Hjælp til Acer Aspire 9302WSMi-7600 - Vurdering :)

  • Hey jeg har overvejet at købe den her bærbare Acer Aspire 9302WSMi-7600


    Model Aspire 9302WSMi-7600
    · AMD Turion 64 X2 TL-50 (1,6 GHz) Dual Core
    · 2048 MB DDR2 RAM
    · 160 GB harddisk
    · Op til 400 MB GeForce Go 7600SE TurboCache grafik m/TV-Out
    · DVD+/- RW Dual Layer brænder
    · 17" WXGA CrystalBrite TFT
    · Indbygget webcam
    · Trådløst netværk 802.11b/g · 10/100/1000 LAN
    · 56K modem
    · Bluetooth
    ·5-i-1 kortlæser
    · 4 x USB 2.0
    · Windows Vista Home Premium
    · Norton Internet Security 2007 med 90 dages
    opdatering.


    Den koster 7 k i Bilka og står nemlig og mangler en bærbar til mine studier, skal bruge den til at skrive noter med og lave lidt photoshop også måske. Ellers skal den bruges til musik og evt film også da der er tv out på den. Men hvis det er sådan at jeg får lyst til at have lidt spil på den kan den så ikke også trække det ? Det er ikke de helt nye spil jeg tænker på, det er mere sådan noget som C&C Generals Zero hour og Age of Empires 3 lidt ældre spil hehe ...


    Har kigget lidt på edbpriser og tastet nogle af de specs. ind i sørekriterier men den kunne ikke komme med noget der mindede om synes jeg... Så hvis i evt har nogle bedre bud til samme pris eller billigere ville det være rart :) Men maksprisen er 7 000



    Takker på forhånd.

  • Jeg ville kikke på ASUS'en her:
    http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=384923


    Intel X3100 skulle være et ganske godt onboard grafikkort her.
    Ifølge siden her score det 1700 point i 3DMark03 - det er ca. på højde med et ATi X1600 og nok mere det du ville kunne forvente fra det grafikkort (7600SE) i den du selv foreslår.


    Vægten på 3,7 Kg på den du forslår tror jeg også hurtigt du bliver træt af når du skal have den med i skole hver dag. Der er en bærbar på 2,4 Kg væsentlig mere handy.

  • Fandt lige GeForce Go 7600 og den scorer 7800 point ifølge den hjemmeside i 3dmark 03 (link) og der scorede det der intel jo kun 1900 i 3dmark 03... så er ikke helt med...jeg er ik så god til det med hardware men for mig virker GeForce Go 7600 bedre så ?

  • Jeg ville nok tage en Acer Travelmate 7514WSMi i stedet.. Den har ca. samme specs i den store udgave, men skærmen har højere opløsning (WXGA+)..


    Derudover så er min erfaring, at Intel X3100 langt fra er lige så godt som X1600, som Zulu angiver.. Den sidste maskine, jeg reviewede, var udstyret med X3100, og det scorede under 2k i 3Dmark03, hvor et 7600 scorer 4 gange så meget..


    Quote

    Originally posted by Zulu
    1700 point i 3DMark03 - det er ca. på højde med et ATi X1600


    .. bytter du ikke rundt på 3Dmark03 og 3Dmark06 score for X1600 ;)

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

    Rettet en gang, sidst af Dare_Devil ().

  • Altså det med opløsningen er ik' så vigtigt for mig da jeg alligevel kun kører i 1024*768 normalt.... det er kun i spil det ryger højere op... Hmm der er ikke bluetooth og tv out på den du linker til vel Dare_Devil? Kunne nemlig ik lige umiddelbart se det...


  • Jo, det kan jeg da godt se nu. Men så er det da sat ufatteligt dårligt op på den side jeg fandt... Hmrf... X(


    Men ikke destro mindre, synes jeg stadig du skal kikke på den Asus. Til de spil du skal spille lyder det ikke som om du skal bruge den store grafik-kraft.


    Hvad med størrelsen og vægten? Har du overvejet det?

  • Quote

    Originally posted by Zulu
    Jo, det kan jeg da godt se nu. Men så er det da sat ufatteligt dårligt op på den side jeg fandt... Hmrf... X(


    Jeg er dybt enig ;)..



    Quote

    Originally posted by D-Zs
    Altså det med opløsningen er ik' så vigtigt for mig da jeg alligevel kun kører i 1024*768 normalt.... det er kun i spil det ryger højere op... Hmm der er ikke bluetooth og tv out på den du linker til vel Dare_Devil? Kunne nemlig ik lige umiddelbart se det...


