Indlæg af p3t3r

    Udover at kablet kan være af en dårligere kvalitet (har oplevet at de helt billige kabler let knækker under isoleringen), så bør der ikke være problemer, så længe selve opladeren leverer den mængde ampere osv, der skal til.


    Der sker i øvrigt heller ikke noget ved at lade mobilen op med mindre ampere end batteriet er rated til. Det tager blot længere tid :)

    Okay, tak for svaret.


    Det er noget tid siden, at jeg fik kablet. Det er dejligt langt, men dælme godt nok langsom til at oplade :D Men det gør ingenting, da opladning for det meste sker om natten.


    /Peter

    Men det her var faktisk men den lavede et preview i streaming programmet af hvad der ville blive streamet. Tror det kræver det samme som hvis jeg havde streamet.
    Men forstår ikke de lave fps i CS hvis der er "nok" at tage af. Ligger på 60-80 stykker når jeg streamer og spillet køre ikke flydende

    Jeg har ingen erfaring med streaming, men det kan vel også være softwarefejl? Måske du kan opsætte streaming-programmet bedre / bruget et andet? Det kan selvfølgelig også være, at fx-6300 bare ikke er god nok, selvom jeg synes det lyder mærkeligt i et spil som CS:GO, som jo ikke kræver det helt store.


    Har du prøvet at ændre grafikindstillingerne til low mens du streamer? Hvis det forbedrer noget, så kan det tyde på grafikkortet (selvom jeg bestemt ikke tror, at grafikkortet på nogen måder er problemet) dog kan det være driver, software eller noget helt trejde.

    Prøvede lige hurtig idag for at tjekke hvad kernerne køre med og det så ud til at det kørte omkring en 50-60 % allesammen. Dette er dog kun lige hurtig testet med den gagdet der er i win 8,1 og ved ikke lige hvor meget man skal stole på denne.


    Men forstår ikke hvorfor den køre så dårlig så hvis ikke det presser den mere (hvis altså de tal passer)

    Nej det lyder sært. Tror godt du kan stole nogenlunde på de tal. Jeg synes heller ikke CS:GO bruger særlig meget af min fx-6300, så synes også det lyder underligt at streaming-delen bruger resten.

    http://www.overclock.net/t/134…ng-guide-asus-motherboard


    Den her guide er "Biblen" til overclock. Dog er det illustreret med ASUS-bundkort, så det ser nok ikke helt ens ud ved dig.


    Men du kan prøve at manuelt sætte den til 4,1 ghz, uden at ændre volt osv (så er du i hvert fald helt sikker på, at der ikke sker noget).


    Men jeg vil tage at læse nogle guides og se nogle YouTube klip. Jeg er ikke selv nogen OC-ekspert, og det er faktisk lettest selv at finde ud af, synes jeg. Det kræver lidt tålmodighed osv.


    Fordelen ved at ramme 4,1 ghz er, at så kører alle seks kerner ved den hastighed, og ikke kun en enkelt ved TurboBoost. For at køre så stabilt som muligt, kan det anbefales at frakobles strømspare-features i BIOS (f.eks. Cool'n'Quiet)



    Jeg vil dog starte med at undersøge dit bundkort. Se hvor mange faser det har og om det har mosfet køling, hvilket er vigtigt, hvis du skal til at skrue op for strømmen.


    Håber det hjælper
    /Peter

    og med det mener du?


    Synes bare ikke at der er SÅ meget forskel i diverse test på fx-8320 og 8350 og så fx-6300

    Hvilke tests kigger du på?


    Ved spil er der ofte næsten ikke forskel på de to CPU'er, men siden du skal bruge din til både CS:GO og streaming i baggrunden, så er det netop, at de to ekstra kerner kommer til at gøre gavn, da streaming bruger en del CPU kraft


    CS:GO bruger f.eks. 3-4 kerner (så vidt jeg husker), derfor er der jo ingen forskel på fx-6300 og 8320.


    Prøv at åbn ressourceovervågning i Windows når du spiller + streamer for at se, om alle seks kerner bliver brugt 100%. Jeg ville foreslå et lille overclock. Fx-6300 er rigtig let at få op på 4200 mhz, hvilket hjælper en del, da TurboBoost på 4,1ghz ikke opnås på alle seks kerner.


