Indlæg af dkwolf

    Nah selv de billige switche er ganske ok. Det koster ikke så mange kroner at lave de chips længere. Da gigabit lige kom ud, så var de billige noget bras, men ikke længere :)

    fik min Pi model B her i går efter at have ventet små 4½ uge på den. Ganske tilfreds med den, super hardware. Bruger min som media center, da min WD TV var lidt begrænset med enkelte formater, så er Pi'en nemmere at hacke og smide de korrekte codecs på. Kører Raspbmc på den og det meste spiller helt fint.
    Overvejer en mere på et senere tidspunkt, måske som quick boot workstation, hvis jeg kun lige skal bruge det mest normale, dette tester en kollega lige pt. med sin, så kan høre der med erfaringer.


    Angående MP, så havde jeg det lidt på fornemmelsen. Går udfra at nogle kamera håndtere deres MP bedre end andre.


    Jeg skal ind til Zurich by idag, så kan jeg lige kigge mig omkring og få en føler.


    Ja Megapixel betyder ikke så meget længere, det er kvaliteten af resten der gør forskellen. Men hvis du skal kigge på forskellige modeller, så kig grundigt på menuerne og tag det du bedst kan lide. Det er ikke noget værre end et kamera med en menu man hader. Så kan kameraet være noget så godt, men man får intet ud af det.
    Kiggede selv på Nikon, Sony og Canon og endte op med Canon fordi jeg bedst kunne lide deres menu.

    Rydder op i lidt hardware jeg har liggende


    1. stk YouSee 3126 boks, opgraderet med 500Gb HDD - HBO 500kr


    1. stk Terratec Cinergy C PCI, med Viaccess CAM kort og læser (kræver to styk PCI porte for begge dele) - HBO 250kr


    Ved begge ting gælder følgende:
    Køber betaler forsendelse, eller afhentes i Nordsjælland/Østerbro i KBH (KBH før kl. 16.00)


    Lader denne køre til fredag d. 8/2.

    Det her er nok et lidt langt skud da jeg er ret sikker på det er mac-problem jeg har her.
    Når jeg prøver at logge på NemID, om det er netbank eller Pokerstars får jeg fejlen "Passivt Tilbehør". Når jeg klikker på "passivt tilbehør" begynder computeren at søge efter nye opdateringer. Jeg downloader de nye updates og stadig får jeg fejlen. Har updated mit java, har prøvet i fire forskellige browsers, og genstartet computeren.
    Efter lidt google-hjælp finder jeg ud af at det er normalt at den spørger om jeg vil slå java til, men det er ikke tilfældet her, den går direkte over og søger efter opdateringer. Jeg har været inde under hjælpeprogrammer og javaindstillinger, hvor der står at java er slået til.
    Jeg kunne godt logge på her i morges, og da jeg så ville nu, skete dette. Nogle der fatter noget som helst af det her?


    På forhånd tak.


    well du har MAC OS og der er grunden, læs her -> http://investorplace.com/2013/…on-macs-surprising-users/


    Kan så komme tilbage på arbejde... og ikke sidde på Tweak..


    Vil sgu nødigt have flere skatter :)...


    Min weekend vil udelukket gå på totalt afslappelse, efter en hård uge i Italien på lyn kursus i programmering til automations anlæg :)


    no way.. min fredag aften her er gået på at stene foran min skærm. Arbejde bliver i morgen og søndag måske. Men damn er smadret nu, tror ikke helt jeg er ovre min forkølelse endnu og været oppe siden kl. 5. Så tror den står på en tur i kassen om lidt.


    Nu ved jeg ikke hvad din pointe er specifikt, men jeg vil bare pointere at man ikke kan dimensionere en strømforsyning efter hvad den anvender ved idle, det skal dimensioneres efter "worst case scenario" (dog uden at gå ud i furmark lignende tilstande, hvor stress brug overstiger normal load forbrug).


    ja hellere lidt for stor PSU end for lidt eller lige nok.

    120W psu? Det kan nok lige gå uden at den bliver belastet alt for meget - min server idler ved ca 60-70W
    Jeg ville måske gå lidt op for at være sikker.


    starter på 175.000 ;) her men så du også på den mest skrabede model...


    hva med en Suzuki ? eller en anden tysk bil hva med en Seat Ibiza ST ? starter på samme pris som en Skoda Fabia Combi, vel også den samme platform de er bygget på :) ligesom Polo, så vidt jeg ved...


    Seat Ibiza ->2008, Skoda Fabia, VW Polo ->2009, VW Fox bygger alle på A04 platformen


    Seat Ibiza 2008->, VW Polo 2009->, Audi A1, Skoda Rapid bygger på A05/A05+ platformen


    Så der er en lille forskel på dem, men meget lille :) Det meste ligger i affjedringen og drivaksel.


    Prisen pr. måned er hvad min udgift hedder hver måned..


    Er godt klar over at der er værdi tab så snart den triller over kantstenen :)


    Jeg vil da også undersøge muligheden for Skoda, har også hørt ganske fint om deres biler :)


    Hvis du ender op med at kigge på Skoda, VW, Audi så er vagcars.dk et rigtigt godt forum at benytte sig af til spg og andet, både før og efter køb. De gutter der inde ved RIGTIG meget omkring bilerne og kan hjælpe dig med hvad som helst :)

    Mange tak for et super svar :)


    Vil da undersøge muligheden for at købe Kia og Hyundai, selvom jeg ikke har hørt for meget godt om de små Kia og Hyundai modeller :)


    de tidlige modeller var noget crap lige meget hvilket mærke af dem man købte, de nye er dog ved at være ganske gode og klart noget man skal kigge efter hvis man vil have en billig bil.

    well med det kilometer antal så overvej en diesel, det vil klart kunne betale sig. Selv om afgifterne er sat en sjat op. 200km pr dag er ok langt og selv med en lille benziner så kan man spare en sjat ved at overveje en diesel.


    Har ikke altid hørt det bedste ting om Chevrolet bilerne, min søster har en Nubira stationcar og well den kører da er nok det bedste jeg kan sige om den. Et bedre bud ville måske være at kigge på KIA eller Hyundai, de er ved at været ret godt byggede og holder fint standen til klimaet her hjemme.
    Vil altid anbefale at man som minimum for givet biler i den klasse en omgang rustbeskyttelse ekstra, det kan aldrig skade. Specielt efter at mange af den type biler laves i Korea og sejles over med skib, så de kan ankomme med dårlige betingelser allerede fra dag 1 af.
    De tilbud som Chevrolet har på forsikring, har KIA og Hyundai som regel også, da de ved at folk kigger på alle tre mærker :)


    I den klasse som du kigger på, kan du også se efter noget lidt brugt i VW klassen, som en Polo eller Golf (benziner/diesel). De har et super godt ry og holder prisen godt, selv om de får kørt en del kilometer. ->> Pas dog på med en Golf 4, da de kan have en dårlig gearkasse, det fandt jeg ud af da gearkassen i min Audi A3 stod af med et brag, den delte gearkasse med Golf 4. Det var pæææænt dyrt. Så vær sikker på at det er en Golf 4 der er kørt af en der har passet på bilen og ikke en Brian-type :thumbup:

    Har selv en af dem og den kører faktisk ok. Det er dog ved at være en aldrende model som er næsten ligeså dyr som en Seagate Constellation så synes ikke den er så aktuel lige nu.. Men ellers tak for forslaget..


    ja det er ikke helt nye længere men 1½ år med 24/7 drift siger alt :) Og to af dem har kørt i 2år om små 1½ måneds tid.