Indlæg af Lunaticakabuller

    Hej
    PT er der bare leg med tanker mht lanparty, men kan blive alvor.


    jeg er ved at bygge nogle netværk med 200/250 hosts pr netværk (prøver at sikre imod broadcast storms), og ender ud med at have 500-600 hosts ialt, med henblik på opgradering til 1000 hosts.
    så havde jeg tænkt mig at lave det over en lag 3 switch eller en hjemmebygget router med 4-5 porte i.


    En router syntes jeg virker til at være for langsom til at "switche" mellem flere netværk + internettet, eller vil det kunne fungere og op til hvor mange "klienter"


    Sp1: hvordan søger jeg på en lag 3 switch inde på edbpriser?
    Sp2: laver man vlans, på lag 3 switchen og lader den "route" mellem de enkelte vlans ?, eller er der noget jeg ikke er opdateret på ?
    sp3: er der alternativer til at styre op til 1000 hosts på sigt ? eventuelt vil en router være god nok ?
    sp4: jeg ved fiber porte er at foretrække, men ville 1Gbps porte ikke også kunne fungere, eventuelt, hvis man har en lag3 switch med mange porte, så lave mange vlans (ja det vil være en ulempe mht cpukraft på switchen)


    ja det er mange spørgsmål, med mange tanker.
    Der er folk der ude med meget erfaring inden for netværk, hvor jeg blot er ved at opbygge min.
    I må meget gerne dele jeres erfaringer med mig, både at "det er lettere at leje xx_firma" som at sige du kan leje en opsat "x" af mig, der kan klare det, og helt klart, en masse erfaringer omkring opbygningen, og up-n-running erfaringer.

    Lige præcis den side jeg kigger på.
    men hvad hjælper det når jeg ikke kan kommunikere med switchen via DB9 og snakke med den via Putty


    jeg har i mellemtiden fundet noget mere



    Console PortFor local management, you can use a computer with terminal emulation softwareconfigured to the following parameters:
    • VT100 terminal emulation
    • 115200 bps
    • No parity,
    • 8 data bits,
    • 1 stop bit


    • No flow control


    Jeg har lige en makker på opgaven og det ser ikke ud til at han fik det til at virke.

    Goddaw


    Jeg har købt nogle brugte Zyxel GS1910 og Zyxel GS1920 switche.
    på 1920, er der en reset knap og den har jeg fat i GUI og alt spiller.
    Nu skal jeg have resettet begge Zyxel GS1910 Switche, til default så jeg kan komme igang med at lave Link aggregation mellem switchene.



    Nuvel, der er ingen reset knap, men der er konsol port.
    jeg har kastet 3 forskellige usb til DB9 mellem pcen og switchen (bemærk ingen forlænger kabel)
    når DB9 delen sidder i switchen melder den fejl på installationen af usb til DB9 adabteret.
    Når den ikke sidder i switchen installere den adabteret lige så fint.
    Så åbner jeg Putty (dejligt værktøj) og vælger seriel, og 9600 baud
    Den ku ikke åbne seriel porten. nå ... så sætter jeg den i switchen. den ku ikke åbne seriel porten .. nå .....


    der står i guiden at man skal have kablet i switchen, og monitor delen åben på pcen, og tænde switchen.
    så skulle der komme en bestemt tekst og man skulle sende et Ctrl +C og man skulle kunne factory resette den.
    MEN det er faktisk lidt svært når man prøver med 2 switche og 3 usb til db9 dongles.


    inde i putty har jeg sikret mig at alle Seriel reglerne er "standard" 8 bit 9600 baud 1 stop bit ingen xor osv ..



    Nogle erfaringer ?

    han har håbløst forelsket sig i Microsoft surface 4 pro tablets.
    så sad jeg og kiggede på muligheden for at købe en X220 eller X230 fra lenovo brugt, men batteritiden er ikke helt nok, så vendte tilbage til en tablet.


    Men findes der ikke tablets / 2 i 1 computere med 4g (simkort internt) tilslutning indbygget, så der slippes for at bakse med ekstern tilslutning via usb eller mobilen skal laves til hotspot.
    Den skal bruges som mobil kontor/ surf mulighed.
    Den skal bruges i en bil, når der er stop og hvile, så batteritid er lidt essensiel så den kan lades hjemme, og man ikke har ting til at dingle på siden af den.
    Manden spiller noget der hedder TheSettlersOnline som er et flashspil, der trak min lenovo Miix 3 med en atom cpu og 4 gb ram helt i knæ.



    Mine krav er en i3u i5u i7u, dvs jeg vil ikke have en m3 m5 m7 eller atom x3 x5 x7 modellerne.
    gerne 8 gb ram.
    skærmen skal være mellem 10 og 14 tommer, og gerne hd opløsning.
    pengene er ikke helt ligegyldigt, men budgettet begynder at stramme omkring de 10k.


    er her nogen som har en god ide til et godt stykke legetøj her.

    Nu er jeg ikke fan af Rød aka AMD.


    til provokation kan jeg jo nævne at AMD er en øjnsygdom :P
    Spøg til side, hvad med om du lavede et alternativ, med en AMD maskine, som "Stander" kan samligne med intel maskinen.
    eventuelt lave alternativet med det bedste fra 2 verdner ?


    Jeg tænker at personen taler om en G3258 fordi han vil spare penge på et system til gaming.

    jeg byggede for sjovt en "light" gamer til medium gaming tidligere på komplett.


    jeg har forsøgt at vedhæfte et billede af indkøbskurven, det er dog med den nyererere 4620, frem for en 4560 som Comicskdk nævner.


    Hvis du vælger G4560 cpuen sparer du 230 kr.


