Indlæg af lauge

    Hejsa,




    Jeg er ved at tømme nogle kasser og vil derfor gerne sælge nedenstående
    hardware. Prisen er yderst rimelig, da det meste kan erhverves for 0 kr. selvfølgelig kan jeg overtales til at modtage et par specialøl som betaling, hvis folk absolut vil give noget (hint).
    Det hele befinder sig i Aarhus N og jeg skal helst afhentes. De mindre dele som jeg har kasser til kan jeg godt lokkes til at sende. Udstyret er alt sammen brugt. Med mindre andet er angivet virker der om det skal.



    Scythe Ninja plus rev b, kæmpe cpu køler, beslag medfølger til AMD
    754/939/940/AM2, Intel 478/LGA775, 297 kr i marts 2008, inkl emballage
    og kvittering.


    http://www.scythe-usa.com/product/cpu/026/scnj1100p.html



    CHILL INNOVATION STRØMFORSYNING, CP-450A4 450W ATX2, 507 kr januar 2008, inkl kvittering og emballage. meget støjsvag strømforsyning.




    club3d geforce 7600GT 256MB GDDR3, til AGP, 668 kr marts 2008, inkl kvittering og emballage. evt inklussiv køler herunder.


    http://www.club-3d.com/index.php/product…gp-edition.html




    northq gpu køler NQ3851A (152 kr, august 2008, kvittering have).


    http://www.northq.com/products/gfx/nq3851.html




    Noctua NF-B9, 92x92x25 mm blæser, 149,95 kr i marts 2009, inkl ordrebekræftigelse (IKKE faktura) og emballage.


    http://www.noctua.at/main.php?show=produ…ts_id=16&lng=en




    Netgear FS605, 5 Port Fast Ethernet Switch, 99 kr i april 2008, kvittering og emballage.


    http://www.netgear.com/home/products/swi…ches/FS605.aspx




    lite on LSC-24082K, CD-R/RW/DVD-ROM, slim optical drive. pillet ud af en
    bærbar fra ca 2005. Der er IDE/EIDE forbindelse på drevet.



    Netgear wndr3700, N600 wireles dualband gigabit router. http://www.netgear.com/home/pr…erformance/WNDR3700.aspx# . Routeren er delvist defekt. 2.4 GHz antennen er gået i stykker(det lide det serie under). Den kan nu kun sende på 5 GHz antennen (hvilket ikke er nok herhjemme). Hvis det er nok for dig er det en rigtig god router. hurtig og stabil.


    En hel desktop: hp pavillon a728.dk http://h10025.www1.hp.com/ewfr…=da&dlc=da&product=447097 . 2.4 GHz athlon 64. Harddisk mangler. ellers er det en fin pc til surf, tekstbehandling ol.


    Kom med et bud hvis noget interesserer dig.




    Venlig hilsen Lauge

    Hej Tweak.


    Jeg har bygget mig en mini-itx pc og leder efter en lydløs cpu-køler dertil. Der drejer sig om en i5 2500k på zotac z68-itx wifi i silverstone sg07. Jeg blev et begejstret da jeg så den nye NH-L12 fra noctua. Problemet er bare at de 4 heatpipes på vej fra kølerens base rager 65 mm bagud (målt fra centrum af basen), link. Derfor overlapper den med grafikkortet. Ved at se på andre kølere der passer er jeg kommet frem til hvis at det kun drejede sig om 55 mm vil den passe.
    Mit spørgsmål er derfor om nogen af jer har erfaring med at forskyde basen i forhold til de heatpipes den sidder fast på? kan det lade sig gøre? Hvordan er basen fastgjort til heatpipes? Erfaringer fra andre kølere er også meget meget velkomne.


    Venlig hilsen Lauge

    Hejsa,


    Jeg er ved at tømme nogle kasser og vil derfor gerne sælge nedenstående hardware. Det hele befinder sig i Aarhus N og jeg vil meget gerne sælge det afhentet. Jeg forbeholder mig ret til at sælge til hvem jeg vil. Udstyret er brugt i forbindelse med min gamle pc og virker som det skal.