    /Peter

    Du kan ikke bruge den chart til noget som helst. Kig på benchmarks af spil f.eks.


    http://www.anandtech.com/bench/product/697?vs=1198


    http://www.anandtech.com/show/…x6300-and-fx4300-tested/5


    AMD's CPUer er udmærkede, og de har mange kerner. Intel derimod har 4 kerner (kontra fx-8350's 8 kerner). Dog er arkitekturen helt anderledes, der gør, at man ikke kan sammenligne dem med kerner og kernehastighed.


    Intels kerne er individuelt markant stærkere end AMD's kerner. Og de klarer sig ofte stadig ligeså godt ved multithread benchmarks.


    Det er desværre også sådan, at rigtig mange spil er dårlig optimeret, og bruger derfor typisk 1-3 kerner. Derfor er det fuldstændig ligegyldigt at have 6 eller 8, hvis man spiller LoL f.eks. Dog er nogle spil begyndt at blive bedre optimeret, f.eks. Battlefield 4, hvor AMDs kerner kan få lov at blive brugt.


    Edit: Har lige læst de andre posts


    Jeg synes du skal holde dig fra fx-93xx. Den bruger rigtig meget strøm, kræver et meget bestemt bundkort med 220 tdp og er i sidste ende bare en overclocket version af 83xx-serien.
    Køb i stedet en fx-8320/fx-8350 hvis du vælger AMD. De kan sagtens lave et ordentligt overclock (med rette køler) hvis det virkelig skulle blive nødvendigt.


    Hvis du vælger Intel, så tror jeg i5-4690k vil være det bedste.

    Synes bare ikke det lyder voldsomt med sli

    Det kan jo sagtens skyldes, at det er dårligt optimeret til SLI. Så vidt jeg ved, er det relativt nyt.


    Der kommer jo også ofte grafikkortdrivers, som kan rette op på disse ting, noget ala: "...up to 27% better performance in [......] with SLI"

    Et 850m kan sagtens trække de ovennævnte spil uden problemer. 840m kan også, men ville holde mig til 850m hvis det var mig.


    Diablo III kan i værste tilfælde komme til at droppe i FPS i de helt store kampe med 4 spillere, men det har jeg hørt, at det også gør på selv de bedste grafikkort.

    Hvis du har et reelt behov kan en søgning på ebay efter 'adhesive heatsink' give dig et hav af aluprofiler med selvklæbende tape i et utal af størrelser :-)


    Ellers fint ghettomod haha

    Ah, fedt nok. Det vidste jeg ikke man kunne få så billigt


    Så jeg ville i princippet kunne købe disse
    http://www.ebay.com/itm/10pcs-…ain_0&hash=item3ce11144e4


    og klistre direkten på? Har ikke rigtig erfaring med Ebay, kommer der kæmpe fragtpris oven i? :D

    Jaeh, lavede den dumme fejl (selvom jeg blev advaret) at købe et bundkort uden køler på VRMs


    Har eksperimenteret lidt, og indtil videre nået frem til denne meget HJEMMELAVEDE løsning :D


    Blæseren er fra et oldgammelt bundkort, Nforce 4 (med ddr1, 939-soklen).


    Blæseren kan ikke nå alle VRMs, og det er egentlig også lidt for sjov! Men det kunne jo være det faktisk virkede en smule? :D


    Og ja, det er noget tråd der holder retningen på blæseren, da man ikke lige kan jage en skrue ned hvor som helst :whistling:




    [Blocked Image: http://s10.postimg.org/w21ngfywp/IMG_20150203_213833.jpg]

    Hej!


    Min Huawei P7 kom med en (urimelig) kort opladerledning. Ledningen er tilsluttet via USB-kabel til selve strømforsyningen (se billede)


    Mit spørgsmål er bare: er det ligegyldigt, hvilken USB->micro USB der er tisluttet? For så er det jo bare at købe sådan en her
    http://www.av-cables.dk/usb-a-…-han-micro-b-han-3-m.html


    Grunden til min bekymring: har læst at man skal bruge den oplader der følger med, da det er vigtigt at batteriet får den mængde ampere osv, som det har bedst af. Men selve usb-kablet har vel ikke noget (som sådan) med strømmen at gøre, det er vel kun selve strømforsyningen(med stikket)?


    Håber I forstår mit spørgsmål :D



    [Blocked Image: http://s4.postimg.org/697udr9bx/IMG_20150203_160049.jpg]