Indlæg af SoulExtreame

    Fandt lige dette her og det lyder til at ens 3d oplevelse på en større skærm ville være bedre :-)


    Men jeg er jo ASUS man i forvejen haha så hvofor ikke bare have en ASUS monitor også :P Ej begge skærme er lækre men sys det er smart at emitteren er integreret i skærmen :-) Men lidt trist at man ikke kan bruge den asus skærm i Portrait mode altså lodret som man kan med BenQ modellen.



    3D vision 2 Review- ASUS 27 tommer

    Hey derude, jeg har tænkt mig at prøve det der 3D vision og prøve med en 120 Hz skærm istedet for min 60 Hz skærm jeg har kigget på disse 2 skærme men ved ikke hvilken af dem jeg skal vælge måske i kan hjælpe mig lidt hvis i nu selv har en 120 Hz monitor :-)


    Den første er en BenQ 24 tommers skærm http://www.computersalg.dk/pro…NK&utm_campaign=EDBpriser


    Og den anden er en Asus 27 tommers http://www.computersalg.dk/pro…NK&utm_campaign=EDBpriser


    Begge er nogle lækre skærme men måske nogle af jer der har en af disse eller nogle der ved noget om disse skærme??


    Asus modellen er 27 tommer men gør de 3 tommer virkelig den store forskel i størrelse??
    BenQ modellen ser også lækker ud med nogle fede features og man kan vende skærmen så den står lodret tilstand.


    Og er billede kvaliteten ens på disse skærme eller har den ene nogle bedre Image Quality muligheder??


    Takker på forhånd: PS ved godt ASUS modellen har 3D Vision briller med :-)



    Kan se du bla bla bla om AMD er bedre end Intel og det er de jo desværre ikke, hvorfor tror du at 80 procent Vælger Intel og køre med deres system, det jo ikke for sjov folk køber Intel, og og du ved da tydeligvis heller ikke hva du snakker om og det er sjovt du nævner at det er fordi at AMD ikke yder ordentligt i windows 7 men Windows 8 som slet ikke er udgivet fuldt ud endnu, fordi du har læst et par enkelte artikler hist og der, Windows 8 er stadig ikke en fuldt ud færdig WINDOWS 8 til os forbrugere eller til firmaer, Intel yder da sikkert også bedre i Windows 8 i den endelige udgave, men skulle man ikke holde sig til det som der er fastsat og så fordi du eller et par folk siger AMD ikke er godt under Windows 7 det jo til grin. Vågn op champ.


    Og det med du siger at man skal vælge en Sixcore til at spil yder optimalt det er jo en gang fis...... De cpuer vi har i dag de er så hurtige at man vil ikke kunne mærke forskel, du skal op og køre 3vejs SLI eller Quad SLI eller Crossfire X før det måske har en betydning, og man skal helt sikkert op i i noget med 3 Skærme før man kan se forskel med 3vejs setups. Og når vi er oppe i 1080P så er det grafikkort der arbejder og ikke Ens Cpu i det store og det hele. Og det formenligt det han skal bruge det til, han skal jo ikke køre 1024'768 vel fordi AMD måske skulle yde bedre ved den opløsning da cpu'en arbejder meget mere end når vi kommer op i FULL HD og derover.


    Du er sku godt nok for vild med dine udtalelser bla bla bla, det er til at brække sig over. AMD bruger på nuværende tidpunkt mere strøm end en 1155 cpu gør også i overclocket tilstand, og hvis han gamer 8 timer om dagen 365 dage om året så kan han helt sikkert godt mærke det på pengepungen.


    Og lokker bestemt ikke ham i fordærv, hvor har du det fra og kan du uddybe hvorfor det er dårligt at købe et Intel frem for AMD ????


    OMG du er lang ude, håber sku godt nok du er 14-15 år og ikke en på 30 år som bla bla bla. Intel er skidt og AMD er BOooooooom toppen af poppen, for AMD er og kan ikke følge med Intel hvis vi snakker performance Overall, og det er jo bare facts ;-) AMD har derimod et plus frem for Intel, og det er at de er prisbillige i forhold til Intel, og ja mange af de gamle bundkort kunne stadig bruges selv om AMD kom med nye Cpu arkitektur osv.l Der har intel været dårlige på den hjemmefront at man har skulle skifte cpu eller for den sags skyld bundkort hver gang de har kommet med noget nyt.


