Apple Ipod Shuffle 2GB Sølv

  • Apple, der er kendt for design og intuitiv bruger-interaktion, har nu lanceret endnu et medlem i den meget populære Ipod famile. Ipod Shuffle er Apples mindste musikafspiller, og klart den mindste afspiller jeg personligt har set. Men betyder den lille fysik, at der er sket ofringer på lyd- og kapacitetsiden? Ligesom sin storebror, Ipod Nano, kommer Ipod Shuffle i en fin indpakning der fremhæver produktet og skjuler tilbehøret, hvilket er i bedste Apple stil.


    [Blocked Image: http://www.tweak.dk/uploads/0806/test2020a.jpg] [Blocked Image: http://www.tweak.dk/uploads/0806/test2020b.jpg] [Blocked Image: http://www.tweak.dk/uploads/0806/test2020c.jpg]


    Apple Ipod Shuffle 2GB Sølv

  • Vedr. rigtige og forkerte måder til tælling af GB:


    "Specifikationerne taler næsten for sig selv. Dog er det værd at bemærke kapaciteten på afspilleren, der er udregnet i multiplum af 10, og ikke multiplum af 2. Det betyder at man ikke har 2GB (2048MB) plads til rådighed, da Apple sætter 1GB = 1.000.000 Bytes.


    Den reelle kapacitet på afspilleren er 2048 / 1,024 hvilket giver 2000MB."


    Du bliver nok nødt til at bestemme dig til, hvilken metode, der er korrekt. Hvis GB og MB skal opgøres i potenser af 2, svarer 2.000.000.000 bytes ikke til 2000 MB, men til 1907 MB.


    Hvis 2.000.000.000 bytes skal svare til 2000 MB, vil det betyde, at 1 MB er 1.000.000 bytes, og så har du jo faktisk selv brugt potenser af 10 til at definere størrelsen på en MB - altså det samme, som du lige har bebrejdet harddiskproducenter og Apple.

  • Hej Gnavpot




    Det har du da fuldstændig ret i. Det er en smutter fra min side.


    Desuden kan jeg se at jeg har lavet en tastefejl! 1GB er selvfølgelig ikke en million bytes, men en milliard bytes.


    Jeg sørger for det bliver rettet snarest.

  • Jeg kunne godt have tænkt mig at man satte den lidt på arbejde og fandt ud af HVOR god Shuffle egentlig er.
    Lidt ligesom når der testes en CPU eller en stang RAM som lige skal test overclockes for at se hvad det egentlig kan.


    Jeg tænker på sådan noget som:


    • Lytte forskel mellem MP3 og AIFF filer, om den har kvaliteten til at gøre en forskel (og jo, der er hørbar forskel på 128 kbps og 1411 kbps med den rette afspiller og D/A converter).
    • Prøve den med et sæt in-ear reference hovedtelefoner (det kunne være nogle Shure, Sennheiser CX300 eller Denon AH-C700).
    • Sætte den til et ordentligt Hi-Fi anlæg og sammenligne en AIFF fil fra Shuffle med en original CD.


    ...den her overfladiske test af Shuffle du har lavet Kasper, den kan jeg egentlig ikke rigtig bruge til noget - den er ligeså informativ som produktinformationen fra Apples hjemmeside hvor de roser enhver lille ting til skyerne og siger de er fantastiske.


    -tag det som konstruktiv kritik, jeg er ikke en gnavpot ;)
    -jeg er audiofil Mac bruger! :9xo

  • Til Kaspers forsvar vil jeg lige nævne at dette var hans "ansøgningstest" som så er blevet offentliggjort. Jeg synes det er en fin test, der ganske vist mangler lidt dybde, men det er jeg sikker på er bedre i de kommende tests :)

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Hvordan kan prisen være et plus?


