Indlæg af dkwolf

    alt hvad du uploader til Youtube skulle gerne som default være tilgængelig for mobile enheder, dog kan man opleve under processing at de ikke er. Så skal man bare vente til den er færdig.


    Nemmeste måde at hente et klip ned, jeg bruger selv youtube downloader plugin til Firefox. Det virker ganske fint for mig.

    Hey sidder her og slapper lidt af efter en laaaaang dag. Så tænkte jeg at jeg ville smide et par stemnings billeder op her fra San Francisco.


    [Blocked Image: http://www.tvpe.dk/sf/IMG_0619_edit.jpg]
    Taget på vej op til Lombard Street


    [Blocked Image: http://www.tvpe.dk/sf/IMG_0636_edit.jpg]
    Udsigten fra toppen af Lombard Street


    [Blocked Image: http://www.tvpe.dk/sf/IMG_0690_edit.jpg]
    Ja dette skal du vide hvad er :)


    Har en lille 1½ dags tid her endnu før jeg drager videre til Yosemite National Park og slapper lidt af, inden Vegas.

    Okay. Hvad vil det sige at det "ikke er noget særligt"?
    Er det noget med overførselshastigheden eller hvordan hænger det sammen? :)


    Det der menes er som du er inde på at hastigheden ikke vil være den bedste. Problemet med det er at det bruger cpu tid til at køre RAIDet og hvor et dedikeret kort har egen cpu til det. Det jeg selv bruger har en 1,2Ghz dual core ARM cpu på, til at styre RAIDet alene, det giver så bedre hastighed end onboard RAID.


    RAID1 er ok til at starte med, men det er sårbart. Så hvis din data ikke er super vigtige så er det ok. Ellers så skal du over i noget RAID5 eller anden af den type, men så begynder det at blive dyrt. Jeg brugte næsten 4.000 på controller også 3.000 på diske til min server (se signatur).

    Der er 4 porte på det som kan bruges til RAID, så det skulle være muligt. Men onboard RAID er som regel ikke noget særligt, men kan bruges hvis ikke har andet.
    Dedikeret RAID kort er altid bedre, men de koster. Så vil man spare på sit setup kan man godt bruge onboard RAID.


    # Forslag
    - Har I andre gode ideer til en sådan server?


    På forhånd tak!


    well vil sige at det er dum hardware at bruge, den bruger alt for meget strøm.
    Men hvis du vil så er software raid klart det billigste du kan bruge og virker ganske fint - du kan kigge på unraid. Du bør nok gå efter RAID5 da det beskytter ok mod totalt data tab. Men intet raid er 100% sikret, bare som info :)


    Vil som normalt sige at bruge en server som mediacenter = dum ide. Man roder nogle gange meget med softwareen på et mediacenter og det kan give problemer med ens andre ting den skal køre. Så hold sådanne ting fra hinanden og køb måske en WD TV HD boks og en DLNA server (f.eks. TwonkyServer).


    Men jeg ville seriøst skille mig af med den hardware også købe noget mere lowpower og bruge det, det bliver ret hurtigt dyrt i strøm.

    ah god info. Har overvejet at skifte min WD TV ud med en Pi og kørt noget xbmc på den, men lyder som om man måske skal vente lidt :)
    Har nemlig lidt små problemer med high bitrate VMW på min WD TV, den er ikke specielt glad for dem og gider ikke transcode eller re-encode det jeg har i det format.

    den skulle vist komme inden for de næste 14 dage vel - der kommer nok en 3G version lidt efter. Men lige pt. tror jeg kun at der kommer en Wifi udgave. Men for at finde en 3g version, skal du nok over til en mobil udbyder og købe den.


    Hvis det skal være en 10,1" så vil jeg mene at Samsungs er den bedste af dem.

    Så i tilfælde af at man har et sommerhus i sverige, så kan man vel oprette sådan en konto:
    http://www.danskebank.dk/da-dk…ADWORDGROUP0017&sc_tra=TC


    "Når du både har en konto i Danske Bank i Danmark og en Danske Direkt Bas i Sverige, er det helt gratis og gebyrfrit for dig at overføre penge mellem dine konti i Danmark og Sverige."


    ja det er muligt. Men du vil ret sikkert blive undersøgt af bank/staten hvis du overfører større pengesummer mellem to lande.


    Lige pt. vil det nemmeste være at vente til Youtube åbner op for danske partners, du kan eventuelt sende en mail til dem og spørge.
    Der er del krumspring man skal over før man vil kunne gøre det også skal ens kanal virkelige være det værd.

    nope hvis man kigger på youtube.com så kan man ikke som dansker bliver partner. Men som du skriver så kan svenskere blive det, men for at sætte din partner side op så kræver det vist nok svenskadresse. Og opgive en falsk adresse bliver det lidt iffy omkring lovligheden.
    Du vil blandet andet have et ret stort problem, når du skal opgive inkomst til skat, det vil sikkert blive sat ind på en svensk bank konto også. Det giver så igen flere problemer at få penge over til DK.

    Super..
    Det er hermed gjort. :)


    [EDIT]
    Det er så bare ikke så fedt når videoerne loader mega langsomt.
    Tror lige jeg slår det tilbage igen.


    har nu ikke det store problem med load tider og HTML5 - men man skal huske at videoer fra Youtube Partners og dem med reklamer i ikke bliver vist i HTML5 endnu, så der er man tilbage i Flash.

    Efter at have stirret mig blind hele weekenden paa at laese reviews online, saa maa konklusionen vaere at Seagate og Samsung laver de bedste drev til prisen pt...
    Saa jeg regner med imorgen at bstille en Samsung Spinpoint F4EG HD204UI 2 TB og en Seagate Barracuda LP 2TB ST320005N4D1AS (det drev de selv brugr i deres BlackAmour 400 NAS serie).
    Jeg ville elske at have et par Hitachi 5K3000 drev, men de koster en del mere pt og er ikke paa lager nogen steder...
    Det kan altid komme senere.


    Hvad siger I, lyder det fornuftigt?


    mine F4EG diske kører som de skal. Af de 6 styk jeg har, så har de to kørt 24/7 i 15 måneder nu og de sidste 4 siden august. Ingen problemer der.