Hvilken 3D skærm 120 Hz 3Dvision??

  • Hey derude, jeg har tænkt mig at prøve det der 3D vision og prøve med en 120 Hz skærm istedet for min 60 Hz skærm jeg har kigget på disse 2 skærme men ved ikke hvilken af dem jeg skal vælge måske i kan hjælpe mig lidt hvis i nu selv har en 120 Hz monitor :-)


    Den første er en BenQ 24 tommers skærm http://www.computersalg.dk/pro…NK&utm_campaign=EDBpriser


    Og den anden er en Asus 27 tommers http://www.computersalg.dk/pro…NK&utm_campaign=EDBpriser


    Begge er nogle lækre skærme men måske nogle af jer der har en af disse eller nogle der ved noget om disse skærme??


    Asus modellen er 27 tommer men gør de 3 tommer virkelig den store forskel i størrelse??
    BenQ modellen ser også lækker ud med nogle fede features og man kan vende skærmen så den står lodret tilstand.


    Og er billede kvaliteten ens på disse skærme eller har den ene nogle bedre Image Quality muligheder??


    Takker på forhånd: PS ved godt ASUS modellen har 3D Vision briller med :-)

    CoreI7 5820K@4.5GHz

    32 GB Quad Channel Kingston HyperX Predator DDR4 2400Mhz

    ASUS Msi X99 Sli Plus

    Corsair 1500w

    KFA2 GTX Titan X SLi Watercooled

    120GB SSD OCZ Sata3 + 240GB SSD + Samsung Evo 850 Evo Raid0 500 GB

    Asus Rog Swift G-Sync 2560x1440 165 Hz og Asus 28¨'4K

    [align=center] CorsAir Carbide 540

    [align=center]

    Rettet en gang, sidst af SoulExtreame ().

  • Altså hvis du skal game så tag den fra benq men hvis du vil had billede kvalitet så tag en ips skærm da de er pæneste at se på :D

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Jeg er gået fra 27" til 23" og der er faktisk temmeligt stor forskel, det var super at game på 27" skærmen, men jeg synes dog ærlig talt at 1080p er for lille en opløsning til en 27" skærm.


    Fordelen ved Asus skærmen er som du selv er inde på at 3D brillerne følger med, derudover er emitteren indbygget i skærmen, så du skal ikke slutte noget til med USB.


    Det du nok skal spekulere mest over er om du vil have en 27" skærm eller en 23.6" skærm.
    Skulle jeg kun have én skærm på skrivebordet og primært bruge den til at game ville jeg tage 27" skærmen, skulle jeg have flere skærme på bordet ville jeg nok nøjes med max 24".

  • Fandt lige dette her og det lyder til at ens 3d oplevelse på en større skærm ville være bedre :-)


    Men jeg er jo ASUS man i forvejen haha så hvofor ikke bare have en ASUS monitor også :P Ej begge skærme er lækre men sys det er smart at emitteren er integreret i skærmen :-) Men lidt trist at man ikke kan bruge den asus skærm i Portrait mode altså lodret som man kan med BenQ modellen.



    3D vision 2 Review- ASUS 27 tommer

    CoreI7 5820K@4.5GHz

    32 GB Quad Channel Kingston HyperX Predator DDR4 2400Mhz

    ASUS Msi X99 Sli Plus

    Corsair 1500w

    KFA2 GTX Titan X SLi Watercooled

    120GB SSD OCZ Sata3 + 240GB SSD + Samsung Evo 850 Evo Raid0 500 GB

    Asus Rog Swift G-Sync 2560x1440 165 Hz og Asus 28¨'4K

    [align=center] CorsAir Carbide 540

    [align=center]

  • Jeg tror heller ikke jeg kommer til at køre med 3 skærme i 3Dvision Surround da jeg ikke bryder mig om den kant der adskiller skærmene fra hinanden. :-)

    CoreI7 5820K@4.5GHz

    32 GB Quad Channel Kingston HyperX Predator DDR4 2400Mhz

    ASUS Msi X99 Sli Plus

    Corsair 1500w

    KFA2 GTX Titan X SLi Watercooled

    120GB SSD OCZ Sata3 + 240GB SSD + Samsung Evo 850 Evo Raid0 500 GB

    Asus Rog Swift G-Sync 2560x1440 165 Hz og Asus 28¨'4K

    [align=center] CorsAir Carbide 540

    [align=center]

  • Altså til gaming/film er 27" den jeg vil foretrække helt 100%! simpelthen fordi det er federe at kigge på en stor skærm fremfor en lille(mindre). Problemet med 27" er at deres pixel densitet er ret lav så det ser ikke så skarpt ud som en 24" dette genere dog ikke i spil og film men er ret betydeligt på skrivebordet og i programmer som word osv.. Det genere ikke mig det mindste. Har selv en 27" 1920x1080. men der er folk som ikke kan tåle synet ;)
    Folk som maverick er tydeligvis grænseløst irriteret af den lave pixel densitet og det er også iorden men hvis ikke det er noget der irritere dig, så er hans kommentar fuldstændig irrelevant fordi han bare siger hans personlige mening og det kan du ærligt talt ikke bruge til en flyvende elefant ;)
    Jeg vil sige hvis du har pengende til 27" så ville JEG gå efter den! Men er du meget krævende med din skærms opløsning og syntes du det er skod at det er mere "grynet" end en 24" så skal du ikke tage den.


    Nu siger jeg mere grynet altså hvis du kigger på en 27" uden en 24" skærm ved siden af så ville du ikke mærke forskel men ja den har lavere pixeldensitet og hvis det er træls så bare lad være at vælge den :)



    kommer også an på hvor langt du sidder fra skærmen sidder du relativt tæt på skærmen er 24" måske din bedste mulighed, fordi en 27" er en del større.
    der er lige 2 links der viser størrelses forskellen :)
    http://www.displaywars.com/24-inch-16x9-vs-27-inch-16x9
    http://www.google.dk/imgres?um…ed=1t:429,r:27,s:30,i:250

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb


  • Takker for dit gode input, penge er intet problem så jeg går efter 27 tommer modelen fra ASUS :-) Altså jeg ville jo gerne have købt en skærm i 2560.1400 men så er det så desværre ikke en 3D skærm med 120 hz og vil så gerne prøve at spille spil med 3Dvision som så mange påstår at skulle være super godt og spillene bliver lidt mere livlige :-)



    Jeg brugte en gang mit Phillips 42 tommer full hd til at spille med osv og jeg sys billede kvaliteten var super godt og jeg sys ikke at jeg blev generet af større pixels :-) Så jeg bliver absolut heller ikke generet af det på en 27 tommer da det er en super skærm med lækre features :-) Har selv en 24 tommer men nogle spil spiller jeg med en xbox 360 controller da det er lettere end at bruge tastatur´og mus til racing spil eller 3 person spil :-) Og sidder i min sofa 2 meter væk fra skærmen når jeg læner mig tilbage i afslappet tilstand så kan jeg godt mærke at det lige før skærmen er for lille at spille på :-)

    CoreI7 5820K@4.5GHz

    32 GB Quad Channel Kingston HyperX Predator DDR4 2400Mhz

    ASUS Msi X99 Sli Plus

    Corsair 1500w

    KFA2 GTX Titan X SLi Watercooled

    120GB SSD OCZ Sata3 + 240GB SSD + Samsung Evo 850 Evo Raid0 500 GB

    Asus Rog Swift G-Sync 2560x1440 165 Hz og Asus 28¨'4K

    [align=center] CorsAir Carbide 540

    [align=center]

    Rettet en gang, sidst af SoulExtreame ().