Indlæg af D-Zs

    Når du har en idé til et produkt eller en virksomhed skal du igennem nogle faser før du begynder på at producere prototyper og sådan.


    Du skal for det første se om der er et marked for din idé, det kan du gøre på forskellige måder.


    Dernæst skal du lave en såkaldt SWOT analyse af dit produkt


    Strengths, Weaknesses, opportunities, threats


    Det er her du finder fordelene og ulemperne ved din idé


    S: er her du har dine fordele W: dine ulemper O: mulighederne for produktet, for eksempel hvis der er marked for din ide i udlandet. T: er jo så trusler, det vil typisk være konkurrenter inden for den branche du vil ind i, eller lovgivninger som gør det svært at sælge eller producere dit produkt. Det kan også være ændringer i kulturen i danmark hvis du nu for eksempel "opfinder" en måde man kan lave sin egen pizza på 5 min men forbrugerne heller foretrækker sund mad.


    Efter SWOT er du mere klar over om din idé overhovedet er bæredygtig. Hvis du vurderer ud fra SWOR analysen at din idé kan videreføres skal du til at se på hvem din målgruppe er, du skal altså ud og segmentere. Her er der igen en masse ting der skal tages højde for, demografiske forhold, såsom alder, køn, rådighedsbeløb, livsstil osv.


    Efter dette skal du finde ud af hvordan den skal finansieres, hvordan du regner med at det skal gå med salget af den, altså hvordan den skal distribueres og produceres, uddybe forretningsidéen og sætte dine mål klart.


    Du skal altså udforme en forretningsplan. På linket her ligger der en god guide til hvad en forretningsplan skal indeholde Link


    Håber du blev lidt klogere omkring det hele, hvis du har spørgsmål til det jeg har skrevet så bare skriv, jeg har opstart af nye virksomheder som speciale på min HHX så jeg kender en ting eller to til det :)

    Har jeg ikke kunne finde på deres hjemmeside ihvertfald, men du kunne måske lige se efter? For hvis der er kunne jeg godt være interesseret i den...

    Jeg var der alle dage, og lå også i kø natten inden de åbnede. Mit telt holdte skide godt, lå i J sektionen. Min fedeste musik oplevelse var helt klart Tiësto! 4 timer med ham var så sindsygt nice! :D stod helt forrest ca 5 m fra ham, og da showet var forbi kastede han sine høretelefoner ud som han havde signeret, men var 2 m for langt væk til at gribe dem, ville ellers have været så nice! :D


    Ud over Tiësto så jeg, The killers, Volbeat, The sounds, Beastie boys og så lidt trentemøller og lidt my chemical romance... Ville så gerne have set Muse og Basement Jaxx men tog hjem om formiddagen søndag og nåede aldrig tilbage igen :( herre nederen... men fik oplevet det jeg allerhelst ville opleve og det var Tiësto, han alene var nok for mig, han var alt regnen og pengene og mudderet værd!

    Jeg ville nok kigge i instruktionsbogen til den, for hvis du nu risikerer at ødelægge den på en måde er det jo ik så fedt....

    Okay cool altså har en stor Nike Skuldertaske jeg bruger til skolen så der kan det vist godt være... men tror sgu at det er sådan en jeg bestiller så :D det eneste der mangler er så bare Bluetooth men det er vel heller ik så dyrt at købe sådan en dongle thingy vel?


    okay der lærte jeg så lige noget nyt :D


    Hmm okay så skulle jeg jo lige se om jeg kunne se forskel på 1024*768 og 1280*1024... det viser sig så at jeg kører med 1152*864 :D hvilket jo så er endnu mere fucked eller hvad? :))

    Okay synes nu ellers at det er behageligt nok at se på 1024*768 i opløsning på min LG Flatron L1720B ved så ik hvad det der naiv opløsning er for den.... synes derimod det bliver ubehageligt når det bliver i en større opløsning fordi jeg synes at det bliver for småt at se på...

    Hey jeg har overvejet at købe den her bærbare Acer Aspire 9302WSMi-7600


    Model Aspire 9302WSMi-7600
    · AMD Turion 64 X2 TL-50 (1,6 GHz) Dual Core
    · 2048 MB DDR2 RAM
    · 160 GB harddisk
    · Op til 400 MB GeForce Go 7600SE TurboCache grafik m/TV-Out
    · DVD+/- RW Dual Layer brænder
    · 17" WXGA CrystalBrite TFT
    · Indbygget webcam
    · Trådløst netværk 802.11b/g · 10/100/1000 LAN
    · 56K modem
    · Bluetooth
    ·5-i-1 kortlæser
    · 4 x USB 2.0
    · Windows Vista Home Premium
    · Norton Internet Security 2007 med 90 dages
    opdatering.


    Den koster 7 k i Bilka og står nemlig og mangler en bærbar til mine studier, skal bruge den til at skrive noter med og lave lidt photoshop også måske. Ellers skal den bruges til musik og evt film også da der er tv out på den. Men hvis det er sådan at jeg får lyst til at have lidt spil på den kan den så ikke også trække det ? Det er ikke de helt nye spil jeg tænker på, det er mere sådan noget som C&C Generals Zero hour og Age of Empires 3 lidt ældre spil hehe ...


    Har kigget lidt på edbpriser og tastet nogle af de specs. ind i sørekriterier men den kunne ikke komme med noget der mindede om synes jeg... Så hvis i evt har nogle bedre bud til samme pris eller billigere ville det være rart :) Men maksprisen er 7 000



    Takker på forhånd.

    Quote

    Originally posted by axasion


    Vil det virke på læder?


    Ved det faktisk ikke for at være helt ærlig... har bare fået at vide at det hjælper på sneakers og sådan... men det er jo for det meste kunstlæder...

    Quote

    Originally posted by axasion


    Ja, også selvom hvide sko er svære at holde i farven så er det dem jeg køber ;)


    En dag jeg får dem så poster jeg lige billeder for at se om jeg kan ændre jeres mening :))


    Ja det er lidt sværere at holde dem hvide men mener at en klud med lidt oxy clean kan gøre det... men prøv på nogle andre hvide sko du ikke bruger mere istedet for de nye ;)