jeg bruger mercedes til meget, men det er altså den bil jeg selv kører rundt i og ved mest om.. Vi kører i den nye e-klasse, sedan godt nok.. Men det er altså stadigvæk en tung bil, også over de 1600kg.. Vi lånte engang en 220 CDI, hvilket er en række 4 diesel motor med turbo.. Når man jagede foden i bund på den, så flyttede den altså sig ikke så meget som man ville, fordi motoren simpelthen bare ikke er kraftig nok til sådan et stort lokum..


    Vi har nu en 320 CDI, række 6 diesel med turbo.. Det er altså noget HEEELT andet.. Det moment den har (500) er altså lige til pas, til sådan en stor bil. Især ved overhaling. Men mercedes har så også kickdown, hvilket gør at den geare en takt ned, så den får nogle flere omdrejninger = turboen slår til hurtigere..


    Det er jo heller ikke for sjov, at større biler, mercedes s-klasse, bmw 7-serie og audi's A8, ikke har mindre motorere end omkring de 3.0 liter.. Det er jo som sagt fordi, at en bette motor ikke vil kunne klare at trække sådan en monstrum..

    Når en kvinde bliver videnskabsmand, er det oftest et tegn på,
    at der er noget galt med hendes kønsdele.

    -Friedrich Nietzsche-

  • Quote

    Carlsen: du siger at en 2.0 er for lille? Har du noget begreb om moment i en motor - og hvad en turbo gør for momentet? Hvis du mener du har det, så forstår jeg ikke hvorfor du mener en 2.0 er for lille? Du skulle tage og prøve en Passat 1.4TFSI - det er en lille 1.4'er, men den går fannerme godt. Det handler om downsizing og tvangsfodring


    Har du prøvet en stor bil som A6 med henholdvis 2.0TDI og så en 3.0TDI ? - Der er altså væsenlig forskel, personlig mener jeg at en stor bil som A6 skal op i noget V6 for at det bliver en fornøjelse og køre i, og ja har prøvet begge dele. Men at en chippet 2.0TDI trækker fint vil jeg slet ikke være uenig i.


    Quote

    Du bliver nødt til at vågne op og indse realiteterne - små motorer med turbo ER fremtiden. Specielt dem med dobbelt turbo - jeg mener at 1.4 er med dobbelt turbo, der har du alle fordelene og ingen ulepmer


    Nu skriver du jo selv om Carlsen har styr på sine begreb om turboer osv, men få nu først styr på fakta selv først. VW 1.4 TSI har IKKE dobbelt turbo, ihvertfald ikke i den virkelige verden. De bruger kompressor + turbo og der er altså en verden til forskel. Lige præcis med at kompressoren ikke er afhængig af høje omdrejninger og derfor sørger for bundtræk inden turboen har nok luft til og arbejde.
    Så det med dobbelt turbo holder altså ikke en meter, få nu styr på egne fakta inden du brokker dig om andres.


    Men helt enig med Carlsen her, personligt ville jeg dælme ik slæbe mine 2.1 Tons Caddillac rundt med en 1.4 liter motor, om lortet så havde 8 turboer og 40 kompressorer.


    Men til små biler syntes jeg bestemt at deres 1.4 TSI 140hk er en yderst fin og lækker motor når vi snakker hk og benzin økonomi, ingen tvilv om det.

    |^|Dell Inspiron 6400
    |^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
    |^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
    |^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
    |^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

    Rettet 3 gange, sidst af Henrik- ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Henrik-
    Har du prøvet en stor bil som A6 med henholdvis 2.0TDI og så en 3.0TDI ? - Der er altså væsenlig forskel, personlig mener jeg at en stor bil som A6 skal op i noget V6 for at det bliver en fornøjelse og køre i, og ja har prøvet begge dele. Men at en chippet 2.0TDI trækker fint vil jeg slet ikke være uenig i.


    Ja det har jeg, og 2.0 TDI (både 140Hk PD og 170 CR) klarer opgaven til UG. At man så altid gerne vil have ekstra skub i gryden og derfor vil foretrække en 3.0 TDI er en anden sag. Vi snakker ikke om raketter, vi snakker om biler til hverdags brug. A6 med 2.0TDI (er det ikke 140Hk 320Nm ?) er alt rigeligt til den, selvfølgelig er en 3.0TDI hurtigere og har mere overskud, men vi snakker om en bil til hverdag.