    Det, du skriver der, giver absolut ingen mening.. Altså - en fladskærm har én naiv opløsning.. Benytter man ikke denne ved almindeligt desktop brug, kommer alt til at se sløret ud.. Det gælder derfor om at have en skærm med en naiv opløsning, som passer til desktopbruget..


    Den maskine, jeg foreslår udmærker sig kontra den anden ved have en højere naiv skærmopløsning (1440 x 900 pixels).. Det er langt mere behageligt at se på for de fleste, og det giver også et større skærmareal.. Det er TV-Out på den maskine, jeg linker til herunder, men der er ikke indbygget bluetooth..


    Acer Travelmate 7514WSMi

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • Okay synes nu ellers at det er behageligt nok at se på 1024*768 i opløsning på min LG Flatron L1720B ved så ik hvad det der naiv opløsning er for den.... synes derimod det bliver ubehageligt når det bliver i en større opløsning fordi jeg synes at det bliver for småt at se på...

  • Quote

    Originally posted by D-Zs
    Okay synes nu ellers at det er behageligt nok at se på 1024*768 i opløsning på min LG Flatron L1720B ved så ik hvad det der naiv opløsning er for den.... synes derimod det bliver ubehageligt når det bliver i en større opløsning fordi jeg synes at det bliver for småt at se på...


    Native opløsning (god sammenblanding af dansk og engelsk... ;)) vil sige den fysiske opløsning din skærm har. TFT-skærme har (modsat gamle CRT-skærme) en fast opløsning de er bygget til, da skærmen fysisk består af X x Y pixels.


    Din 17" TFT er bygget til at køre 1280x1024, da den har præcist 1280 søjler med pixels og 1024 rækker med pixels. Hvis du (som du åbenbart går) kører en anden opløsning på skærmen end den den er bygget til, skal skærmen til at fordele de fx 1024x768 pixels ud over et areal på 1280x1024 pixels.


    Det kan komme til at se mere eller mindre dårligt ud, afhængigt af hvor god elektronikken i skærmen er til at skalere. I dit tilfælde hvor du kører en 4:3-opløsning (1024x768 ) på en skærm med en 5:4-opløsning (1280x1024) for du oven i købet i forkert højde/bredde-forhorhold - dog ikke helt så slemt som når man ser 4:3-udsendelser strukket ud på et widescreen TV... ;)


  • Husk momsen........



    Og klart skal du tage acertravelmate
    Men jeg ville tage den med den mindre skærm ... er nemmere at have med rundt!..


    Hygge

  • Nu kan jeg se du har den Acer, dwmc... Hvad synes du om den? og hvad bruger du den til? For som nævnt i første post skal den bruges til skole arbejde, men vil da også kunne bruge den til lidt spil og film og sådan...


  • okay der lærte jeg så lige noget nyt :D


    Hmm okay så skulle jeg jo lige se om jeg kunne se forskel på 1024*768 og 1280*1024... det viser sig så at jeg kører med 1152*864 :D hvilket jo så er endnu mere fucked eller hvad? :))

  • Quote

    Originally posted by D-Zs
    Nu kan jeg se du har den Acer, dwmc... Hvad synes du om den? og hvad bruger du den til? For som nævnt i første post skal den bruges til skole arbejde, men vil da også kunne bruge den til lidt spil og film og sådan...



    Den er egentlig købt til konen så hun har noget til skole, men jeg bruger den til at spille på.
    Den kører ut2004 i holy shit mode.....uden at hakke.
    Har installeret nfs most wanted på den og det trækker den ret godt. fatisk klarer nfs carbon sig bedre på den end most wanted.


    Og den har fuldt tastatur. med num pad!


    Den enste grund til at tage den der har en mindre skærm er at den blir en smule mere bærbar.
    For den her er godt nok stor! det eneste sleeve der passer til den er den fra targustil 17".


    Men rent processor messigt så får du nok næppe brug for en c2d med mindre du skal lege med heavy duty programmer til beregninger (auto cad etc.)


    Men den her maskine er så hvidt jeg kunne søge mig frem til det absolut bedste køb til 7 kilo(altså den jeg har)


    Hygge Dwmc

  • Okay cool altså har en stor Nike Skuldertaske jeg bruger til skolen så der kan det vist godt være... men tror sgu at det er sådan en jeg bestiller så :D det eneste der mangler er så bare Bluetooth men det er vel heller ik så dyrt at købe sådan en dongle thingy vel?