Hvorfor kan jeg ikke få min processer op på mere?

  • har du læst hvordan man overclocker.........der er andre ting at tage hensyn til fx HTT og pci/agp/pci.e lås. og med det bundkort er det slet ikke sikkert du har en lås der virker.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

    Rettet en gang, sidst af Fragman ().

  • Det kunne godt lyde som et HT-problem. Din HT må maks give 1000mhz.
    Altså, skal den sættes til x4. Når du når 250mhz HTT(/FSB), skal den sættes til x3 :)


    Men det board er ikke det bedste at OC på..

  • Ja jeg tror også mit bord er problemet...
    Angående pci/agp/pci.e lås har jeg ikke kunne finde noget der minder om det i bios, så tror ikke mit bundkort har den lås.


    Prøver lige at ændre på min HT.. Mener den står til 800 mhz nu.. Kan prøve at smide den op på de 1000.


    Edit:


    Prøvede lidt at sætte HT fra 800 og op til 1000mhz.. Så kom der en bios fejl, og jeg måtte ændre det tilbage igen...
    Jeg er ikke helt med på hvad du mener med 3x og 4x?? Det er vel ikke multiplier du mener?? For den stå jo på 10x som det maksimale for den her CPU.

  • jeg tror du skal læse om overclockning af amd athlon64.....der står det hele. ingen grund til at opfinde den dybe tallerken hver gang nye folk skal oc fordi de ikke gider gøre en indsats selv...svarene ER givet herinde..derfor vi lavede en guide.


    men har den ingen lås så kan du ødelægge en del hardware ved at overclocke den, så lad være.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Jeg har læst den op til flere gange, og hvis det er det eneste svar du kan komme med Fragman, så behøver du ikke hjælpe mig med mine specifikke problemer...


    Jeg forstår ikke at den agp/pci lås ikke er på mit bundkort, så jeg roddede lidt lidt rundt.
    Har det noget at gøre med følgende to indstillinger? hvis nej, under hvilken sektion skal man så finde den?


    PCI Latency Timer ? (stod på 64)
    PCI E Frequenzy? (Stod på 100)

  • Vil jeg slet ikke udelukke Emillos:)
    Men det undrer mig stadig at jeg ikke kan finde en PCI/AGP lås, idet næsten alle 939 kort burde have det... Så må bare søge videre på google.

  • Holder nu med fragman, hvis du ikke engang kan de grundlæggende regler for oc, så er det din skyld.. Eftersom der findes en masse guider, enda på dansk, alt du ska gøre er at søge på google.


    Ellers bare søg her på tweak, der er masser af tråde hvor dette er blevet forklaret.


    En hurtig måde at finde ud af om pci-e/agp/pci låsen virker, ville være og hente ClockGen, og se om de mhz blir på std. mhz..

  • Det var jo ikke så svært at sige:


    En hurtig måde at finde ud af om pci-e/agp/pci låsen virker, ville være og hente ClockGen, og se om de mhz blir på std. mhz..


    For det er ikke forklaret i OC guiden... Kan se at den svinger mellem 2300-2325, så det skal jeg tage som et udtryk for at den ikke virker, og den dermed er slået fra?

  • Ja undskyld, brugte vist det forkerte program:)
    Under PLL control står der slet ikke noget under målerne, og i Clocks står der for CPU, FSB og RAM.
    Så jeg må gå ud fra at jeg har et problem med den AGP/PCI lås.


    edit:


    Hvis jeg skal google under om kortet understøtter låsen eller ej, skal jeg så skrive AGP/PCI-clock lock?

  • Hmm ja, det må der være.. Jeg skal bare finde ud af hvordan det sættes til så.


    I manual til mit bundkort står der følgende om PCI - lock (hvis jeg søger):


    PCI Latency Timer [64]


    Allow you to select the value in units of PCI clocks for the PCI device latency timer register. Configuration options [32][64][96][128][160][192][224][248]


    Har det noget med det at gøre ? min står på 64.
    I kan se det her:
    [Blocked Image: http://img113.imageshack.us/img113/3387/bios2hi.th.jpg]
    EDIT:


    okay så lykkedes det mig at få Clockgen til at vide værdier (og det ser ikke så godt ud):


    CPU: 2299 , FSB 229 , RAM: 229 PCIE: 13,33 og PCI 4,44


    lidt hjælp til hvad jeg skal foretage mig nu?

  • Okay, så jeg skal ikke være nærvøs for at OC'e? Altså med at ødelægge mine komponenter pga. den lås?


    Hmm okay... Ja mine ram kører på 200 i bios, men det hjælper ikke på overclockingen af processeren at sætte dem ned til 166... Har prøvet..

  • når du op på 240 FSB ca vil du være deroppe hvor bundkort uden lås er begyndt at brokke sig over manglende sata hdd, netkort (hvis der er et i pci) osv.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Hmm er ikke det den brokker sig over, men vil ikke udelukke at det er noget i den stil. Gør mig lidt sur at jeg ikke kan finde ud af om der er lås til eller ej. Kan se ud fra det link noxon gav mig, at det helt sikkert kan slås til, men jeg ved jo desværre ikke om den er det ved mig.

  • desværre er det ikke nok at der Er en lås...det har næsten alle bundkort....men det er ikke sikkert den virker.....man er nødt til at kigge på reviews af bundkortet eller lign. med samme chipset.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Originally posted by shack


    okay så lykkedes det mig at få Clockgen til at vide værdier (og det ser ikke så godt ud):


    CPU: 2299 , FSB 229 , RAM: 229 PCIE: 13,33 og PCI 4,44


    Kommaet kan være sat forkert i PCIE og PCI.
    Det ser ud til at de skal være 133.3 og 44.4, hvilket er der grænsen normalt går før det crasher.
    Forskellen mellem PCI og FSB er 1/6 og mellem PCIE og FSB er den 1/2