    Quote

    Oprindeligt indlæg af Henrik-
    Nu skriver du jo selv om Carlsen har styr på sine begreb om turboer osv, men få nu først styr på fakta selv først. VW 1.4 TSI har IKKE dobbelt turbo, ihvertfald ikke i den virkelige verden. De bruger kompressor + turbo og der er altså en verden til forskel. Lige præcis med at kompressoren ikke er afhængig af høje omdrejninger og derfor sørger for bundtræk inden turboen har nok luft til og arbejde.
    Så det med dobbelt turbo holder altså ikke en meter, få nu styr på egne fakta inden du brokker dig om andres.


    Whoa! tag lige en slap-af-pille.. 8o Jeg skriver "jeg mener den er med" altså er det taget frit fra hukommelsen. Den er med kompressor og turbo og ikke dualchannel turbo. (jeg tror jeg tænkte på 1.6 fra PSA/cooper).


    Quote

    Oprindeligt indlæg af Henrik-
    Men helt enig med Carlsen her, personligt ville jeg dælme ik slæbe mine 2.1 Tons Caddillac rundt med en 1.4 liter motor, om lortet så havde 8 turboer og 40 kompressorer.


    Hvilket bringer mig tilbage til mit spørgsmål - hvordan adskiller 200Nm fra en 1.4'r sig fra 200Nm fra en 3.0?
    Igen som jeg skrev før så er 1.4'erens moment begrænset i softwaren for at give en pandekageflad momentkurve..


    Det er IMHO noget fis at folk stadig hænger sig i motorstørrelsen - jeg tror det skyldes at folk stadig tror der er prestige i en stor motor..


    Quote

    Oprindeligt indlæg af Henrik-
    Men til små biler syntes jeg bestemt at deres 1.4 TSI 140hk er en yderst fin og lækker motor når vi snakker hk og benzin økonomi, ingen tvilv om det.


    1.4TFSI'en leverer samme effekt som en 2.0 men med bedre momentforløb - så hvorfor ikke bruge den i de biler hvor man normalt bruger en 2.0? Hvorfor er den dårligere? (lige en sidebemærkning, den motor der ligger i flest A6'ere - er en 2.0).
    Som sagt har man næsten kun fordele ved downsizing.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af AbeTis
    Nemlig... Er sku enig med Carlsen her.. Små motorere til store biler, det er altså ikke vejen frem..
    Ved godt jeg bruger mercedes til meget, men det er altså den bil jeg selv kører rundt i og ved mest om.. Vi kører i den nye e-klasse, sedan godt nok.. Men det er altså stadigvæk en tung bil, også over de 1600kg.. Vi lånte engang en 220 CDI, hvilket er en række 4 diesel motor med turbo.. Når man jagede foden i bund på den, så flyttede den altså sig ikke så meget som man ville, fordi motoren simpelthen bare ikke er kraftig nok til sådan et stort lokum..


    Jo det har den, men det er ikke en raket..



    Quote

    Oprindeligt indlæg af AbeTis
    Vi har nu en 320 CDI, række 6 diesel med turbo.. Det er altså noget HEEELT andet.. Det moment den har (500) er altså lige til pas, til sådan en stor bil. Især ved overhaling. Men mercedes har så også kickdown, hvilket gør at den geare en takt ned, så den får nogle flere omdrejninger = turboen slår til hurtigere..


    Comon - du kan ikke seriøst mene at en 320CDI går under betegnelsen hverdagsbil? 0-100 på under 8sec, det går ikke under kategorien hverdagsbil - her betaler man netop for at den skal være hurtigere end det meste på vejen. Og jo effekten og momentet er rart - ingen tvivl og jeg respekterer fint at folk vil have lidt ekstra skud i gryden, men når man siger at alt mindre er noget lort og undermotoriseret - ja der knækker filmen for mig.


    Quote

    Oprindeligt indlæg af AbeTis
    Det er jo heller ikke for sjov, at større biler, mercedes s-klasse, bmw 7-serie og audi's A8, ikke har mindre motorere end omkring de 3.0 liter.. Det er jo som sagt fordi, at en bette motor ikke vil kunne klare at trække sådan en monstrum..


