Hej Tweakers !
Jeg står med en lidt delikat sag, som jeg håber en eller flere af jer kan hjælpe mig med !
Jeg har haft min Samsung U600 i lidt over et år nu, og nu er den fuldstændig død.
Det startede med at farverne blev negative, billedet var spejlvendt og lignende, når jeg skubbede skærmen op. Det gik på et par uger, hvor den derefter gik helt i sort. Jeg kunne tænde telefonen, men jeg kunne ikke se hvad der skete på skærmen. Nu tog jeg lige telefonen frem igen, og den er HELT død. Jeg kan ikke tænde den, selvom den sidder i laderen.
Da jeg stadig har min kvittering, og der næsten er et år tilbage af min reklamationsret, føler jeg mig i min gode ret til at klage. Jeg vil meget gerne have den byttet til en ny, da jeg ikke kan vente på at få den repareret - og det gider jeg i øvrigt slet heller ikke.
Jeg har indtil videre forstået på købeloven, at det er mit eget valg om jeg vil have den byttet eller repareret. Men er det sådan det fungerer?
Derudover er der også en 2 cm stor flænge i skærmen, men man kan ikke mærke den hvis man kører fingeren henover skærmen, og den har INTET at gøre med det ovenstående problem. Kan den have indflydelse på klagen?
Og til sidst, når/hvis jeg sender telefonen tilbage, skal jeg så sende den i original æske med alle kabler og det hele?
PS. Telefonen er købt hos MonaTel, over nettet :b
Pft!