OC af E8200 hvor meget?

• jeg kunne godt tænke mig at vide hvor meget man enlig ka oc en Intel Core 2 Duo E8200 på luft.

fordi i næste uge skulle jeg få mit bundkort hjem, så jeg får det her system:

Intel Core 2 Duo E8200 Wolfdale stepping SLAPP MALAY

Gigabyte GA-P35-DS3 Rev. 1

Kingston ValueRam 2x1gb PC2-5300 ka køre 705mhz på std. volt.

til køling blir der sadt en Scythe Katana 2 køler på.

Senere ska jeg ha købt nogle Kingston HyperX 2x1gb PC2-8500CL5 el. hurtigere.

• 4Ghz er muligt som E8400. E8300 og E8500, dog kræver det gode ram, og det har du ikke kan jeg se. Helt sikkert dem der vil begrænse dig, desværre. Godt ram er billige, du kan sikkert sælge dine til en noob og købe bedre uden at bruge ekstra penge på det. Det gør jeg tit :9xo :T

Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

• 3.8Ghz herfra, og det er helt sikkert mine ram der sætter begrænsningen.

E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

Oprindeligt indlæg af hot_fifty
    4Ghz er muligt som E8400. E8300 og E8500, dog kræver det gode ram, og det har du ikke kan jeg se. Helt sikkert dem der vil begrænse dig, desværre. Godt ram er billige, du kan sikkert sælge dine til en noob og købe bedre uden at bruge ekstra penge på det. Det gør jeg tit :9xo :T

fuldt enig her :) min E8200 kører 4ghz@24/7 men håber lidt på den kommer højere op, når jeg har fået smidt nyt highend vandkøling på :)

• ino mine ram ik er de bedste os derfor jeg har planer om at købe nogle Kingston HyperX 2x1gb PC2-8500CL5 el. bedre.

har aldrig gerne vil ha nogle HyperX så og nu hvor jeg ka få dem for næsten ingen penge så køber jeg dem når jeg har solgt de andre ram jeg har, men der ska jo lige penge til os ;)

• ja nok altid hehe.

Tag da nogle 2*2GB PC8000 nu hvor du er igang til 5xx kr. :cheers:

Så du hvertfald ikke membegrænset optil min. 4Ghz :9xo

Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

Rettet 2 gange, sidst af hot_fifty ().

Oprindeligt indlæg af hot_fifty
    ja nok altid hehe.

Tag da nogle 2*2GB PC8000 nu hvor du er igang til 5xx kr. :cheers:

Så du hvertfald ikke membegrænset optil min. 4Ghz :9xo

jeg skifter ik til Vista, da jeg var Beta Tester af Beta 1 & 2, Final og så den rigtige Ultimate og de probs jeg har hørt folket har med SP1 så ka jeg sagten bruge XP Pro SP3 den er jeg os rigtig glad for :)

så ka jo ik bruge 4gb ram i XP Pro SP3 x86

• Hvad med XP X64 så? :9xo

Ej 2GB er også rigeligt i Xp, men det er mere prisen der er fordelagtig på 2*2GB

• xp 64 er nok det ringeste os siden millenium, så lad være med det!
    iøvrigt har jeg hørt at vista 64 skulle køre meget godt. Jeg har ikke haft andet end bøvl med min vista 32 i de 16 måneder jeg har haft det, men folk siger at 64bit versionen ikke crasher og laver alle de underlige fejl som 32bit gør ; og har du en ultimate liggende, kan du jo bare installere 64bit

MSI Z170A Krait Gaming ¦ i5-6600K Skylake ¦ 2x4 TB + 1x2TB WD Green HDD + 960GB Crucial M500 SSD (Steam) & Sandisk X100 128GB SSD (System) ¦ Pny Geforce 770GTX ¦ 16GB HyperX Fury ddr4-2666 ¦ 1000W CM SilentPro (bæh enhed) ¦ Nzxt Kraken X31 ¦ Custom desktop chassis med 3 Arctic Cooling pwm blæsere og tilsluttet 2 skærme.

