Asrock FM2A88X-ITX+ ingen videosignal

  • Halløj Tweakere!


    Må ty mig til jeres ekspertise da jeg ikke selv kan pege på problemet:


    Jeg har lige bygget et ITX setup med følgende dele:
    Asrock FM2A88X-ITX+
    AMD A10-7700K
    2x4GB Corsair Vengeance CL9
    Corsair RM450
    Samsung 840 EVO 120GB
    1TB WD Red


    - Problemet er dog imidlertid at jeg intet billede får når jeg booter. Jeg har sat en speaker til - men ingen beeps.
    Jeg har prøvet at teste bundkortet - som jeg mistænker lidt - med forskellige RAM, strømforsyning og CPU - altså alt er forsøgt udskiftet, men uden held.
    Jeg har monteret begge strømkabler rigtigt - og både harddisk og fans spinner - så der kommer strøm.
    Jeg har prøvet at resette CMOS og har prøvet at pille batteriet ud.


    Jeg ved at bundkortet ikke understøtter Kavari processorne før v. 1.5 hvorfor jeg har testet med en CPU der virker på alle versioner - stadig uden held.



    HELP!

  • Vær sikker på at de afstandstykker, der sidder under bundkortet, nu også sidder de rigtige steder, og at en skrue ikke er rullet ind under bundkortet, da du samlede den.


    Pil ALLE USB enheder fra, også tastetur, og mus. Prøv så at tænde.


    Husk der skal gå 2 stik fra strømforsyningen, ned til bundkortet.(ved du selvfølge)


    2x4GB Corsair Vengeance CL9
    Normalt ikke særligt gode RAM.... Prøv evt. at låne et sæt +1600mhz kvalitetes RAM fra f.eks. GEIL, eller G. Skill.


    Asrock FM2A88X-ITX+ skal ha' en BIOS update, for at køre ordentligt med CPU'en - Der er en lille chance for at computeren slet ikke kan starte op, indtil du har opdateret BIOS, med en ældre APU først. Yderligere skal du være opmærksom på at mange Asrock bundkort bliver overvarme... Så hvis du får den startet op, så hold lidt øje med chipsæt temperaturen, mens du spiller osv...


    Jeg tror ikke du er typen, som kan finde på at bukke ben på CPU'en, men det ser man af og til folk gør.




    Håber det bare er en dum lille fejl, som ikke koster noget at fixe:-)

  • Jeg har prøvet at samle systemet ude af kabinettet - så der ikke er nogen kortslutning - for at være sikker uden held.
    Jeg har testet bundkortet med en A10-6800K - som understøttes at bundkortet i alle versioner - uden held
    Jeg har testet med nogle Kingston Blu 1600MHz RAM - også den held.
    Og ja jeg har selvfølgelig forbundet begge strømkabler - jeg er ikke grøn til at bygge pc'er - netop derfor jeg undrer mig...

  • Jeg har prøvet at samle systemet ude af kabinettet - så der ikke er nogen kortslutning - for at være sikker uden held.
    Jeg har testet bundkortet med en A10-6800K - som understøttes at bundkortet i alle versioner - uden held
    Jeg har testet med nogle Kingston Blu 1600MHz RAM - også den held.
    Og ja jeg har selvfølgelig forbundet begge strømkabler - jeg er ikke grøn til at bygge pc'er - netop derfor jeg undrer mig...


    Sikkert bundkortet så, måske strømforsyning - Uden jeg kan sige det.
    Jeg har aldrig oplevet fejl på en APU/CPU hverken fra Intel, eller AMD.


    Husk at prøve uden USB tilslutninger:-)

  • Har både testet bundkortet med en TX750 v2 og en RM450 - begge uden held (strømforsyninger) - så tror ikke på to strømforsyninger pludseligt er brændt af..


    Al hardware jeg har testet i den ved jeg virker da jeg har det siddende i min hjemmeserver normalt..

  • Hvis jeg ikke har overset noget, så er der kun USB tilslutninger, og bundkortet tilbage:-)


    En defekt harddisk, vil i værste fald bare gøre den er lang tid om at gi' BIOS billede.


    A10-6800K kræver også BIOS update på det bundkort, men jeg tror ikke det er årsagen... Det KAN dog være det.

  • og har også prøvet kun med skærmen sat til :-/ Tror vidst bare de skal ha bundkortet tilbage i nakken så... Det er trods alt kun 2 dage gammelt..


    Lyder rigtigt - Desværre.


    Chancen for det er BIOS er lille, somreglen vil de starte op, og så bare blive varme, og/eller være ustabile, indtil BIOS er opdateret.

  • Ifølge Asrocks egen hjemmeside er a10-6800k godkendt til alle bios versioner - har jeg misset noget der?


    Næe.. Du har ret, jeg har set forkert - Sjovt nok kræver dens lillebror en update.


    Ser ellers lækker ud, det lille bundkort der:-)

  • Det gør det - også derfor det irriterer mig at det nok er defekt.. Overvejer bare at bestille gigabyte's version af det i stedet nu - har sku ikke de bedste erfaringer med Asrock længere..

  • Det gør det - også derfor det irriterer mig at det nok er defekt.. Overvejer bare at bestille gigabyte's version af det i stedet nu - har sku ikke de bedste erfaringer med Asrock længere..


    Tja.. Jeg har dårlige erfaringer med de fleste bundkort, kun asus har med nogle få af deres bundkort kunne leve op til mine forventninger.


    Både hvad Gigabyte, og Asrock angår, så kan man bestille 2 ens bundkort, som opføre sig forskelligt, med f.eks. forskelligt strømforbrug, varme udvikling, stabilitet, overclockning osv.. Jeg har haft gode, og dårlige oplevelser med begge producenter desværre.


    Jeg har endnu ikke haft et godt mini-ITX bundkort til AMD's APU'er(Har lavet 2-3stk. socket FM1 i mini-ITX, ingen socket FM2 i mini-ITX endnu) - De har alle sammen kørt stabilt uden overcockning, dog typisk med god køling til chipsæt, og det er jo netop svært i mini-ITX.