    Scythe Ninja plus rev b, kæmpe cpu køler, beslag medfølger til AMD 754/939/940/AM2, Intel 478/LGA775, 297 kr i marts 2008, inkl emballage og kvittering.
    http://www.scythe-usa.com/product/cpu/026/scnj1100p.html


    CHILL INNOVATION STRØMFORSYNING, CP-450A4 450W ATX2, 507 kr januar 2008, inkl kvittering og emballage.


    club3d geforce 7600GT 256MB GDDR3, til AGP, 668 kr marts 2008, inkl kvittering og emballage. evt inklussiv køler herunder.
    http://www.club-3d.com/index.p…d-7600gt-agp-edition.html


    northq gpu køler NQ3851A (152 kr, august 2008, kvittering have).
    http://www.northq.com/products/gfx/nq3851.html


    netgear WNDA3100v2, N600 Wireless Dual Band USB Adapter, m. kvittering og original embellage, købt for 302kr november 2010.
    http://support.netgear.com/app/products/model/a_id/10604


    Noctua NF-B9, 92x92x25 mm blæser, 149,95 kr i marts 2009, inkl ordrebekræftigelse (IKKE faktura) og emballage.
    http://www.noctua.at/main.php?…iew&products_id=16&lng=en


    Netgear FS605, 5 Port Fast Ethernet Switch, 99 kr i april 2008, kvittering og emballage.
    http://www.netgear.com/home/pr…naged-switches/FS605.aspx


    lite on LSC-24082K, CD-R/RW/DVD-ROM, slim optical drive. pillet ud af en bærbar fra ca 2005. Der er IDE/EIDE forbindelse på drevet.


    Kom med et bud hvis noget interesserer dig.


    Venlig hilsen Lauge

    For god ordens skyld kan jeg da informere at jeg løste det (meget gamle) problem ved at købe en helt ny pc. Det eneste det viser er at problemet ikke lå i mit headset...

    Så vidt jeg kan se virker det kun for de enkelt mapper (billeder, dokumenter etc) i Brugere/brugernavn. Jeg ville jo gerne have flyttet det hele, så nye mapper også bliver oprettet på lager disken, men jeg har godt overvejet at gøre det på denne måde. synes bare det virker klodset.

    hej Tweak.


    Jeg har lige startet et pc hvor jeg har en 128 GB ssd til OS og programmer og en 2 TB lager disk. Jeg har installeret win 7 home premium. Jeg vil gerne flytte min Brugere mappe fra ssd'en over på lager disken, så ssd'en ikke bliver fyldt for hurtigt. Jeg har googlet lidt og fundet nogle forskellige guides til det. Nogle er fantastisk komplicerede, hvorimod andre er ret overkommelige. Jeg fandt for eksempel denne guide til det. Det ser jo meget let ud (kræver dog geninstallering af win7) Er der nogen af jer der har erfaring med at flytte Brugere mappen? og kan hjælpe med at finde den letteste måde at gøre det på?


    Venlig hilsen Lauge

    Hej RTM.


    Tak for svaret. Jeg har godt set at man kan få en til halv pris på ebay, men jeg er meget ivrig efter at komme igang så jeg smutter op og køber den i pc-lager i dag. Er godt nok heller ikke stolt over at skulle slæbe det først stykke apple hardware hjem...


    Lauge

    Hej Tweak,


    Jeg har netop købt et Zotac Z68-ITX-A-E bundkort og kan se at jeg skal bruge en adapter for at kunne bruge min gamle skærm. Der er 2 HDMI og 1 mini DP på bundkortet, men kun vga i skærmen. Mit spørgsmål er om denne adapter vil virke til det? Kan mini dp på en eller anden måde sende et analogt signal ud så der kun er brug for en adapter og ikke en converter eller er jeg helt på vildspor?


    Håber I kan hjælpe.


    Venlig hilsen Lauge.

