Indlæg af Lunaticakabuller

    Hej folkens.
    Jeg tænkte at lege lidt med min Lenovo X230, fin lille dims til at lege Chromebook på.


    så googlede jeg "download chrome os" og fik et hit som virkede legit fra google selv.


    så vil jeg downloade det, men syntes slet ikke at kunne få fat på filerne.
    er jeg den eneste der syntes det virker underligt.


    nuvel her er linket https://sites.google.com/site/chromeoslinux/download
    jeg kan ikke få downloadet dette, er det mig som fejler eller har andre erfaringer med dette ?

    Hej igen


    Jeg afholder et lille hyggelan 2 gange om året, og har en infoskærm kørene på en 32" tv, men os i crew er blevet enige om at der skal noget større til.
    Stativet finder jeg på proshop, de har en masse gode flytbare stativer man kan folde ud og sammen.
    Men først skal jeg vide hvad jeg skal gå efter i en projektor.
    Først og fremmest viser vi nogle brackets fra Toornament (dot) com.
    så køre der lidt slides og powerpoints i starten med lidt regler, og velkommen osv.
    og sidst og næsten vigtigst, skal der spilles Bombermann Live fra min Xbox på den (altid et hit midt om natten med 4 controllers).


    ting jeg har bemærket i hallen ved lån af en projektor til tidligere lan, var at den ikke var lysstærk nok i hallen, så det er vigtigt at jeg ved hvad jeg skal se efter når der vælges projektor, meht lyskraftighed.


    om det er en klassisk projektor eller en af dem som kan kaste op af et lærrede nede fra gulvet er ligemeget.


    pære/led skal være til at betale næste gang den skal skiftes.


    Jeg ønsker ikke smartfunktioner i den, jeg sætter alligevel en pc til.


    i tilfælde af lydbrug, har jeg et billigt højtaler sæt til fx bomermann eller lign.


    aldrig noget med 3d, jeg hader det og mener det høre til når man kan lave hologrammer og ikke fake øjnene med nogle briller.



    Nu er i så gode til at råde og vejlede, er der falgruber i projektor køb.
    er der specielle specifikationer jeg skal holde øje med.
    er der bestemte mærker / modeller i har dårlig erfaring med?

    #8
    min makker har købt et par licenser på G2play, som sjovt nok er samme side som kinguin.
    fungerede fint.


    Ellers sad jeg i weekenden og se en video på Youtube fra en kanal der hedder "Pouls hardware" hvor han køber en windows licens til hans nybyggede pc over kinguin og installere den op.
    jeg er på arbejde lige nu, men kan finde den i aften hvis det har interesse.


    alt i alt, kinguin er fin, og du kan lige ticke den der boks af med "buyers guarantee" i tilfælde af windows licensen ikke aktiveres, så du kan få penge retur igen.

    Jeg løber ind i mellem ind i en stakkels person der har fået smidt en ulovlig version af windows på sin pc, og jeg vil gerne give dem et lovligt billigt alternativ til en cd/dvd.
    Så sad jeg og lurede rundt på Edbpriser og fandt denne side: https://www.lizengo.dk
    Det ligner et legit firma, og det ser ud til at man kan købe en lovlig licens for under 500 kr.
    (hvilket hjælper meget når man fortæller folk at et spil koster det samme, og at de skal jo huske at de kan bruge den licens resten af pcens levetid).
    er det en mulighed eller vil anbefale andet ?
    jeg tænker ting som g2play og g2a er lidt udelukket, da jeg havde noget bøvl med at få en key til l4d2 i sin tid.

    det jeg ønsker er en dedikeret server folk kan hoppe ud og ind af, hen over weekenden, med så mange pladser som muligt.
    Jeg har ladet mig fortælle at der kan fås 16 pladser.


    Så har jeg ladet mig fortælle at man skal bruge en spille licens pr server, så i bund og grund skal jeg jo købe 2 licenser, en jeg kan spille på og en serveren kan bruge, men åbner den for alel 16 slots ?
    hardwaren til serveren er intet problem.


    men jeg skal have bekræftet:


    Kan man lave en dedicated server til farming simulator som privat person, uden at leje en server ude i byen ?


    Er det rigtigt at man skal bruge en spille licens pr server, som kun tilhøre serveren.


    Er der nogen som kan bekræfte hvor mange spillere man kan være på serveren som max ?

    jeg syntes ikke du fik den hjælp du søgte med dette.
    men nutidens skærme til pc er på vej op i og over 32" og de har alle HDMI.
    hvorfor ikke overveje sådan en fætter ?
    ja jeg læste ingen steder at der var et budget for dette.