    Nej det er pga prestige og image - ikke fordi de mindre motorer ikke kan trække dem. (De fleste A6'ere i DK er 2.0'ere)


  • 1: Nej, det er ikke.. Men det vil jeg mene, at det skal en bil i den prisklasse altså være.. Men det hele kommer jo helt ned til, hvordan personen der ejer bilen, kører.. Selvfølgelig skal Bent på 75 år, ikke have en 320, der er en 220 eller mindre for den sags skyld fint.. Men i min familie, har vi kørt mercedes i rigtig lang tid, og vi har allesammen en tung højrefod.. Samt, at min far kører gerne over 50.000km om året, ned gennem tyskland osv.. Og der er en 320 altså lidt sjovere at køre, end en 220.. Det er nok en personlig mening, som ikke kan laves om på. Har prøvet begge, og jeg syntes helt klart at 320'eren er den bedste( dog er 280'eren den samme motor, bare anden chip). Og jo, 320'eren er den mest almindelige mercedes der kører på danske landeveje.. Det er den bil der bliver brugt mest til taxakørsel.. Ihvertfald størstedelen..¨


    2. Det er da ligeså meget en hverdagsbil som en Audi A6 3.0, eller en bmw 530.. Bare fordi den er hurtig, gør det den ikke en mindre hverdagsbil end andre.. Som sagt tidligere i tråden, den kan fint klare 15km/l, så lidt økonomisk er den, kommer bare helt an på din fod.. Plus, der er masser af plads i den, til familie+indkøb osv.. Så hvorfor er det ikke en familiebil?
    Siger ikke at mindre motorere er noget lort, siger bare, at jeg ikke syntes at det er en god motor, i en bil på den størrelse.. Men det kommer også helt ned til din kørestil..


    3. Har lidt svært ved at tro, at en almindelig 2,2 cdi motor, kan trække en næsten 2 ton tung bil, bare nogenlunde godt.. Selvfølgelig kan den da kører, men en bil i den størrelse har altså brug for lidt mere trækkraft, en hvad en 2,2 motor (deromkring) kan klare..

    Når en kvinde bliver videnskabsmand, er det oftest et tegn på,
    at der er noget galt med hendes kønsdele.

    -Friedrich Nietzsche-

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af AbeTis
    Siger ikke at mindre motorere er noget lort, siger bare, at jeg ikke syntes at det er en god motor, i en bil på den størrelse..


    Men hvorfor er en mindre motor med samme effekt så ringere?


    Quote

    Oprindeligt indlæg af AbeTis
    3. Har lidt svært ved at tro, at en almindelig 2,2 cdi motor, kan trække en næsten 2 ton tung bil, bare nogenlunde godt.. Selvfølgelig kan den da kører, men en bil i den størrelse har altså brug for lidt mere trækkraft, en hvad en 2,2 motor (deromkring) kan klare..


    Comon - du er ikke seriøs vel? en E klasse 220CDI spurter til 100 på 8.4 sekunder.. Hvis vi snakkede om tider på den anden side af 11-12 var jeg enig i at den var undermotoriseret - men 8.4 sec.. Topfarten er 227km/t Sjovt nok er en 220CDi hurtigere til de 100km/t end en 280 CDI :) 220CDI og 280CDI har begge 400Nm - hvorfor er de 400Nm bedre i en 280'er?


  • Get your facts right.. en 280 er faktisk det samme som en 320, så den har også 540nm, i modsætning til de 400, som du siger.. Og en 220 er hurtigere end en 280?? Har du overhovedet læst på lektien? 280 klare det på 6,8 i modsætning til 220'eren som gør det på 8,4..


    Det kan godt ske det lyder meget godt på papiret, men hvis du har oplevet det selv, så ved du hvad jeg snakker om.. Men det er samtidig også en personlig mening, og det kan du egentlig ikke lave om på.. Når man først har prøvet en 320, går man aldrig tilbage til noget under 6 cylinder..

    Når en kvinde bliver videnskabsmand, er det oftest et tegn på,
    at der er noget galt med hendes kønsdele.

