Hejsa alle. Det er ved og være længe siden jeg har været inde på forum da jeg ikke længere bruger så meget tid med og købe en masse hardware osv, men lidt stumper er der da blevet handlet idag.
Jeg har købt en E8400 samt et inno 9800gtx.
Det gamle system var en E6600 samt et bfg 8800gts.
Jeg har nu fået det hele monteret og formateret maskinen da den virkelig trængte til det. Nu kommer så det underlige. Jeg har altid brugt coretemp til og måle mine temps med, og den viser idle 50 grader. Det synes jeg virkede voldsomt så jeg skilte mit vandkøling af og gjorde det hele rent og smed ny kølepasta på....Resultatet var det samme med idle temp på 50/52 grader. Jeg læste så om real temp og installerede det. real temp viser så kun 40 grader idle, men er det ik stadig lige lovligt højt når jeg endnu ikke har presset den nye cpu??
Jeg har også set om mit kølehoved presser på core over det hele, og det gør den ???? Nogen der har lidt input til mig vedrørende denne cpu???
Det skal lige siges at min gamle E6600 den ved 3000 mhz idle var 31-33 grader og load ikke overskred 50 grader, og forhandleren fortalte mig at de nye E8400 generedede mindre varme så jeg højst sansynlig ville opleve endnu lavere temperaturer med den nye cpu..
Håber nogle har nogle gode råd eller ideer.
Forresten mit MB er et MSI P35 platinium.