Er køleplasta ledende?

  • Hej, simpelt spørgsmål. er køleplasta strøm ledende?
    Problemet er at jeg skulle smørre noget på min cpu, og jeg havde lidt på fingerne og kom til at tørret lidt af det af ved roden af de her pins, jeg ved ikke hvordan jeg skal få det af, men hvis det ikke leder strømmen så sker der vel ikke noget.
    Håber på hurtigt svar.


    ps. har prugt aretie silver 5 til det!

  • AS siger selv det ikke er, men har en let kondensatorvirkning.
    Hvilket heller ikke er godt. Men jeg tror nu nok det skal være lidt ledende. Men tag du og fjern det. Lidt acetone på en vatpind kan fjerne det., hvis du kan komme til det. Ellers kan du nok blive nødt til at køre og se..

  • er der ikke sølv i as5 :boxed:

    Asus Rampage IV BE - EK-FB KIT ASUS R4BE
    E5 1660 v2 - XSPC Raystorm

    2x XFX R9 290 - EK-FC R9-290X (Rev.2.0)
    4x4gb Dominator 2133mhz
    Corsair AX1200
    2xDell 2410 WFP + 1x Dell 2407 WTF 5760x1200
    3x DD5. Dual loop
    3x Ocool 360 45mm 1 EK 360 Coolstream 45mm
    XSPC Cube


  • Quote

    Originally posted by Viking
    er der ikke sølv i as5 :boxed:


    Nej det er der ikke..
    har prøvet at måle om der er elektrisk modstand i AS5 med et ohm-meter, men kålepastaet er bare isolerende...

  • Quote

    Originally posted by DeH


    Nej det er der ikke..
    har prøvet at måle om der er elektrisk modstand i AS5 med et ohm-meter, men kålepastaet er bare isolerende...


    Det ER elektrisk ledende - sikkert bare ikke særligt meget.


    Og du kan forresten heller ikke måle det ved at måle ohm - prøv at tage et stykke metal og så mål ohm på det ;) Du vil få 0 Ohm.

  • Quote

    Originally posted by PaW^
    på tuben til ac5 står der at det indeholder 99% sølv :ohmy:


    Hmm... Står forhåbenligt højere.


    Mener de satte det til 99,9996% ~ 99,9997% ;)


    - Men ceramique for the win, ikke ledende, og fungere kanon som bekæmpelse mod kondens, da man bare smadre alle lufthuller op med skidtet :D

  • godt at hører m8.. Jeg sidder med celly bærbar med 256 ram.. SLOWLY:. glæder mig til x1900xtx imorgen.. MUMS :finger:

    Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

  • grunden til at as5 ikke er ledende er pga. sillikonen (eller hvad det nu er) der holder det sammen er isolerende, derfor kan det ikke lede (så godt).


    til afrensning af gammelt kølepasta bruger jeg selv et stykke køkkenrulle der er vædet med sprit, eller vådservietter med isopropylalkohol.


    sidstnævnte virker IMO bedre end sprit, da det er godt til at fjerne indtørret kølepasta også. Nogle producenter sender også en eller to vådservietter med deres kølere til at rense gammelt pasta på det køleren nu er til.
    Det burde være muligt at købe i nogle få butikker, og bliver også brugt til at desinficere med på sygehuse

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200