Indlæg af UltraGamer

    Altså om den larmer er jo lidt subjektivt, jeg vil sige at mit NEC DVD-RW drev støjer mærktbart mere, så jeg vil ikke benævne den som støjende/larmende overhovedet.


    Jeg lader tråden kører lidt endnu 450.- er nok lidt i underkanten, drevet er som spritnyt stort set ubrugt (har kun 5 BD-film nemlig)

    Som topic:


    LINK


    Den er købt i Marts måned og er som ny. Den sælges fordi jeg har fået en stand-alone BD afspiller i fødselsdagsgave 8)


    Den befinder sig i Århus, hvis den skal sendes er det 70.- pakkepost.


    Giv et bud!


    Jeg forbeholder mig retten til ikke at sælge hvis jeg finder budene for lave (den står i 861+porto inde på edbpriser)

    Hvis du har købt in box version skulle der gerne være pasta på den det var der på min E8200... Sjovt nok oplever jeg også en hvis form for ustabilitet med min HTPC, Vista 64... Den kan finde på at lukke ned med blå skærm i ny og næ, der sker dog sjældent. Jeg ved ikke hvad det kan være men synes generelt at Vista virker lidt ringe på min HTPC og Laptop i forhold til XP, det er lidt svært at forklare, og meget subjektivt, men tingene kører ikke lige så smooth som i XP. Anyway så er jeg ret sikker på at fejlen hos mig skyldes TV-kortet (Hauppauge) da den blev mere ustabil efter monteringen af dette.


    Jeg tror bare jeg installerer XP på begge maskiner igen.......

    Jeg vil gerne bygge en HTPC til min projektor. Den skal kunne afspille HD materiale uden problemer og køre Windows XP med PowerDVD. Jeg regner med at købe et Bluray drev oven i det nedenstående.
    Silverstone LASCALA (LC20M) kr 1.299,00
    CoolerMaster eXtreme Power RS-380-PCAP kr 365,00
    Core 2 Duo E6750 2.66 GHz kr 1.160,00
    ABIT IP35
    kr 763,00
    Corsair XMS2 2 x 1 GB
    kr 413,00
    HD2600 kr 500,00
    Samsung SpinPoint T166 HD501LJ 500 GB kr 658,00
    ASUS WL-138G (802.11g) kr 135,00
    LiteOn DH-16D2P (DVD-ROM) kr 144,00
    Kabling/køling/tastatur (el. bluetooth Mouse) kr 250,00
    Samlet kr 5.687,00


    Jeg vil ikke spare alt for meget på kabinettet da det skal falde i med resten af mit hifi, så det skal ikke se/føles plastikagtigt.


    Er der nogen steder jeg kan spare ved ikke om processoren er overkill til formålet, osv... Hvordan med de kabinetter.. Hvad kan vises på displayet og stiller det specielle krav til bundkortet?


    Jeg ved ikke om jeg skal tage et kabinet med remote eller bare købe et trådløst tastatur i stedet?


    Det kunne være rart med nogle foreslag, især til kabinetvalg/remote samt hvis der kan spares nogle steder...


    Nu var det jo ikke ment som en total nedgørelse af det system du foreslår ;) Og jeg mener også man kunne spare andre steder end lige på diskene kun... også lydkortet m.m. Men hvis manden er klar til at smide 20k for et system kun med henblik på gaming så skal der også sættes den heftigste gfx løsning i man kan få. Det jo altid spidsen af ydelse der koster mest (fx Ultra vs GT) og kun Ultra og GTX kan sættes i tri-sli såvidt jeg er orienteret.


    Men en skitse for et system kunne være 3xUltra (12000.-), E8400 (1200.-), Gamer DDR2 (1000.-), 1200W PSU (1500.-), SCSI-controller + 15000RPM disk (3000.-), bundkort (1500.-). Så er vi oppe i cirkus 20k plus det løse. Men igen et system der er nul og niks værd i løbet af relativt kort tid.

    Hvis manden vil have en comp der kan køre Crysis i fuld HD opløsning nytter det jo ikke en disse at bygge det system du viser der. Hvad skal han med fire harddiske?


    Spillet er som sagt krævende og vægten burde ligges på en tri-SLI løsning eller simpelthen vente på en ny generation af gfx. 3 styks 8800 ultra -> 12-13k og så 7-8k til resten. Ja merprisen for disse tre kort sammenlignet med to 8800 GT er næppe dette værd, men hvis det eneste formål er at køre Crysis i fuld HD (1920x1080), så er der vel ikke rigtig nogen vej udenom.

    Den er jo nok ok så. Sagen med E8400 er bare at den kan clockes helt ekstremt pga 45-nm teknologien. Prøv at google den. 4+ GHz uden vandkøling.

    Andre har sikkert nævnt det, men Nvidia kommer med en 9800-serie der skal konkurrere mod det nye ATI 3870X2 kort også med to GPUer. Jeg ville nok vente en måneds tid og lige se når de første benchmarks bliver frigivet... Man kan allerede finde benchmarks af ATIen og det scorer en del mark i 3Dmark06 end 8800 Ultra, men mindre i spil. Kortene bliver også bare billigere og billigere, jeg gav over 5k for mit 6800 Ultra for 3½ år siden.


    Jeg er heller ikke helt enig i de flaskehalse folk snakker om... Man behøver altså ikke have en extremeprocessor for at kunne udnytte disse kort fuldt ud. 3GHz C2 og god RAM burde kunne gøre det.