    -Friedrich Nietzsche-

  • [quote]Oprindeligt indlæg af TheOriginalTB
    Curious: Det er meget mere omstændigt at lave diesel - derfor ligger der en større CO2 belastning under fremstillingen af den.
    [/qoute]


    Bullshit - typisk ønsketænkning fra folk der dybest set godt ved det er noget hø de er ude i... Disk op med en seriøs og uafhængig undersøgelse der bekræfter den påstand.... faktorer som levetid og miljøbelastning i levetiden skal naturligvis også regnes med...




    [qoute]
    Partikelfilter kan du endnu ikke eftermontere.
    [/qoute]


    Well...så må han jo finde en med partikelfilter fra fabrikken eller købe en anden bil....

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af AbeTis
    Miljø, tjaaa... Nogen går op i det, andre gør ikke.. jeg er selv pisse ligeglad, for vi kan INTET gøre ved den globale opvarmning. Det er naturens gang, lær at lev med det..


    Ja undskyld mig, men det er sgu da en ualmindeligt dum udtalelse... Upåagtet at menneskeheden rent faktisk har forholdt sig til og løst en miljøproblem i sværvægterklassen (hullet i ozonlaget), så svarer den holdning jo til at pisse i bukserne for at holde på varmen... Derudover så ligger der enten uvidenhed eller en ekstrem ringeagt for menneskeliv bag.


    For selv hvis vi siger okay og lader dig lalle rundt og mene vi lige så godt bare kan pisse CO2 ud i atmosfæren, så bliver du sgu nød til at forholde dig til et andet problem. Sagen er jo den at man er begyndt at benytte fødevarer til at lave brændstof af - det korte af det lange: der render nogle mennesker rundt som dør af sult* fordi vi insiterer på at høvle brændstof af for et godt ord...



    * Den aktuelle indflydelse af biobrændselsproduktionen på fødevarepriserne (og mangel) er et emne for diskussion - men selv de mest konservative udregninger taler om en stigning i fødevarepriserne og der skal der ikke megen kiggen i krystalkugler før man kan se hvad effekten vil være hvis vi fortsætter med at bruge vildt og uhæmmet af det fossile brændstof.

  • Abetis: mine data er fra mercedes.dk - men de har måske ikke styr på deres facts?
    du kan jo selv lige slå det op her: http://www2.mercedes-benz.dk/c…/w211/technical_data.html :) Vælg E220CDi og E280CDI i listen.


    Men okay de ved jo nok ikke hvad det er de sælger.. ;)


    og igen, hvorfor bliver du ved med at springe uden om mit ret essentielle spørgsmål - hvorfor er en mindre motor med samme effekt som en stor ringere?


    Curious: hehe du kan jo prøve at læse FDM's medlemsblad Motor - jeg mener det er sidste nummer hvor de gennemgår mulighederne for biobrændsel - der er listet CO2 belastningen per kørt kilometer for benzin, diesel og E85 (både ved 1. gen udvikling og 2.gen). Jeg ved ikke om FDM er uafhængig nok til dig?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af TheOriginalTB
    Curious: hehe du kan jo prøve at læse FDM's medlemsblad Motor - jeg mener det er sidste nummer hvor de gennemgår mulighederne for biobrændsel - der er listet CO2 belastningen per kørt kilometer for benzin, diesel og E85 (både ved 1. gen udvikling og 2.gen). Jeg ved ikke om FDM er uafhængig nok til dig?


    Øh FDM? En interesseorganisation for danske motorejere? Nej det er vist ikke specielt uafhængigt....


  • Sorry, jeg har kigget forkert, det indrømmer jeg :O.... Kom vidst til at kigge på 320'eren istedet for 280...


    Men du kan stadigvæk se, at effekten stadigvæk ikke er den samme, og en 220cdi ikke er hurtigere end en 280cdi.. ved 280'eren står der 7,6 i parentes, hvilket er for automatgear, og det har jeg taget udgangspunkt i, siden det er det mest normale for en mercedes at have..
    Ja, de har samme moment, med 280 har selvfølgelig mere i heste så.. Der har du svaret..



