Indlæg af Emillos

    ->Sensation


    Tak for linket :)


    Jeg tror ikke jeg gider planslibe for at få et par grader. Hvis jeg skal gøre noget vil jeg fjerne den helt :P. Har nemlig også hørt at IHS'en på e4300 hverken er loddet eller limet fast, så den skulle lige være til at pille af efter at have skåret rundt i kanten.



    ->hot_fifty


    Hehe okay, det regnede jeg også med...


    Jeg har set der der smarte monteringsmod - men i så fald kommer monteringskittet til at støde på nogle kondensatorer :(. http://peecee.dk/?id=38100


    Er der nogle gode kølere der ikke ville støde på kondensatorerne?

    Hey Tweakers!


    Jeg leger med mit Abit AB9 Pro og E4300 lige for tiden, men har et problem.
    Indtil videre har jeg fået sparket CPU'en op på 3,4GHz, hvilket jeg i og for sig også er meget tilfreds med - desværre bliver den helt forrygende varm ifølge CoreTemp.
    Ved de 3400MHz og 1,57Volt viser programmet nemlig 89grader ved Orthos Prime8o. Abits egen uGuru viser 72-74 grader, som alligevel også er en del.
    Min Scythe Infinity bliver ikke ret varm, og jeg har derfor en mistanke om dårlig kontakt mellem IHS og køler. :rolleyes:


    Så mit spørgsmål er - hvordan fjerner jeg IHS nemmest ?
    Skal jeg tage et barberblad fra min Mach3 og skære rundt med, eller hvad er bedst i den sammenhæng? Og er der nogle komponenter ved siden af kernen jeg skal være ppasselig med ikke at ramme?


    Når jeg så har fjernet IHS - hvordan skal jeg så køle den ?
    Da Infinityen benytter sig af intels eget klipssystem kan jeg vel ikke bruge den?.. skal jeg så ud og investere i en TR Ultra 120, eller hvad skal der til ?



    Mvh Emil :)


    Ps - kan en C2D throttle ?.. og kan dette ses i ThrottleWatch ?

    Intel siger 60 grader, og jeg ville heller ikke lade den blive meget over 65 grader..:)
    Generelt sutter boxkøleren.. men jeg synes alligevel at dine temps lyder lidt høje..kan det ikke være IHS'en der er påsat lidt dårligt?
    Anyway, køb dig en bedre køler.:)


    Scythe Ninja 1000+, Scythe mine, Thermalright SI 128, Typhoon mini eller Vapochill micro ULN går du ikke helt galt i byen med ;)



    Og forresten, har C2D ikke en Throttle-funktion som p4 ?

    Quote

    Originally posted by Porre_kaj


    hvad blev der af 1.6GHz?


    Hvad mener du ?? :)


    Jeg vidste ikke at man kunne attache billeder her.. så her kommer et mere.. peecee er ikke optimalt :crazyeyes:


    Jeg kan forresten rapportere, at min blæser næsten heller ikke kører mere..:)


    ->sprox


    Nice underclock :D

    Tak skal i have :)... Du har faktisk været lige så heldig som mig, cyber :D
    Har dog ikke haft tid til at rode rigtigt med de lavere frekvenser.. de er bare sat lidt ned hver især, så speedstep ikke giver flere volt når den clocker ned, end ved stockspeed.. haha :razz:


    Jeg har kørt et par 3dmarks, og kørt prime95 i et par timer :)..


    Screenshots.. selvfølgelig:idea:.. klart i ikke stoler på mig, når jeg ikke er så meget herinde.. hehe ;)


    http://peecee.dk/?id=51495
    http://peecee.dk/?id=51496
    http://peecee.dk/?id=51497

    Det er simpelthen løgn det her..!..:ohmy:


    0,94V @ 1,73Ghz!!! :finger:


    Med en Intel Pentium Dothan 1,73Ghz(ved 1,356v normalt)



    Jeg skal lige køre nogle stabilitetstests.. men ved 0,95V var den i hvert fald stabil. :)

    Hvor meget v-core får din CPU ?


    For jeg har en athlonXP-M@2,2Ghz ved 1,775V, og den er vist koldere end din. Det er med en zalman cnps7000cu. Men jeg vil sige at du kan vinde en del grader. Jeg har Big Typhoon på min Athlon64 og den køler ret sygt. Du skal dog være opmærksom på, at du skal have et kabinet der er lidt bredt, da blæseren ellers ikke kan "trække vejret".
    Evt kan du købe en Typhoon mini, den er også ret god. Ved dog ikke om den passer på socket A/462..


    Og hvordan er dit airflow ?

    -> Bandelederen


    Er du sikker på du ikke har 3dvinduet kørende imens ?.. For så er det klart nok.
    Hvis temp stiger bare du hæver den, må det være en målefejl..

    :hb:Zalman vf900-cu er klart at foretrække. Den sparker sgu så mange watt af sig, at man kan bruge den som CPUkøler :hb:
    Desværre er der leverringsproblemer, så der er omkring 14 dages leveringstid på den.


    Men der er Zalman vf700-cu og Arctic Cooling Silencer (nV 5 mener jeg).


    Den bedste GPU-køler pt. er ThermalRight v-1 ultra, men den koster også 500kr.

    Jeg plejer at sige max 60 grader for A64 CPU'er, max 65 for p4 prescott CPU'er og max 80-90grader for GPU/VPU'er :).. Men det er hvad der efter min mening er "sundt".


    NVidias grafikchips er sat til at throttle ved 135grader. Altså kan de kalre deroppe omkring. Dog er de temps ikke gode for rammene på grafikkortet.


    Som jeg siger, holder du dig på de 80 grader, er der no problemo ;)


    By the way, hvordan måler du temperaturen på kortet.. der er da ikke indbygget probe ?