Oprindeligt indlæg af neiro
    xp 64 er nok det ringeste os siden millenium, så lad være med det!
    iøvrigt har jeg hørt at vista 64 skulle køre meget godt. Jeg har ikke haft andet end bøvl med min vista 32 i de 16 måneder jeg har haft det, men folk siger at 64bit versionen ikke crasher og laver alle de underlige fejl som 32bit gør ; og har du en ultimate liggende, kan du jo bare installere 64bit

har en Windows Vista Ultimate x86 OEM, men ik x64, men bryder mig ik om viste kræver alt for meget syg hukommelse der :))

• okay ; på retail disken ligger både 32 og 64bit versioner af ultimate- sikker på der kun er 32bit på din oem?

ps. jeg er også mere til xp end vista, men man er jo nød til at gøre sig bekendt med det nyeste skud på microsoft stammen

MSI Z170A Krait Gaming ¦ i5-6600K Skylake ¦ 2x4 TB + 1x2TB WD Green HDD + 960GB Crucial M500 SSD (Steam) & Sandisk X100 128GB SSD (System) ¦ Pny Geforce 770GTX ¦ 16GB HyperX Fury ddr4-2666 ¦ 1000W CM SilentPro (bæh enhed) ¦ Nzxt Kraken X31 ¦ Custom desktop chassis med 3 Arctic Cooling pwm blæsere og tilsluttet 2 skærme.

Oprindeligt indlæg af puma99dk|

har en Windows Vista Ultimate x86 OEM, men ik x64, men bryder mig ik om viste kræver alt for meget syg hukommelse der :))

kræver da ikke mere hukommelse, prøv evt at sætte dig ind hvordan det er opbygget istedetfor at lukke uvidenhed ud altid

Oprindeligt indlæg af DmK

kræver da ikke mere hukommelse, prøv evt at sætte dig ind hvordan det er opbygget istedetfor at lukke uvidenhed ud altid

XP køre perfekt med 2gb ram, Vista køre perfekt med 2gb+.

den bruger os flere krafter. Jeg har reinstalleret en del laptops efterhånden og ka finde imellem 15-45min på batteriet ved at smide XP i, istedet for Vista så jeg kender til det da, vil jeg mene.

XP køre perfekt med 2gb ram, Vista køre perfekt med 2gb+.

den bruger os flere krafter. Jeg har reinstalleret en del laptops efterhånden og ka finde imellem 15-45min på batteriet ved at smide XP i, istedet for Vista så jeg kender til det da, vil jeg mene.

.... du kan ikke rigtig samligne måden vista bruger ram på med måden xp gør da vista også bruger de overskyden ram som en cache :)

Oprindeligt indlæg af DmK

.... du kan ikke rigtig samligne måden vista bruger ram på med måden xp gør da vista også bruger de overskyden ram som en cache :)

os det men stadig mange spil har probs med at køre i Vista, og jeg ka godt li at game nogle ældre spil os så det blir ik Vista DmK så ka du bande som du vil...

os det men stadig mange spil har probs med at køre i Vista, og jeg ka godt li at game nogle ældre spil os så det blir ik Vista DmK så ka du bande som du vil...

nåå jeg er da ligeglad med hvad OS du vælger :) det var mere måden du nævnte, at det tog mange flere ram osv :)

• Jeg vil ikke blande mig i jeres mudderkamp, men vil da lige sige, at stort set alle spil jeg har prøvet, som ikke kræver ipx, kører fint i vista. Undtagelsen er en række originalspil jeg ikke har kunnet installere eller køre ordentligt (rogue spear, diablo 2, virtual pool 3 bl.a.) men flere af dem kørte heller ikke ordentligt på xp. Jeg har endda opdaget at enclave virker igen - hvilket det ikke gjorde på xp med mit hardware.

Hvis min licens tillader det, skifter jeg nok til 64bit for at se hvor meget bedre det kører - vista er vildt ustabil i 32bit, men det kan altså køre stort set alle spil jeg har prøvet.

Edit: Undtagen max - da driveren til at emulere et lydkort i dos ikke virker i vista)

Rettet en gang, sidst af neiro ().

• du ka os smide Mafia, The Settlers II - 10th Anniversary, Test Drive Unlimited på din liste os har ik kunne få dem til at virke i den x86 jeg har, så tror heller ik de virker i x64 udgaven.

• Jeg har spillet test drive i går faktisk - på min vista business 32bit
    og settlers 2 jubilæumsudgaven virker også hos mig - mafia har jeg ikke prøvet - det var ringe da det udkom, og det er det nok stadig.