    Tak for inputsene. Jeg har kigget på det link til avsforum og kan da læse mig til at det er overkill med den løsning jeg fandt som i også siger :O


    Hitman har du afspillet HD DVD eller BluRay på systemet? Og hvordan kører det?




    Jeg har nu revideret listen så den ser således ud:


    Silverstone LASCALA (LC17) kr 677,00
    CoolerMaster eXtreme Power RS-380-PCAP kr 365,00
    Core 2 Duo E6750 2.66 GHz kr 1.160,00
    ABIT IP35 kr 763,00
    Corsair XMS2 2 x 1 GB kr 413,00
    Gigabyte GV NX85T512HP (8500 GT) kr 592,00
    Samsung SpinPoint T166 HD403LJ 400 GB kr 560,00
    ASUS WL-138G (802.11g) kr 135,00
    Kabling/køling/tastatur (el. bluetooth Mouse) kr 250,00

    Total kr 4.915,00


    Måske jeg tager en anden processor synes dog de lægger meget tæt prismæssigt så ved ikke om det kan betale sig. Jeg har ikke undersøgt det med onboard gfx endnu.


    Mht kontrollen af HTPCen så ved jeg ikke om jeg skal smide 500 ekstra for LC17eren med remote eller bare benytte en bluetooth mus istedet (har nemlig sådan en liggende). Dog vil jeg ikke have alt for meget glimmer på kabinettet (displays osv) da det distraherer.


    Lige en ting til Hitman.. Hmm jeg synes jeg får prisen til noget lavere end de 5k du siger eller er det bare mig?

    Jeg vil gerne bygge en HTPC der kan afvikle BluRay og HDDVD uden problemer i 720p som min projektor understøtter. Min laptop klarer opgaven ok men bliver bare ekstremt varm og lukker ned efter ~20 minutter. Desuden synes jeg at den hakker ved afspilning af andre formater end VC1. Den er en C2D 1.83 GHz med Go7600.


    Det system jeg tænker på at bygge ser således ud:
    Silverstone LASCALA (LC17) kr 670,00
    CoolerMaster eXtreme Power RP-500-PCAP kr 465,00
    Core 2 Quad 2.4 GHz / Socket 775 / 1066 MHz / 8 MB L2 / 71 °C / Intel Boxed kr 1.800,00
    ABIT IP35 kr 765,00
    Corsair XMS2 2 x 2 GB (PC-6400) kr 1.065,00
    Club 3D 8800GT kr 1.700,00
    Samsung SpinPoint T166 HD501LJ 500 GB kr 660,00
    TOTAL kr 7.125,00


    Dog bliver prisen lige noget høj. Havde regnet med 4-5 kilo uden optiske drev :boxed:


    Det er ikke så væsentligt med 1080p kompatibilitet lige nu da der sikkert går nogle år før jeg får en 1080p-kompatibel projektor. Der skal hverken spilles på den eller noget den skal bare fungere som mediecenter.


    Hvor kan jeg spare og hvad er nødvendigt?

    Jeg har prøvet med en Mac bærbar også. Begge laptops kan se skærmen men når man skifter over til CRTen som single display skifter laptoppene tilbage til deres indbyggede skærme efter få sekunder. Vælger jeg dual view så viser CRTen bare et gråt billede. Den virker en gang i mellem så kommer der et fint billede og det kan køre hele dagen som om der intet var hændt. Jeg har desuden forsøgt med to forskellige VGA kabler og det var det samme...... Hvad kan der være galt? Skærmen har også DVI-A udgang men den kan slet ikke benyttes med hverken Macen eller PCen..

    Jeg har et problem med min IBM CRT skærm, den vil simpelthen ikke modtage signal fra min bærbare computer. Skærmen lyser grønt på knappen som den nu skal gøre når den er tændt, men jeg kan ikke skifte over til skærmen i Nvidia panelet (kan dog godt se skærmen i Nvidia-panelet). Det skal siges at skærmen ikke er helt sort men viser et billede altså sådan så man kan se den er tændt (lidt lysere en sort), men den kan ikke vise andet i dualview mode. On screen menu osv virker fint så det er næppe billedrøret. Den virkede sjovt nok igår, men nu gider den ikke. Jeg har prøvet to forskellige VGA kabler uden success. Den har DVI-A udgang og det virker heller ikke på min laptop (Geforce Go 7600). Hvad kan der være i vejen?

    Se evt min salgstråd i forummet jeg har en Amilo 1556 til salg med bedre specs og restgaranti. Den du linker til har delt grafikkort og langsommere processor.

    Quote

    Har købt alle mine X-Files sæsoner fra dette engelske site, da du alligevel ike kan få dem med danske undertekster! Leveringstiden kan tage op til en uge, men det er pengene værd! Det kan ikke betale sig at købe dem i Danmark!!!



    Sæson 1 og 2 er kommet med Danske tekster. Indenfor det næste år vil hele serien kunne købes på dansk.

    Core2Duo (T5600 1.83GHz, 667 MHz, 2MB L2 cache)
    1024 DDR2 MB Ram
    120 GB harddisk
    15.4” TFT WXGA (med CrystalView Technology)
    Intel PRO/Wireless 3945 ABG (802.11a/b/g-Standard)
    Geforce GO 7600 with 256 MB DDR2 dedicated Video RAM (PCI Express)
    Trækker de nyeste spil uden problemer.
    Alt i udgange (også DVI)
    8x Multi-format DVD burner
    Windows XP Home and Application Software
    Vægt 2,9 Kg
    18 mdr restgaranti hos computercity.


    Pris 6700.-
    Befinder sig i Århus.