Indlæg af dkwolf

    køb en brugt HP NC8430 eller 8510P - smid 2gig ram i og en SSD = bærbar til forældre for ingen penge :)
    Det er stabile og gode maskiner og koster ikke noget efterhånden, man kan få dem billigt på ebay, da de er vel ca 3-4 år gamle.

    Hmm tror jeg bliver med mit 5770 for nu, pc'en bruges mest som normal desktop/redigerings pc samt spil fra tid til anden. Derfor en ny Core I5, da min C2D er lidt langsom til tider. Lige pt. gider jeg ikke smide ~1500 for et nyt gfx kort. Må se hvordan det kommer til at køre.

    hmm kunne måske godt gå efter et 7950, men gider bare ikke bruge så mange penge på det :) Og slet ikke de 2000 som et 7950 ligger på lige pt.
    Det største problem lige pt. er nok også min cpu som ikke helt kan følge med længere.

    Hey folkens


    Står og skal lave en lille upgrade af mit system, går efter en I5-3570, Z77 bundkort og 16Gb ram. Men overvejer lidt hvad jeg skal gøre med mit gamle grafikkort, AMD HD 5770. Vil ikke bruge alt for mange penge på det, en vel op til 700-800kr, men har ikke kunne finde noget bedre end mit nuværende kort.
    Et 6770 er magen til mit 5770, så det er ude. Kigget lidt på nVidia GT 630/640/650, men det ser ikke ud til de er noget værd. :?:


    Nogen der har et godt bud?

    Galaxy tab'en, da jeg aldrig har brudt mig om iOS (og Apples forretningsmodel). Den største ting der pissede mig af ved iOS er manglen på widgets, de er super handy og gør ens liv så meget nemmere.

    Ikke så mange ting, men brokker mig ikke dog.


    The Dark Knight Rises Bluray, ny pengepung, 1000kr og VIP billet til Lindsey Stirling koncerten i januar (dog fra mig til mig :D ).


    Fik dog givet en del gode ud, så alt i alt ganske fint tilfreds :)


    dang det er dyrt!... Ved FDM forsikring giver jeg 5028kr årligt for min A1 (er elite billist), lige blevet sat 250kr ned om året. Der er ingen der kommer bare i nærheden af at kunne tilbyde mig den pris (ja måske GF, men det samme firma som bag FDM).
    Kiggede på det Alka bokse da de kom frem og syntes ikke rigtigt de kan betale sig, man ved heller aldrig hvad de kunne "finde på". Der har jo været sager som viser at forsikringsselskaberne ikke altid har moralen i orden. Så ville hellere undersøge andre firmaer nærmere, kig f.eks. på FDM. Medlemskab er krævet for at melde sig ind i forsikringen, men selv med det så burde kunne gøres en del billigere end hvad du betaler nu.

    kan også kun sige god for en SSD i stort set alle pc'ere, selv om den måske ikke kører fuld speed (SATA3), så er det klart et boost at få.


    Min 4 år gamle HP NC8430 bærbare fik en OCZ Vertex 2 disk i og med Win8 så booter den på under 14 sek :). Alle mine primære diske er nu SSDer og det kan altid anbefales.

    måske kan det være, har desværre ikke haft kørt SMART check på den tidligere, så ved ikke om det har ændret sig. Men der burde jo være et minimum af værdier man kan bruge til noget. Eneste det ser ud som om jeg kan få ud af den er start-up count, som også er ret højt. Men når disken nu er ~4 år vel, så ryger den sikkert nok bare ud snart.


    Kørte fsck på den da den sad i min server og det hjalp ikke super meget, så tror ikke det var det. Men oh well den får lov til at køre i min normale pc i et stykke tid og ser hvad der sker.

    Hey folkens


    Havde en lidt ældre OCZ Core SSD i min server som bare ud af det blå fik min server til at crashe. Fandt ud af at den blev ved med at sætte disken i read only (kører Ubuntu server), valgte ikke at tage en chancer og skiftede den ud med en ny. Har nu fået disken over i min normale pc og kan fint bruge disken, men kan ikke se nogen som helst SMART data på disken, hverken temperatur eller SMART OK/ERROR state. Er der nogen der har hørt om noget lignende? Har ikke set en disk fejle på denne måde, da det ser ud til at disken kører om, selv om den er ved at være gammel.