    Shit und Scheiße, Jeg havde slet ikke opdaget den ssd-fejl. tak for tippet PsyCho. Har I nogen andre bud på en god ssd med samme pris og kapacitet?
    tak for links og svar vedr rammene.



    Lauge

    hej folkens,


    Jeg har længe gået og leget med idéen om at bygge en lidt vild pc i et mini-itx kabinet. Den skal bruges til både spil (må gerne kunne følge med et stykke ud i fremtiden), internet og ret krævende skolearbejde. Det er ret vigtigt for mig at det (så vidt det nu kan forenes med mini-itx) bliver en stille computer.
    Jeg har tænkt på følgende del til den:


    kabinet og PSU:
    Silverstone Sugo SG07B Mini-ITX Sort
    Blæser: 1x 180mm Topp, 600W, 80 Plus Bronze, Mini-ITX, Mini-DTX, 1x 6-pin PCIe
    1.399,00 DKK


    MoBo:
    ZOTAC Z68ITX-A-E, Socket-1155
    mini-ITX, Z68, DDR3, 1xPCIe-x16,eSATA,SATA 6Gb/s, 2xHDMI, mini-DP, USB3.0,WiFi-N
    1.199,00 DKK


    cpu:
    Intel® Core™ i5-2500K Processor
    Socket-LGA1155, Quad Core, 3.3Ghz, 6MB, 95W, Boxed w/fan
    1.349,00 DKK


    lagring (ssd til os og programmer, hdd til lager):
    Intel® SSD 320 Series 120GB 2,5", 25nm
    SATA 3 Gb/s (SATA2.0), 270MB/130MB/s read/write, reseller box
    1.495,00 DKK


    Western Digital Caviar® Green™ 1,5TB
    SATA 6Gb/s, (SATA 3.0), RPM = IntelliPower, 64MB
    499,00 DKK


    RAM (dem er jeg meget i tvivl om):
    Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 8GB CL9
    Kit w/2x 4GB XMS3, CL9-9-9-24, for Phenom II and Core i3/i5/i7, 1.5v
    479,00 DKK

    Microsoft Windows 7 Home Premium DK
    OEM, 64bit, SP1
    699,00 DKK


    Totalt: 7.119,00 DKK


    Jeg har mus, keyboard og skærm. cpu-køler, grafikkort (nok noget hd6850 eller gtx560) og evt grafikkøler vil jeg købe senere, når jeg har set hvad der er at gøre med i kabinettet. Har I nogle forslag til ændringer i listen? eller andre prioriteringer af de forskellige dele?
    Spørg endeligt hvis der er noget der er uklart eller mangler.


    Tak fordi du gad læse dette:-)


    Venlig hilsen Lauge

    Hejsa.


    Mig og min kæreste står og vil have os en ny radio og tænkte at det da var smart med en trådløs internet radio, så vi kan benytter os af de mange tusind kanaler der ligger på nettet. Jeg har dog ingen anelse om hvad man skal gå efter. Er der nogen der har erfaringer med wifi internet radioer? Hvordan er lydkvaliteten, er de nemme at anvende og så videre. Jeg håber I vil hjælpe.


    Venlig hilsen Lauge

    Hejsa.
    Jeg er ved at skille mig af med min trådløse router, så jeg skal have mig en ny en. jeg aner ikke hvad jeg skal gå efter. Den skal gerne være hurtig og kunne fungere med min gamle bærbare uden at det begrænser den til gamle computere. Hvad skal jeg gå efter? Den må gerne pæn at se på også.
    Desuden leder jeg efter en trådløs netværks-"kort" med USB-tilslutning til min stationære.
    Jeg vil også have købt mig en ny harddisk til min stationære. det skal være 3.5", SATA II og være meget støjsvag. Jeg overvejer om det skal være WD caviar green 1000 GB. Nogen andre bud?


    Jeg håber I vil hjælpe med nogle forslag.


    Hilsen Lauge

    kan du finde geforce i 310m i enhedshåndtering eller hvad det hedder i dit styresystem? har du en driver installeret til det?

