Netkort med god forbindelse (64-bit)

  • eg købte for noget tid siden et nyt usb-netkort (D-Link DWL-G122)
    Men når jeg spiller fx. CoD4 mister den forbindelsen hvert 30 sek. i ca. 3 sekunder, og det er skide irriterende!
    Så nu kigger jeg efter et nyt netkort. Og det skal virker med Vista 64-bit :D


    Jeg har kigget på de her to:


    ZyXEL ZyAIR AG-320
    http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=249030


    D-Link RangeBooster N USB Adapter DWA-142
    http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=244428


    og jeg bruger IEEE 802.11g


    PS. Der er ca. 20 m fra routeren til min pc.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Braindead
    Nu kender jeg ikke dit system men det må være rimeligt siden det kan trække COD4 - Hvad er der galt med onboard netkort?


    Trådløs.. ?

  • Så du sidder altså og spiller online trådløst? Er du klar over at du mister en hel del ping på det?

    Core i7 930 @ 3600mhz @ 180x20
    Noctua NH-U12P Special Edition 1366 cpu cooler
    Asrock x58 Extreme
    OCZ3B2000C9LV6GK @ 9-9-9-30-1T@900mhz
    MSI N560GTX-TI Twin Frozr II 2GB GDDR5
    Kingston SSDNow V+ 128 GB (200mb R/W)
    Cooler Master 690 Kabinet | Seasonic X-650w PSU

  • PC:


    Intel Core 2 Duo E8200 2.66 GHz (CPU)


    2 x 2 GB GeIL DDR2 PC2-5300 (RAM)


    nVIDIA GeForce 8800 GT 512MB (GFX)


    ASUS P5K/EPU (bundkort)


    --------------------------------------------------


    Og ja, jeg bruger trådløs :)


    Og ja, jeg ved godt, at jeg mister ping og at det er bedre at bruge kabel, men de gamle vil sgu ikke have det kabel liggende i hele huset :boxed:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Azjo
    Så du sidder altså og spiller online trådløst? Er du klar over at du mister en hel del ping på det?


    Jeg bruger trådløs, og har gerne en ping på 5 i CS:S og 10-12 i 1.6. Jeg kan virkelig ikke se problemet ved trådløst.

  • nu er der jo mange andre ting end blot ping der betyder noget....har man lav ping kan det være tegn på en meget stor og hurtig forbindelse til serveren, men det kan også være tegn på at der rent faktisk ikke bliver sent ret meget trafik over linien..hvilket bestemt ikke er godt.


    derudover er der packetloss og choke, hvilket der ofte kan være problemer med med wifi......


    og så er der ganske enkelt det at forskellige udbydere har forskellige ruter til serverne, så du kan ikke engang sammenligne forbindelsen på baggrund af hvad i har, medmindre i sidder på samme ethernet..nogle udbydere går faktisk rundt om fx england først , da trafikkene r billigere, og derfor kan deres ping self ikke være så lav til danske servere som nogle der fx bruger tdc....men nogle wifi forbindelser har optimale betingelser og virker fint, mens det hos andre bare ikke er muligt at game fps spil på dem........med en rigtig ledning i, er der oftere noget mere ensartede betingelser, men bestemt ikke altid optimale heller....der er problemet ofte dårlige routere eller dårlige udbydere...

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman
    nu er der jo mange andre ting end blot ping der betyder noget....har man lav ping kan det være tegn på en meget stor og hurtig forbindelse til serveren, men det kan også være tegn på at der rent faktisk ikke bliver sent ret meget trafik over linien..hvilket bestemt ikke er godt.


    derudover er der packetloss og choke, hvilket der ofte kan være problemer med med wifi......


    og så er der ganske enkelt det at forskellige udbydere har forskellige ruter til serverne, så du kan ikke engang sammenligne forbindelsen på baggrund af hvad i har, medmindre i sidder på samme ethernet..nogle udbydere går faktisk rundt om fx england først , da trafikkene r billigere, og derfor kan deres ping self ikke være så lav til danske servere som nogle der fx bruger tdc....men nogle wifi forbindelser har optimale betingelser og virker fint, mens det hos andre bare ikke er muligt at game fps spil på dem........med en rigtig ledning i, er der oftere noget mere ensartede betingelser, men bestemt ikke altid optimale heller....der er problemet ofte dårlige routere eller dårlige udbydere...


    det var da en helt utrolig ringe forklaring!!


    det du forklare, med omveje til england og bla bla bla, kan ikke helt se hvorfor det kun skulle gøre trådløse forbindelser dårligere, da det har præcist samme indvirken på en trådløs som på en med snor

  • det har ikke noget med trådløse at gøre, men hvis du kan læse det, så er pointen at man ikke kan bruge det til noget at snakke om ping tider.....for der er mange andre ting der spiller ind.


    men et usb netkort er ikke alletiders løsning da usb ikke altid er vildt stabil med overførselshastigheder...et kort til pci eller pci-e ville være en bedre løsning i de fleste tilfælde.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • har faktisk ikke prøvet nogle, undtagen det jeg selv havde indbygget på mit eget bundkort før, men vil anbefale et med en lille antenne siddende på, medmindre routeren er lige ved siden af...


    sådan et her fx http://www.edbpriser.dk/Produc…553&searchArea=&Soegeord=


    hvis andre har specifikke erfaringer så kom da gerne med dem.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • den virker da fornuftig....

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.


  • du må meget gerne skrive om det løste problemet og om det kører upåklageligt i vista 64bit, for leder nemlig selv efter et vista kompatibel kort der ikke koster alverden, da mit gamle kort ikke understøtter vista :(

    Core 2 Duo E8400 | Gigabyte GA-P35-DS3L | 2x2GB OCZ Platinum PC2-8000 |Sparkle 8800GT (1024MB)
    Seagate Barracuda 7200.11 500 GB | Antec EarthWatts 500W | Antec Sonata III