Ny mobil m. GPS og WiFi -hvilken?

  • Hejsa


    Jeg skal efterhånden til at have mig en ny mobil, og jeg har to væsentlige krav; Nemlig GPS og WiFi.
    Den skal kunne bruges til "offline navigation", altså som en alm. fra fx Tomtom.


    Ville rigtig gerne have en iPhone (helst en 3G S), men gider simpelthen ikke bruge så mange penge på en mobil! Efter at søge lidt på nettet er jeg er blevet en smule lun på HTCs Hero og Tattoo.
    Hvad er jeres mening om disse to telefoner? Og har I forslag til alternetiver?

    * 24/7: NUC6 i5, 950 Pro + 840 Pro, 16 GB PC4-2400 * VM/Test: GB Z68X-UD4-B3, i7-2600K, 16 GB KHX1866C9, Vertex 3 *
    * SRV: HP MS G8, i3-2120, 10 GB PC3-12800, Agility 3 + WD Black 2 TB * HTPC: BRIX i3-4010, Intel SSD 530 120 GB *

  • Jeg lytter lige med, hvis der skulle være nogle med erfaringer med Tatoo.


    Hero'en ser rigtigt lækker ud, men er i min optik noget stor at have i lommen. Tatoo derimod er umiddelbart meget mere attraktiv mht. størrelse, men er den for "handikappet" ift. Hero?


    /ask

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af jacobask
    Jeg lytter lige med, hvis der skulle være nogle med erfaringer med Tatoo.


    Hero'en ser rigtigt lækker ud, men er i min optik noget stor at have i lommen. Tatoo derimod er umiddelbart meget mere attraktiv mht. størrelse, men er den for "handikappet" ift. Hero?


    /ask


    du kan sagtens tage tattoo mobilen, da den performer ligeså vel som hero. Det eneste er, at hvis man bruger kameraet meget, skal du have Hero :)

  • Lyver HTC? Undskyld for Off Topic :offtopic:


    Jeg så lige på specifikationerne på de 2 nævnte telefoner at batteriet har meget lang taletid. Ved GSM-brug har de faktisk længere taletid end standby-tid. Det strider jo mod alt fornuft. Havde det kun været den ene kunne det jo afvises med en fejl, men nu er det jo begge 2!


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Kamera er ikke super vigtigt. Har en HTC Touch Dual som arbejdsmobil, og den er pænt elendig, så alt er bedre... :)


    Helmer, tak for tippet. Har du brugt Tattoo'en til navigation og hvordan er den i så fald? Vil meget gerne have en mobil der kan erstatte min Touch Dual med Tomtom 6. Er nemlig lidt træt af at skulle slæbe bluetooth GPS antenne med hver gang jeg skal bruge den...

    * 24/7: NUC6 i5, 950 Pro + 840 Pro, 16 GB PC4-2400 * VM/Test: GB Z68X-UD4-B3, i7-2600K, 16 GB KHX1866C9, Vertex 3 *
    * SRV: HP MS G8, i3-2120, 10 GB PC3-12800, Agility 3 + WD Black 2 TB * HTPC: BRIX i3-4010, Intel SSD 530 120 GB *

  • Nokia E72!


    Jeg har mig en E71 og ville ønske jeg havde penge til en E72'er. Det er simpelthen en mega lækker telefon!


    Btw. Nu er Nokia N900 jo også landet! Den har jo fået nogle anmeldelser der virkelig vil noget!

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Phoque
    Nokia E72!


    Jeg har mig en E71 og ville ønske jeg havde penge til en E72'er. Det er simpelthen en mega lækker telefon!


    Btw. Nu er Nokia N900 jo også landet! Den har jo fået nogle anmeldelser der virkelig vil noget!


    Det er meget fedt at de begge har rigtigt tastatur, men de falder ikke lige i min smag. Men tak for tippet alligevel! :)

    * 24/7: NUC6 i5, 950 Pro + 840 Pro, 16 GB PC4-2400 * VM/Test: GB Z68X-UD4-B3, i7-2600K, 16 GB KHX1866C9, Vertex 3 *
    * SRV: HP MS G8, i3-2120, 10 GB PC3-12800, Agility 3 + WD Black 2 TB * HTPC: BRIX i3-4010, Intel SSD 530 120 GB *

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SpRoX
    Helmer, tak for tippet. Har du brugt Tattoo'en til navigation og hvordan er den i så fald? Vil meget gerne have en mobil der kan erstatte min Touch Dual med Tomtom 6. Er nemlig lidt træt af at skulle slæbe bluetooth GPS antenne med hver gang jeg skal bruge den...