    Selvfølgelig er det da skide godt, hvis bilfabrikanter osv, kan udvikle ting så der udledes mindre CO2.. Men det vil stadig ikke hjælpe på varmen, da det har noget at gøre med hvor i vores galakse vi befinder os. ( Ja, det lyder sku dumt, men det fortalte de i programmet The Universe, hvilket er meget godt).. Sådan her har det været, igennem hele jordens liv, at temperaturen har steget og faldet..
    Det du siger om biobrændstof er helt rigtig, og det er noget tis, og alt jordens olie er ved at slippe op osv.. Derfor håber jeg da også, at et eller andet geni, opfinder noget super smart, ala. miniatomkraftværk ( jaja, lyder fjollet, men det var et eksempel :)) )
    Men indtil det sker, så kører jeg så langt jeg vil, og så tit jeg vil, når jeg vil..

    Når en kvinde bliver videnskabsmand, er det oftest et tegn på,
    at der er noget galt med hendes kønsdele.

    -Friedrich Nietzsche-

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Curious


    Øh FDM? En interesseorganisation for danske motorejere? Nej det er vist ikke specielt uafhængigt....


    Øhh Ok.. hvilken interesse har FDM i at opgivet noget galt når vi snakker CO2 udlednig per kilometer?



    Abetis: Du bliver ved med at springe over mit spørgsmål.. :)

    Hvorfor er en mindre motor med samme effekt som en stor ringere?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af AbeTis
    Selvfølgelig er det da skide godt, hvis bilfabrikanter osv, kan udvikle ting så der udledes mindre CO2.. Men det vil stadig ikke hjælpe på varmen, da det har noget at gøre med hvor i vores galakse vi befinder os. ( Ja, det lyder sku dumt, men det fortalte de i programmet The Universe, hvilket er meget godt).



    Det kunne være du skulle sætte dig lidt mere ind i sagerne... Men det ville selvfølgeligt betyde at du måtte forholde dig til virkelighedens verden - så er det vel bare nemmere og mere behageligt at se ét tv-program og så ellers lukke både øjne og ører...



    Quote


    . Sådan her har det været, igennem hele jordens liv, at temperaturen har steget og faldet..
    Det du siger om biobrændstof er helt rigtig, og det er noget tis, og alt jordens olie er ved at slippe op osv.. Derfor håber jeg da også, at et eller andet geni, opfinder noget super smart, ala. miniatomkraftværk ( jaja, lyder fjollet, men det var et eksempel :)) )
    Men indtil det sker, så kører jeg så langt jeg vil, og så tit jeg vil, når jeg vil..


    Fair nok - bare du er klar over at du, ved at skide på brændstofforbruget, spiller en langt større rolle i verdens problemer med hungersnød, end folk der bruger hjernen....


    Det jeg siger er at du for min skyld kan være lige så ignorant du ønsker mht. den globale opvarmning - den diskussion vil alligevel aldrig føre til noget herinde.
    Men du burde sgu forholde dig til de lidelser den vestlige verden påfører andre mennesker pga. vores uhensigtsmæssige forhold til brændstofsmotorer - at du er med til at presse fødevarepriserne op kan du sgu ikke snige dig udenom...


    Men du er måske pisseligeglad med andre mennesker? Det er okay at folk i yderste konsekvens dør, fordi du gerne vil køre i en fed bil?
    Ja du må undskylde mig, men det er fandme en direkte klam holdning at have ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af TheOriginalTB
    Øhh Ok.. hvilken interesse har FDM i at opgivet noget galt når vi snakker CO2 udlednig per kilometer?


    FDM er en forening der varetager de danske motorejeres interesser - og som tingene er i dag er der ikke meget der tyder på at disse interesser er jordens mest "miljørigtige"....så der er vist ikke noget kontroversielt i at sige at FDM bestemt ikke er uafhængige - de er i den grad bundet af særlige interesser...


    Men ret skal da være ret - jeg har ikke læst den artikel du taler om... Er den baseret på en undersøgelse man kan komme i nærheden af uden at være medlem af FDM?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Curious
    FDM er en forening der varetager de danske motorejeres interesser - og som tingene er i dag er der ikke meget der tyder på at disse interesser er jordens mest "miljørigtige"....så der er vist ikke noget kontroversielt i at sige at FDM bestemt ikke er uafhængige - de er i den grad bundet af særlige interesser...


