Computer er i stykker

  • Jeg har et stort problem. Min computer er begyndt at fryse, nu kan jeg slet ikke lave noget på den mere. Først troede jeg at det var et software problem, så den fik en format C:. Det virkede ikke. Så prøvede at skift ram ud. det virkede heller ikke. Er der nogle der ved hvad der mon kan være galt?


    Håber nogel kan hjælpe Zobbe

  • Min computer er en : Proceser : P4 3.2 GHz. Ram Kingston 2x512 + 2x1024. Grafikkort er en 6800 GT (ved ikke hvilken mærke) Bundkort : Asus P5GD1 Pro. Hardiske er 3 stk SATA 250G fra Seagate.


    Jeg har prøveet at installer windows XP på en anden hardisk det virkede heller ikke. Har også prøvet at bytte rundt på stikket til Harddisken.


    Kan det være graffikkortet det kan være galt med?

  • Hvis den først gør det efter et stykke tid kan det godt være varme.
    Tjek at dine køleprofiler er rene for støv (og at de virker)


    Hvis det ikke hjælper, så hiv alt tilbehøret ud af maskinen, så du kun starter med et minimalt setup.
    Lydkort, Netkort, TV kort og hvad du ellers har i af PCI kort skal ud. Hvis det kører stabilt, så smider du et kort i af gangen og prøver dig frem.

  • Asus kan godt være nærmest allergisk overfor mere end 2 ramblokke, og det behøver ikke være et problem lige fra starten, så det er bestemt værd at teste. Prøv med 2 matchende ramblokke, og selvfølgelig i matchende porte, og skip så resten.

    Gigabyte GA-EP35-DS3R
    E8500
    NorthQ Siberian Tiger
    2 * 1 GB Corsair Dominator pc8500/1066
    8800 gt 512 mb
    Samsung F1 750 gb
    Antec P180 + 5 * 120 mm. blæsere
    Creative X-Fi
    Logitech G5

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af mtum
    Asus kan godt være nærmest allergisk overfor mere end 2 ramblokke, og det behøver ikke være et problem lige fra starten, så det er bestemt værd at teste. Prøv med 2 matchende ramblokke, og selvfølgelig i matchende porte, og skip så resten.


    det kan jeg godt skrive under på, kører med 4x1 gb corsair stænger på mit maximus, det har virket fint de sidste 3 måneder, indtil for 2 uger siden, alle 4 stænger virker fint bare ikke sammen

  • Fryser den på tilfældige tidspunkter, eller er det så snart du når ind i windows?

    P4 Northwood 2 2.53 Ghz/FSB 533
    Asus Nvidia Geforce 6800 128 MB
    ECS L4S8A2 Bundkort
    1024 MB DDR PC2700 Kingston value ram
    512 MB DDR PC 2700 Samsung ram
    500 W Akasa PSU

  • Først frøs den tilfældige tidspunkter, til sidst frøs den når man skulle vælge hvilken bruger man ville log ind med. Har prøvet at flytte rundt med rammene, det virkede heller ikke. Når den frysser min jeg installer windows, skynder jeg ind og ser på temp inde i bios, der står den mellem 40 og 45 grader på cpu og omkring 35 grader på bundkortet, Er det ikke fint? Kan man ikke få en test cd der kan teste ens computer unden os?


    Zobbe

  • Nu har jeg fundet problemet :clap: Min computer fryser når der kommer et stik i netværks stikket. Hvis stikket er brændt af, skal der så en nyt bundkort til, eller kan jeg nøjes met et netværks kort?


    Jeg har desvære ikke haft mulighed for at prøve den UBCD endnu.


    Zobbe

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af mtum
    Asus kan godt være nærmest allergisk overfor mere end 2 ramblokke, og det behøver ikke være et problem lige fra starten, så det er bestemt værd at teste. Prøv med 2 matchende ramblokke, og selvfølgelig i matchende porte, og skip så resten.


    Vråvl.


    Det var kun dengang hvor S.939 var toppen


    Det kan være dine ram, CPU eller PSU.


    Prøv at teste med nogen andre hardware.


    Kan også være en fejl i dit OS

    ASUS PRO-GAMING Z170 - Intel i7-6700K - GeForce GTX970 - Crucial 16GB DDR4 2400Mhz - Samsung 850EVO 500GB

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af boon


    det kan jeg godt skrive under på, kører med 4x1 gb corsair stænger på mit maximus, det har virket fint de sidste 3 måneder, indtil for 2 uger siden, alle 4 stænger virker fint bare ikke sammen


    og han har en ældre cpu og bundkort der nok har endnu sværere ved at håndtere dem.....og når de ikke engang er 4 ens så er det endnu værre...smid de 2 512 stænger ud af kabinettet...

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.


  • Hov troede alle stænger var ens ;)

    ASUS PRO-GAMING Z170 - Intel i7-6700K - GeForce GTX970 - Crucial 16GB DDR4 2400Mhz - Samsung 850EVO 500GB

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af boon


    der er rigtigt mange asus boards der har problemer med 4 stænger, især hvis det er corsair



    Ok så er det slået fast :-) Hvad med mit spørgsmål. Hvad gør jeg ved mit netværks stik, det er den der er skyld i at min computer fryser. Kan man sætte et nætværks kort i, eller er der noget på bundkortet der er i stykker??

  • Nu har jeg ude og købe et nyt netwærks kort idag :-) Jeg satte den i min computer, jeg troede at det ville virke, men nej. Når jeg sætter netværk stikket i korteet så frysser den efter få minutter, ligesom ved det netværks stik på bunkortet. Jeg har deaktivet netværk stikket inde i BIOS. Hvad skal jeg gør??