    Har desværre ikke brugt navigationen :/ Men tomtom har jo sagt, at de vil komme med tomtom til Android i starten af næste år forhåbentligt.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Helmer


    Har desværre ikke brugt navigationen :/ Men tomtom har jo sagt, at de vil komme med tomtom til Android i starten af næste år forhåbentligt.


    Hvordan er dit indtryk af den ellers? Og evt. i forhold til iPhone, hvis du altså har pillet ved sådan en?

    * 24/7: NUC6 i5, 950 Pro + 840 Pro, 16 GB PC4-2400 * VM/Test: GB Z68X-UD4-B3, i7-2600K, 16 GB KHX1866C9, Vertex 3 *
    * SRV: HP MS G8, i3-2120, 10 GB PC3-12800, Agility 3 + WD Black 2 TB * HTPC: BRIX i3-4010, Intel SSD 530 120 GB *

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SpRoX


    Hvordan er dit indtryk af den ellers? Og evt. i forhold til iPhone, hvis du altså har pillet ved sådan en?


    Jeg ville ikke bytte min iphone for en Android ;) men vi er jo allesammen forskellige. i de sidste 3 måneder har jeg brugt 3G, E52, BeatDJ, Nokia 5800, Tattoo og nu tilbage på iphone i form af 3GS igen :) så kan du regne ud, hvad jeg finder mest interessant :) men vi er alle sammen forskellige. Hvis du ikke lige gider Itunes (som jeg bruger til ALT og da jeg har mac er super let at synkronisere) så lad mig da sige det som det er. Androidphones er et rigtig godt alternativ:)

  • Jeg hader iTunes som pesten, men ville klart helst have en iPhone... Kan dog ikke få mig selv til at bruge så mange penge på en mobil. Derfor kigger jeg på alternativer.


    Den større skærm på Hero tiltaler mig lidt, men ved ikke den kan holde til at ligge i en lomme dagen lang. Tænker her på det der scrool-halløj.

    * 24/7: NUC6 i5, 950 Pro + 840 Pro, 16 GB PC4-2400 * VM/Test: GB Z68X-UD4-B3, i7-2600K, 16 GB KHX1866C9, Vertex 3 *
    * SRV: HP MS G8, i3-2120, 10 GB PC3-12800, Agility 3 + WD Black 2 TB * HTPC: BRIX i3-4010, Intel SSD 530 120 GB *

  • Jeg ville købe en HTC HD2.. den skulle være mega snappy. Den har cap touch screen, og er klart den telefon der udnytter fronten bedst til skærm. Hvis du kan leve med dens lidt større dimentioner, skal du da ha den :)


    og de med størelsen. Den er på ingen måde bulky på trods af størrelsen.. den er faktisk tyndere end 3gs.


    Køber den selv når den kommer til dk. Den skulle efter sigende være her d. 201109.. Den står til 4,3k, uden abonnement. Ved 3 får den, da jeg har fået det bekræftet ved at ringe og spørge nogle af deres support medarbejdere..

    Asus P5n32-E SLI
    Pentium E6600 Med TT BW 735
    2gb Cosair PC6400 CL4
    Geforce 8800GTS-SLI
    2x250GB SATA2 16MB (RAID0)
    1000w NorthQ PSU
    Aerocool Aero Engine JR
    20,1" LG L2013P, S-IPS.

  • For mig var der kun 2 mobiler, der kunne klare mine "krav". Den ene er Hero og den anden iPhone 3gs.


    Jeg har prøvet begge to, men fandt iPhonen som den mest helstøbte og veldesignede. Så derfor købte jeg den her for en måned siden og har ikke fortrudt.


    Synes hverken Hero eller 3gs er for store til at have i lommen, men kan være mine lommer bare er store :P
    Iphonen er dyr det første halve år, men der betaler man jo også af på tlfen. Synes ikke 400kr for tale, sms, mms og 20gb datatrafik om måneden er dyrt. Det er mange penge ja, men man får også noget for dem.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H