    Der må være en eller anden måde at skifte pål. Det der Power4Gear der styrer strømspare funktionerne, tror du ikke du skal ind i det og skifte til diskret grafik istedet for integreret?
    Og du er sikker på at det er en A52JC du har købt og ikke en A52F. Den er vist mage til bortset fra at den kun har integreret grafik?
    Kan du ikke vise et link til hvor du købte den?

    Hvad er det for en bærbar?
    Jeg har en kammerat der har en asus bærbar. han skal trykke på en knap for at skifte mellem integreret grafik (intel) og et eller andet nvidia kort. Dette sparer en masse strøm når han ikke har brug for det diskrete grafikkort. Der sidder på hans bærbar en knap i venstre side over esc knappen.
    Det tyder på at du har noget der minder om dette hvis du har GF 310m men kører på dit integrerede intel grafik, der næppe kan trække spil.


    Hilsen Lauge

    Hejsa.


    For et par uger siden formaterede jeg min bærbare og geninstallerede win xp home. Jeg blev helt glad for den starter dælme hurtigt i forhold til før. Jeg overvejer at gøre det samme på min stationære der også trænger til en ordentlig omgang. Problemet er at den kom med windows xp home installeret og jeg kun har cd'er til at gendanne computeren som da jeg fik den. Det vil sige at den bliver fyldt med alt muligt lort og gøgl som jeg aldrig bruger og der skal afinstalleres bagefter (damn you HP). Jeg vil derfor høre om jeg kan og må installere win xp home fra den cd jeg har til min bærbare, der kun er windows? eller hører den på en eller anden måde til min bærbare? Jeg tænker at jeg vel har licens til den stationære også. Den har det der fine klistermærke med enproduct key på.


    Håber der er nogle af jer der er klogere på det end jeg er.


    Hilsen Lauge

    Hejsa


    Jeg håber på at der sidder en eller anden erfaren stodder derude og læser med. Problemet er at jeg skal en tur i sommerhus med nogle kammerater i oktober og i den forbindelse skal vi ud og bade. Når man bader og det er så koldt skal man have som bekendt snaps når man kommer op. Før har vi lavet appelsin/kaffe eller jordbær snaps, men det er sgu ikke særligt mandigt at blande grøntsager og frugt i sin snaps så i år skal det være baconsnaps. Jeg har søgt en del på nettet og kun fundet opskrifter hvor folk siger at det smager enten for salt eller for lidt af bacon så jeg tænkte at jeg ville prøve at udvande baconen før den blev stegt og lagt i snaps. Er der nogen der har cooking skills nok til at gætte hvordan resultatet bliver?


    Hilsen Lauge

    Hejsa
    Så har jeg brugte nogle minutter af mit liv på dig:-)
    ved godt det måske ikke er til meget hjælp, men jeg tror ikke thinkpad edge sælges på 14 tommer i danmark og 13 tommer er kun med mindre cpu'er. 15 tommer derimod er der masser af til 6000-7000 på edbpriser ^%22Core+i5+%C2%A40.0000000000%22$[MultiValSep]%C2%A7strmatrix9:^15.6+tomme%C2%A415.6000000000$%C2%A7manufacturer:Lenovo[MultiValSep]%C2%A7specifictaxonomy:^Computer|1/B%C3%A6rbar|48$&s=igeneric4&cpath=1-1-48]link
    Jeg har selv læst et par reviews af thinkpad edge 15 og den er vist af ok kvalitet selvom thinkpad fans nok vil mene at den burde høre i ideapad serien.


    Jeg vil passe på med at anbefale dig noget, men bare konkludere at du nok får hvad du betaler for med de bærbare du har kig på.


    Hilsen Lauge

    Hejsa.


    Jeg er ikke interesseret i at købe dit grej (selvom det lyder lækkert). Jeg tror bare du lettere får en ordentligt pris hvis du sælger det med 4 120 mm blæsere ;) 12 mm blæsere flytter vist ikke vildt meget luft...


    Hilsen Lauge