    Jeg synes man bør sammenligne med tilsvarende afspillere, og der er shuffle altså over dobbelt så dyr som Creative's muvo, for samme kapacitet. Og muvo kan man sætte i sin usb-port uden først at skulle lede efter et kabel.
    http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=402885

    P4 Northwood 2 2.53 Ghz/FSB 533
    Asus Nvidia Geforce 6800 128 MB
    ECS L4S8A2 Bundkort
    1024 MB DDR PC2700 Kingston value ram
    512 MB DDR PC 2700 Samsung ram
    500 W Akasa PSU

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af [FDB] FifaFrazer
    Hvordan kan prisen være et plus?


    Jeg synes man bør sammenligne med tilsvarende afspillere, og der er shuffle altså over dobbelt så dyr som Creative's muvo, for samme kapacitet. Og muvo kan man sætte i sin usb-port uden først at skulle lede efter et kabel.
    http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=402885


    Creatives afpiller har da også en fornuftigt pris, men den er også næsten dobbelt så lang som Ipod Shuffle med 7,7 cm mod 4cm.


  • Selvom den rent tekniske test måske ikke er dybdegående nok, så synes jeg alligevel at jeg har forsøgt at finde positive og negative sider ved produktet. Jeg kan sagtens se hvad du mener, men det kræver jo samtidig at man har noget af det omtalte udstyr; Hvilket jeg ikke har.


    Det er godt med konstruktiv kritik, jeg vil jo gerne blive bedre som anmelder :9xo


    Til Gnavpot! Jeg tror ikke han mener noget med det, ordet lå sikkert bare lige ved hånden :))


  • Sikke en omgang flueknepperi.
    Tag dog det du kan bruge fra testen, i stedet for at brokke dig over hvad den ikke indeholder.
    Testen giver da et fint billede af hvad en normal bruger kan forvente sig af produktet. Og mon ikke det er det der er meningen.


    Jesus Christ! :roller:


    (PS. jeg tror den anden "kritiker" blev kaldt Gnavpot da det er vedkommendes brugernavn....)

  • Må give at.mac ret i at der er ikke meget test af selve produktet, det meste virker bare som en beskrivelse af Shufflen.
    Man kunne jo blandt andet teste om batteri tiden lever op til det som producenten siger, og måske fortælle om hvordan det er at navigere rundt i sangene nu hvor der ikke er skærm(hvilket jeg ser som en mangel).
    Ellers et godt forsøg for første anmeldelse her på tweak ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af norhart
    Må give at.mac ret i at der er ikke meget test af selve produktet, det meste virker bare som en beskrivelse af Shufflen.
    Man kunne jo blandt andet teste om batteri tiden lever op til det som producenten siger, og måske fortælle om hvordan det er at navigere rundt i sangene nu hvor der ikke er skærm(hvilket jeg ser som en mangel).
    Ellers et godt forsøg for første anmeldelse her på tweak ;)


    ...eller sådan en detalje som at teste om den kan klare regnvejr kunne ellers være meget brugbart - den er så lille den nok sidder udenpå tøjet hos de fleste, men kan den holde til noget eller er den bare "bling"?

  • Du skriver at man er bundet til at bruge iTunes - det er jo ikke helt rigtigt.


    Det står een frit for at bruge 3. parts software som fungerer udmærket :) Jeg bruger selv Anapod Explorer da jeg hader iTunes - betalte jeg 120 kr for, men ved der også findes freeware alternativer.


    Ellers fin test :)

  • Jeg kan nu sige at jeg er fuldstændig fabelagtigt fortryllet af iPod Shuffle 2GB 2.gen sølv!
    -har lige fået min med TNT idag fra Apple og har lige for sjov sat den til mine Denon AH-D2000 (vi snakker en hovedtelefon til næsten 2.5K) og det spiller faktisk RET godt :crazyeyes:


    ...normalt skal den dog spille på mine AH-C551, det er knap så crazy en hovedbøf...


    Skal lige lytte lidt på den de næste par dage og så vil jeg helt sikkert skrive lidt om den på min hjemmeside!