    Jeg købte et LG 49" 4k tv med ips paneler, i 640 serien.
    tror du ikke, at hvis man finder en mindre udgave af den, man så ku bruge det ?

    Hey Tweakers.
    jeg fik så godt hjælp sidst jeg spurgte så jeg tør vidst godt spørge igen.


    Jeg afholder ind i mellem et mini lanparty, og der har man diverse dedicated servers kørene.
    Så fik jeg spørgsmålet om jeg kunne lave 1 til 2 dedicated servers i farming simulator.
    personlige har jeg aldrig spillet farmingsimulator, men kan da se man køre traktor og skal gøre nogle ting for at tjene penge.


    så kommer spørgsmålene
    1 kan man køre en dedicated server lokalt i farmingsimulator (lan)
    2 skal man købe en licens pr server (købe spillet eller lign og installere pr server)
    3 hvor mange spillere pr server kan man være


    bemærk disse servers kommer op fra fredag til søndag og så ser de aldrig det game mere.

    Strafe passer lidt bedre til mit temperement, hvor K70 ser meget "grov" ud
    men er klar på begge, så nu håber jeg at finde et tilbud til black friday med 1 af de 2 keyboards.


    (og skal have læst op på mx cherry tasterne)


    mange tak for hjælpen, jeg bukker og takker!

    HerrMansen
    mange tak for dit gode svar.
    det må klart være et corsair keyboard jeg skal gå efter.
    jeg fik også at vide det er lettere at rense tastaturet for støv/snot/hår og andet spændende fra computerbordet.


    Mht knapperne har jeg en rigtig god ide om hvordan brune vs røde føles, og jeg vil sagtens kunne affinde mig med begge, og da jeg skriver på mit tastatur, ender det nok alligevel ud med røde.
    (men jeg er virkelig glad for at i nævner forskellen, for ærligt talt kendte jeg ikke forskellen)


    PS: aldrig mere RAZER ! deres mus går i stykekr efter 2 mrd, har slidt 2 deathadder, 1 imperater, 1 deathadder2013 op, og deres tastature er direkte plasticagtige, knirker, og føles direkte "vobbely" når man gåramok med at skrive 2 linier i word eller på irc.


    QuintusP
    Jeg skal lige en tur forbi de enkelte corsair tastature og se hvad der passer til mig.


    Spørgsmål til jer begge: er K70 og K95 ikke mere eller mindre samme tastatur, bare K95 har flere G taster ?

    jeg står over for det svære valg af hviket tastatur jeg skal vælge.
    i sin tid købte jeg et Steelseries Apexi hvor jeg syntes tasterne sad alt for tæt, så når jeg lavede lidt skrivearbejde på det, endte jeg med at trykke på a i stedet for s-
    så købte jeg et Logitech k290 som jeg er meget glad for pt, men har slået det ihjel med cola.


    jeg har indset at jeg går lidt mere op i gaming end jeg tidligere gjorde, så jeg er startet ud med at købe en Roccat Kone XTD mus jeg er meget glad for, og kan mærke en god forskel i div fps spil.


    så nu skal jeg vælge mellem disse 3


    http://gaming.logitech.com/da-…ctrum-rgb-gaming-keyboard
    Logitech, med mekaniske taster, som jeg ikke har brugt i evigheder.
    jeg kan godt lide det med mobil holderen man kan bruge som ekstra skærm og de funktioner der tilbydes gennem dette, og er muligheden der, vil jeg helt klart bruge den.


    http://www.roccat.org/da-DK/Pr…/Gaming-Keyboards/Skeltr/
    dette tastatur har jeg forelsket mig i på flere måder.
    mobilen kan ligge sidevejs, bruges og lades samtidig. Det er Roccat så det passer med musen.
    membrantaster lige som i mit gamle illuminated tastatur.


    det var de 2 top kandidater
    men der skal jo altid være 3 at vælge mellem, hvor jeg vil lade folket tale for det tastatur, hvis i ønsker at råde mig.


    http://www.corsair.com/se-fi/c…erry-mx-red-ch-9000220-nd
    det jeg høre fra folk der vælger dette, er primært fordi at corsair tastaturet virker langt mere solidt og holdbart .
    jeg er ikke den store bruger af G taster, men kender godt brugen af dem fra mit gamle logitech G tastatur med orange display.



    hvad taler folket for / imod ?