    Du nævner heller ikke hvad du har i forvejen af hardware, så byggede en hel pc. dog kun med en sparsom ssd.


    Jeg syntes godt man kan forsvare at du ikke skal købe en 1050 non TI.
    men jeg er spændt på hvad jeg får af svar til mit build til dig.

    Jeg skrev på Tweaks support side på facebook igår aftes, men syntes ikke at jeg fik svar.
    Jeg tænker der er måske nogen der sværger til dette milijø der ved noget.


    Jeg har for nyligt købt en Xbox one, og der er oprettet 2 profiler med hver sin mail på maskinen.
    Disse 2 profiler virker fint med mx vs atc supercross og Mortal combat.
    Da jeg så havde smadret ham i tetris og skulle give ham høvl i bombermann battlefest, gik det galt.
    Da han under local play skulle trykke sig ind på sekundære controller, får vi fint menuen hvor vi kan vælge profiler.
    Vælger man min profil med nr 2 controller, logger den mig af og spillet klager over at profilen der ejer spillet er logget af.
    prøver man så profil nr 2, siger den at "Profilen er ikke færdigdownloaded, download profilen og prøv igen"


    så var jeg inde på xbox.com og læse lidt om hvad de anbefalede, og eneste løsning jeg kunne finde, var at slette profilen via konti og fjerne den, og så tilføje den igen.
    Dette blev prøvet 2-3 gange i lidt fustration.
    Ude i menuen kan man logge på sin profil(hvilket jeg gjorde) og gik ind under tilføj konti, og der var en ny punkt der hed "tilføj gæst".
    Dette blev testet og den skrev brugernavn(1) som profil 2, men dette virkede ikke i mit bomberman, fordi jeg kunne slet ikke se profilen.


    spillet er oprindeligt et Xbox 360 spil der er købt på xbox markedet inde på min one konsol.
    Jeg har en xbox 360 ståene, og der har jeg købt bomberman live (battlefest var den eneste jeg kunne se på one markedet) og der virker alt fint, og der har været 4 spillere på via de der "ekstra kontoer" man bare kan oprette uden mail, og bruge som gæst.


    jeg håber at nogen spotter hvad jeg gør forkert, eller kender en løsning, for fredag den 7 april skal vi spille 4 spillere på storskærm til et lille lanparty, hvor jeg skal smadre dem alle ! :D
    (bomberman er giga fun når man er 3-4 spillere sammen på samme skærm, ja man går helt i barndom)

    Davs.


    Ind i mellem når man skal installere drivers på en pc kan man sidde længe og bøvle med at finde drivers osv.
    Det er jeg rent ud sagt ..... træt af til tider.
    Så viser min makker mig denne hjemmeside http://www.driveridentifier.com/


    Jeg har ikke selv prøvet den, men han siger de ikke har svigtet ham endnu (han arbejder dagligt i en lille pc biks)
    Er der andre end ham som har erfaringer med denne side ?
    Altså jeg overvejer næste at tage hjem og klaske en nyinstalleret pc op og teste denne side.


    Har folk erfaring med denne eller lignene sider ?

    jeg bruger selv retropie men jeg er en torsk til at bruge de der quick starter disketter for at få spillet til at køre.


    Det var pokkers med det kabel.
    ja jeg må prøve at få en enkelt hjem og se om det vil virke.

    Jeg har en makker med en amiga 500, hvor den bruger en db23f fra amigaen til et db9 der ender i skærmen.


    Skærmen min makker har er en lånt for at se om hans Amiga 500 virker, og nu vil han gerne sætte en anden skærm til.
    Manden har et hav af gamle crt skærme med VGA.
    Min makker har set en boks der går fra db23f til ? i en boks hvor man kan tilslutte en alm vga skærm.


    Hvordan finder man det, er det noget man selv skal lodde sammen, eller findes der noget hvor man kan købe det ?
    jeg tør ikke bare købe en DB23f til vga på ebay, for der må da være en grund til at der er en boks mellem amigaen og skærmen.



    Nogen der kan hjælpe med dingenoter og dimsedutter ?

    Hvis du har en konsol og en pc til samme skærm, vil jeg ud fra den viden sige, nej der er ikke software til at "fjernstyre" skærmens indputs.
    (jeg kan have misforstået noget)
    nu ved jeg ikke om du bruger 2 forskellige indputs på skærmen, alt efter om det er konsol og pc.
    Hvis nu du brugte en HDMI kabel fra både pc og fra din konsol, ville du kunne købe en hdmi switch til formålet.


    jeg har lidt svært ved at formulere dette ud af hovedet.
    Men når man bruger en pc skærm, skal man ikke forvente at det er lige så let som at skifte indgang på et TV, hvor man lige napper fjernbetjeningen og trykker på source knappen.


    Dog undres jeg lidt over at du vil styre hvilken indgang du bruger via software på pcen, fordi du skifter fra pc til konsol på pcen, og hvordan vil du nu skifte tilbage, uden at trykke på skærmen manuelt ?


    ja undskyld har måske fået for meget kaffe, men som jeg læser det sidder du og saver den gren du sidder på, med remote software på pcen.

    Takker. En af grundene til at jeg bruger et benchmark tool, er at man kan presse et graffikkort.
    Jeg kan starte den i x tid og lade den stå, og komme tilbage og se om den articfacter eller lign.
    + et point system, så man kan samligne med, får denne maskine cirka de point en lignene maskine ville få, eller er der noget galt ?
    nu har jeg kastet det 3D mark tool på min reserve steam konto, jeg alligevel har på min "låne pc" med diverse gratis spil jeg har kunne skrabe til mig.