    Men ja jeg sidder sku her og griner sammen med et par venner over alle dine vilde post om hvor vild AMD er frem for Intel, det er sku en fis i en hornlygte ;-)


    Men ja nu skal du og jeg ikke ødelægge hans tråd ved at skrive dit og dat til hinanden da det jo er OFF TOPIC ;-)


    Om han vælger AMD eller Intel er helt op til dig selv, men lad vær med at sige at AMD er SÅ vild og INtel er noget Crap, for det kan du tage med ned i en 3B på en folkeskole :-)


    PS: Corsair H100 køler fortræffeligt ;-)


    Hvis du ikke har råd til Intel ja så køb AMD DNOPE, når nej det har du jo i forvejen. :baby:

    Hvis du skal game fyr og vil bruge din computer til andet end at spille også så ville jeg klart anbefale Intel, AMD halter lidt bagefter i mange ting en Corei7 3770K desuden bruger Intels nye cpu'er ikke ret meget strøm. Og en Corsair H100 er et rigtigt godt vankøling sæt, ville sku ikke bruge 13000 kr og så var det en AMD maskine til de penge, så helt sikkert Intel har haft både AMD Og Intel og ja jeg skal på nuværende tidpunkt ikke tilbage til AMD med de cpu'er de har til rådighed..
    Jeg bruger generelt mange penge og bygger mange computere til folk og det er Intel maskiner, du kan sagtens få en billig computer og så er det stadig en Intel, måske en 3930 er Overkill på nuværende tidpunkt men det også en lækker cpu på længere sigt, men ellers en 3570K eller 3770K så er du godt kørende.


    Men om du vælger AMD eller Intel det op til dig selv men ville Google lidt inden du beslutter dig for om det skal være Intel eller AMD, her er et link fra et meget anerkendt site hvor du kan se lidt hva Intel og AMD yder i diverse test :-)


    http://www.guru3d.com/article/…d-3750-review-with-z77/15 Og der er AMD Fx8150 også med på listen.


    Sys du skal kigge på lidt flere artikler på nettet inden du går ud og bruger 13000 kr på en ny computer. :-)

    Er Intel 1155 dårligt? Du må da være født i går vi samtlige test af er 1155 den bedste perfomance cpu, lige så hurtigt som socket 2011 ;-) har selv lige haft en 920 oc til 4.2 ghz X58 og det kørte også bare perfekt, så stod valget imellem 1155 eller 2011 og i de fleste test med lidt oc af en 1155 cpu konvetere den lige så hurtigt som en 2011 CPU da 1155 har QuickSync som 2011 ikke har ;-) Og kan finde massere af artikler hvor de Tester Intel 1155 mod 2011 og hvor 1155 yder lige så godt på mange fronter, med mindre man Køre Ultra tunge programmer som 3Dmax osv.


    Link til bare en artikel her kan finde mange flere ;-) 1155 vs 2011



    I det store og det hele yder 1155 lige så godt som 2011 og bruger langt langt mindre strøm og performer kanon med de hurtigste grafikkort på markedet ;-)

    Tak for de mange gode svar. Jeg var egentlig overbevist om mit grafikkort var godt nok, men må nok indse det er tid til en opgradering :)


    Hvilket grafikkort vil i anbefale der passer til mit setup? Jeg har ikke noget pris loft som sådan, jeg vil bare gerne kunne køre spillene på high/ultra og derop af.


    Dual Core Battlefield 3? Er absolut ikke værd at foretrække men det finder du jo ud af :-) Men et GTX680 eller for den sags skyld 670 ville være spild for dig med dit gamle setup, så skal du nok gå efter et GTX 560Ti



    Ej der er du sku helt galt på den, altså det tager absolut ingen skade til at han køber en 3570K setup når han kommer fra en gammel 775 socket og en Dualcore, ikke smart at investere i en quadcore til hans platform det ville være spil af penge da det er så gammelt, det ville være et fint setup at skifte til og så er det en billig opgradering for en Sandy bridge eller Ivy Bridge platform, men ja hans grafikkort er nok ikke det bedste heller men det kan han skifte ud med for 1000-1500 kr mere og så køre det bare. Den nye generation er meget bedre på langt sigt og til gaming perfekt setup, og den har så mange nye forbedringer end en gammel 775 platform, og de nye cpu'er bliver ikke nær så varme som de gamle chipsets og desuden er de energibesparende som bare pokker og lang mere brugervenlige for folk. Og de har SATA 3 USB3.0 Og PCI-E 3.0 osv.