    Ahh comon - FDM er kun intereseret i at der forbliver bilisme så de kan varetage bilisternes interesser. At de skulle have interesse i at fremme benzin og diesel frem for biobrændstof er vist liige at presse citronen ;)



    Quote

    Oprindeligt indlæg af Curious
    Men ret skal da være ret - jeg har ikke læst den artikel du taler om... Er den baseret på en undersøgelse man kan komme i nærheden af uden at være medlem af FDM?


    De har en ret god artikel serie om Biobrændel i seneste nummer af motor - de gennemgår produktionen af sukkerrør i Brasilien, gennemgang af 2. generations udvinding osv. De prøvekører også en Saab 9-3 Biopower (kører på E85) imod en Saab 9-3 på normal benzin.
    Artiklen er af Torben Arent og Søren W. Rasmussen. Jeg tror desværre ikke du kan se artiklen uden at være medlem.


  • Hvis jeg skulle gå og tænke over hvordan folk i andre lande har det hver dag, ville jeg jo ikke lave andet, derfor gider jeg ikke.. Fordi JEG kan ikke gøre noget alene omkring dette.. Og det er den holdning jeg har. Men du skal sku da være glad for, at jeg ikke gør det i en bil som kører 4-5 km/l...


    Nej, jeg er ikke ligeglad med andre mennesker.. Men jeg er "ligeglad"( rolig nu, ikke super ligeglad), med folk som jeg ikke kan gøre noget for.. Fordi den magt har jeg ikke.. Jeg kunne selvfølgelig sende 100kr om måneden ned til folk i afrika, men de kommer jo alligevel aldrig derned, er det jo bevist..



    Nu ved jeg slet ikke hvilke motorere du snakker om.. Med ringe, er det blidt sagt.. Lad mig stille det op sådan her..


    Du er ude og købe en isvaffel med 5 kugler.. Det ene sted bliver du ekspedieret af en super fræk og lækker dame med kæmpe jader, som flirter med dig.. Det andet sted, er det en overvægtig gammel gris som ligner noget katten har slæbt ind, der savler osv.. Hvilken en af disse ville du vælge?


    Det hele handler som, som enten Carlsen eller Henrik sagde, hvordan det bliver leveret.. en lille bitte 4 cylinderet motor, er altså ikke ligeså lækker som en 6 cylinderet motor.. Lyden fra motoren selv, og udstødningen er helt anderledes.. Den er mere sporty/voldsom..


    Men det er jo svært at overbevise dig, hvis du allerede har taget stilling.. Men det jeg har skreven foroven er jo bare min personlige mening..


    Samt, vi er jo mænd forhelvede.. Rigtige mænd vil have store motorere!

    Når en kvinde bliver videnskabsmand, er det oftest et tegn på,
    at der er noget galt med hendes kønsdele.

    -Friedrich Nietzsche-


  • Din analogi med isdamen kandu ikke rigtig bruge i denne sammenhæng - det svarer til at du har samme motor i to forskellige karosserier :)


    Så igen, hvorfor er en lille motor med samme effekt som en større - værre? (hvis der var nogle der fangede den sætning?)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af TheOriginalTB


    Din analogi med isdamen kandu ikke rigtig bruge i denne sammenhæng - det svarer til at du har samme motor i to forskellige karosserier :)


    Så igen, hvorfor er en lille motor med samme effekt som en større - værre? (hvis der var nogle der fangede den sætning?)


    Ved en større motor ligger det mere normalt at den har større effekt.. Også derfor du aldrig vil se en bette 4 cylinderet motor oppe over de 1000 hk.. tunet såvel som standart(ikke mange biler med 1000hk som standart, men der er et par stykker)
    En lille motor er ikke bygget til at kunne tage så høje effekter, uden at den kommer på overarbejde..(ved ikke hvor meget vi snakker om, men hvis vi siger 200hk, 400nm).. Det ligger mere naturligt at en større motor har større effekt.. Derfor vil jeg mene (uden af være ekspert, er dog ikke mekaniker eller andet), at en lille motor vil arbejde "hårdere" end en stor motor..


    Hvis det ikke er svar nok, så ved jeg ikke hvad du vil have at vide... :cheers:

    Når en kvinde bliver videnskabsmand, er det oftest et tegn på,
    at der er noget galt med hendes kønsdele.

    -Friedrich Nietzsche-