Til de få af jer som er til Nikon, er der her noget nyt: D700
http://www.dpreview.com/news/0…103nikond700previewed.asp
Mon ikke snart Canon skal få fingrene ud af numsen.
QuoteOprindeligt indlæg af |Henrik|
Skal nok komme de venter bare på at komme tættere på fotokina.
Der har bare været så mange rygter på D700 nu at nikon ikke har kunne vente mere. Deres leaks har været for store
Ser ud til at være et godt kamera men bliver også en rimelig høj pris og spørgsmålet for mig må være hvorfor ikke give det sidste og få D3 når jeg alligevel er oppe i den pris.
QuoteDisplay MoreOprindeligt indlæg af _WHAT_
Skal nok komme de venter bare på at komme tættere på fotokina.
Der har bare været så mange rygter på D700 nu at nikon ikke har kunne vente mere. Deres leaks har været for store
Ser ud til at være et godt kamera men bliver også en rimelig høj pris og spørgsmålet for mig må være hvorfor ikke give det sidste og få D3 når jeg alligevel er oppe i den pris.
Korrekt, tror også vis jeg havde dette budget ville mit valg ligge på D3.
Jeg tror dette D700 ligger tæt op af Canon's ældre super kamera EOS 5D.
Korrekt, tror også vis jeg havde dette budget ville mit valg ligge på D3.
Jeg tror dette D700 ligger tæt op af Canon's ældre super kamera EOS 5D.
Ja er da klart det område de skyder efter. Vist også på tide at nikon kom med en konkurrent på det område. Er lidt overrasket over de ikke har prøvet før da Canon jo har solgt som en gal af 5D.
Bliver spændende at se Canon's efterfølger til den
Godt de kan give hinanden noget konkurrence
Puha, $3000. Så ender den sikkert i minimum 20k herhjemme.
Tror jeg hopper på en D300 og nogle (forhåbentligt) billigere DX objektiver når den lander, der må ske noget på brugtmarkedet der.
Men fedt at Canon endelig har fået noget konkurrence i den afdeling.
QuoteOprindeligt indlæg af Carlsen
Puha, $3000. Så ender den sikkert i minimum 20k herhjemme.
Tror jeg hopper på en D300 og nogle (forhåbentligt) billigere DX objektiver når den lander, der må ske noget på brugtmarkedet der.
Men fedt at Canon endelig har fået noget konkurrence i den afdeling.
Så kan du passene sælge mig dit D80.
Jeg får desværre ikke selv råd til mit tidligene kommene D300, grundet en stor regning på bilen.
Så kan du passene sælge mig dit D80.
Jeg får desværre ikke selv råd til mit tidligene kommene D300, grundet en stor regning på bilen.
Gem pengene og køb D300 når der bliver råd. Et D80 vil ikke være meget opgradering.
det ser da lækkert ud..
men som i også siger... så heller en D3'er da der ikke er det vilde spring når du alligevel er oppe i de priser...
Men lækkert med noget inden D3'eren.. de skulle da bare ha kaldt den for D30 så man havde D300, D30 og D3 hehe... men det ligger måske for tæt på 30D eller noget fra canon
QuoteOprindeligt indlæg af _WHAT_
Gem pengene og køb D300 når der bliver råd. Et D80 vil ikke være meget opgradering.
Er der nogen der har tæsket dig med et D80. Vi er altså nogle stykker der er glade for det.
QuoteOprindeligt indlæg af Maverick
Er der nogen der har tæsket dig med et D80. Vi er altså nogle stykker der er glade for det.
Næh er der sandelig ikke og det er også et fint kamera. Jeg vil bare mene at det ikke lige frem er den store upgradering i forhold til hvad han allerede har.
Han vel få mere ud af at spare lidt og kigge på et D300. Evt. et brugt der er nok nogen der skal af med deres nu når D700 kommer på gaden.
Ah, på den måde. Du mener ikke der er den store forskel på D40 og D80?
QuoteOprindeligt indlæg af Maverick
Ah, på den måde. Du mener ikke der er den store forskel på D40 og D80?
Der er skam forskel jo helt sikkert. Det jeg mener er at Henrik ville få en del mere ud af at komme op i en D300. Der er forskel på D40 og D80 helt sikkert men D80 er godt nok ved at være et gammelt kamera.
Forskellen imellem D80 og D300 er MEGET MEGET større end den er imellem D40 og D80. D300 er i en helt anden klasse end de andre to kameraer.
Ja, du har ret Theis ang. at det bedre kan betale sig med et D300, men som jeg har skrevet til dig via PM ang. print på 30 X 40 med mit D40 om dette kunne lade sig gøre med et 6 mpx kamera, så kunne jeg godt nu hvor jeg er kommet lidt ind i fotoverdenen bruge et nyt kamera med flere mpx, og disse 30 X 40 papir billeder vil kun blive bedre med f.eks et billede på 3872 x 2592 Pixel VS 3008 x 2000 Pixel.
Ang. billed kvalitet på mit Nikon D40 er jeg slet ikke utilfreds.
[img=http://img387.imageshack.us/img387/5964/sommerfuglng6.th.jpg]
Ja, du har ret Theis ang. at det bedre kan betale sig med et D300, men som jeg har skrevet til dig via PM ang. print på 30 X 40 med mit D40 om dette kunne lade sig gøre med et 6 mpx kamera, så kunne jeg godt nu hvor jeg er kommet lidt ind i fotoverdenen bruge et nyt kamera med flere mpx, og disse 30 X 40 papir billeder vil kun blive bedre med f.eks et billede på 3872 x 2592 Pixel VS 3008 x 2000 Pixel.
Ang. billed kvalitet på mit Nikon D40 er jeg slet ikke utilfreds.
[img=http://img387.imageshack.us/img387/5964/sommerfuglng6.th.jpg]
Den højere opløsning vil du selvfølgelig få noget ud af. Jeg vil dog mene at det er mange af de andre forbedringer du for med D300 du vil få mere ud af
Formodentlig også mere end du egentlig tror
QuoteOprindeligt indlæg af _WHAT_
Den højere opløsning vil du selvfølgelig få noget ud af. Jeg vil dog mene at det er mange af de andre forbedringer du for med D300 du vil få mere ud af
Formodentlig også mere end du egentlig tror
Ja, nu har jeg jo kun haft dette entry Dslr kamera, og selvom jeg selv synes at billedkvaliten er fin er den sikkert meget bedre på et bedre Dslr.
Men jeg er jo også kun i begynder stadiet.