    Til DUmpen: Det er et fint og lækkert setup du har valgt dig, men dit grafikkort bliver du nok nød til at skifte hvis du vil spille de nye spil i FULLHD med alt Maxed Out :-) Du kan se mit nye setup jeg har købt det er dog storebroderen 3770K jeg har men jeg elsker det og det køre bare perfekt så dit 3570K valg er perfekt og yder utroligt meget og det er ikke kun spil det yder godt men generelt alt.


    Gik selv fra min gamle Corei7 920 4.2 GHZ til 3770K og køre 4.7 GHZ bare ved autotuning ;-) Et klik på en knap og wupti 4.7 GHZ ;-)


    Og jeg kan Sagtens mærke forskel fra mit tidligere hurtige setup og så til dette, og det er selvfølgelig ikke gaming jeg mener men konvetere film eller andre tunge opgaver klare mit nye setup kanon :-)


    Men det er dit valg men ville seriøst købe det setup du har valgt, dog ville jeg tage et ASUS bundkort, men jeg er jo også ASUS mand ;-)

    Jamen jeg hælder også mest til x79 da det måtte være det mest fornuftige valg når jeg skal opgradere, gå fra Triple til Quad Channel ram er lækkert, men så er spørgsmålet bare om jeg skal vælge en 3820 eller en 3930X ? altså om de 2 ekstra kerner er 2000 kr mere værd end at købe den Quad core ??

    Nu er tiden kommet til at jeg vil udskifte mit gamle setup da jeg er begyndt at få Bsod til tider og kan ikke helt finde ud af om det er mit bundkort eller mine ram der er ved at være defekte, og gider ikke udskifte MOBO eller for den sags skyld mine ram for at det køre perfekt igen.


    Så nu står jeg og skal gøre op med mig selv om jeg skal køre med på 1155 eller 2011 platformen og så nogle folk der har et at de 2 platforme der kunne give mig deres erfaring med deres 1155 eller 2011 computere ville være dejligt :-)


    1155 Sandy- Ivy Bridge ? 2600K-3770K ?


    2011 Sandy Bridge E ? 3820-3930K?


    Og jeg bruger min computer til alt fra gaming til konvertere osv


    Hva ville i anbefale eller hvis i selv har et par af disse så lad mig endelig høre hva jeres erfaringer er med jeres setups :-) Takker på Forhånd Folkens :rules:

    Jeg ville selv vælge et GTX 670 som vil yde meget tæt på et GTX 680, kan overclockes så det yder lidt bedre end et gtx680 ved standard clock, og ved komplet kan du få netop et GTX 670 fra Zotac som er sat ned i pris :-)



    Link: Zotac GTX 670


    Billigt og så er du helt sikkert godt kørende :-) har selv et Zotac GTX 590 og er meget tilfreds med mit :-)

    det kan du roligt gøre med en blæserstyring, men hvorfor finder du ikke bare 2 blæsere, som larmer mindre.


    Mvh
    Sam


    Jo det havde jeg også tænkt mig men vil stadig gerne kunne styre hastigheden på min blæsere uden at skulle gå ind i bios hele tiden eller trykke på knappen på mit Corsair H100 kit :-) Men tak for svaret så køber jeg da den fancontroller som jeg linkede til :-)

    Hey gutter jeg har Corsair H100 køling men sys det er lidt træls at skulle lade mit kabinet være åbent for at stille på blæser hastigheden på mit sæt, men skal jeg købe et Digital link fra Corsair for at styre blæserne eller er det lige gyldigt om jeg bruger deres eller jeg køber en Fancontroller og styre cpu blæserne på mit H100?? Altså jeg kan vel sagtens bare købe eventuelt dette her ??


    http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=587785


    Ja det var også en mulighed og det er billigt nok :-) Ja jeg behøver ikke at skulle køle andre komponenter i mit tilfælde da jeg jo allerede har vand på cpu'en :-)

    Hey gutter, jeg kunne virkeligt godt tænke mig at gøre mit gtx 590 vandkølet for er træt af at høre på blæseren efterhånden, min cpu er kølet med Corsair H100 så det drejer sig kun om køling af mit kort, hvad skal jeg have Komplet for at jeg kan montere dette ??? Og skal bruge et FULL cover gpu køling, men hva skal jeg bruge af dele eller kan jeg få et komplet vankøling kit og så kun montere GFX blokken?? Eventuelt Links til dette? :-) takker på forhånd :-) :rules: