Indlæg af Lunaticakabuller

    jeg kunne godt være interesseret i at være aftager på den.


    skal lige høre, db9 /rs232 er selfølgelig til administration via seriel port, men har den et almindeligt web interface ?
    kan se den er indkøbt i sin tid for ca 2500 kr.
    et ærligt bud til dig vil være 1000 kr pp. hvis det er.
    men det er mere fordi jeg normalt køber https://www.proshop.dk/Switch/ZyXEL-GS1900-24E/2428469
    jeg har 6 af dem og skal udvide med 2 switche mere, og i bund og grund har jeg ikke brug for alt det din switch kan, men det er da bedre den kommer i brug frem for at ligge.


    andet spørgsmål, er der rack monterings "vingerne" til den ?
    tredie, følger der serielt kabel med til konfiguration ?

    jeg søger nogen som har en socket 1150 cpu på lager de vil af med til en billig mønt.
    jeg har bundkort, ram osv osv til maskinen, men kommer til at mangle cpuen.
    Det er mig ligemeget om det er en celeron, i3-i5-i7, bare den passer i soklen og prisen er rigtig.


    Hvad har i ?

    Som overskriften lyder sig.
    jeg sidder og roder med en IP kamera som virker gennem webinterface og programmet ispy connect.
    men for at gemme videostreamet osv, skal han have sin pc tændt.
    nu prøver jeg lige i første omgang at komme uden om at vi installere en pc op til 1 formål.
    jeg har googlet og i håb om at min Rasberry PI 2 kunne klare opgaven som server.
    altså
    den skal kunne vise streams via en skærm til hdmi.
    den skal kunne gemme streams, og eventuelt overskrive dem efter 14 dages video eller lign.
    det var det.
    men alle guides jeg finder ender ud i at man installere monitor på sin pi og så er den "server" for kameraet og kun via usb.
    den har ikke understøttelse for IPcams som jeg læser det, og så vil PI´en være netværkskort for usb kameraet og lave et webinterface til brugeren.


    kan i finde en løsning til en PI der kan vise streams og gemme dem på hdd/sdkort.

    Hej Tweakers.


    Jeg har en Gigabyte brix pc jeg har, til lidt sjov leg og spas.


    Igen igen, læser jeg på common.dk at man kan omdanne sin gamle pc til en Chromebook, og har ind i mellem tænkt, det ku være sjovt.


    Er der nogen der har leget med dette, og hvilke har i erfaringer med ?


    I min verden må det gerne være en ren android man kaster på sin pc.


    Kom med URL´s og beskrivelser/erfaringer omkring disse styresystemer.

    Mjello


    jeg oervejer et nyt tv i 46->55 tommer klassen.
    men er faret vild i hertz, opdaterings faktorer osv.


    Igår med timesalget på Komplett, fik mig til at tænke på at jeg nok burde opdatere mit tv fra det gratis 32" tv jeg fik til en størrelse man gider se film på.
    jeg har i forvejen en dejlig Denon reciver med et Denon 5.1 sæt til jeg ønsker at smide til via noget optisk.
    har nogle få krav til sådan et tv, at det selfølgelig er til at betale, dvs op til ca 7000 kr, må gerne være linket fra Komplett.dk
    jeg vil helst ikke have en som laver skygger, når det går stærkt, så grå til grå opdateringen skal være lav, og det er også en fordel når nu jeg klasker min Xbox og min Retropi projekt til, ud over at se film.
    om den er alm HD eller 4K er lidt ligemeget for mig, da jeg forventer at bruge plex, dvder og netflix.
    Den må meget gerne have smartfunktioner, så man kan installere en plex app direkte på tven og jeg kan spare en Rasberry pi.
    jeg skal på ingen måde bruge tvtuner i den, da jeg ikke har interesseret mig for at glo tv eller eller digitale kanaler siden 1999.


    men lang historie kort, vil jeg godt betale for et godt og hurtigt billede, hvis det kan gøres for ca 7k.
    men lad nu være med bare at linke mig samtlige tv, begrund hvorfor, og eventuelt forklar mig forskellen på alle de 100-200-400-800 hz ting


    Ps: IKKE KURVET !

    jeg er måske lidt dum her.
    men har du prøvet manuelt at trykke på skærmen så den vælger den indgang i skærmen du ønsker at bruge.
    derefter genstartet computeren med kablet i den skærm du ønsker at bruge, for at se om den reagere der efter (det kan jo være porten bliver aktiv når du vælger den og den lytter på den når skærmen står i dvale)

    Hej, jeg har en note 4 edge mobil.


    jeg har konstateret i 2 biler med hvert sin radio at når jeg afspiller lyd, som i youtube, spotify, mp3, film via mxplayer eller vlc kommer der små lags.
    jeg laver et opkald og der er intet i vejen med lyden.
    jeg factory resetter mobilen og prøver igen, og igen der er små hak og lags i lyden (hvilket gør en sang træls når det sker 10 gange på 30 sec) dette er igen med vlc, mxplayer, mp3, spotify, youtube og denne gang også tunein radio.
    jeg laver endnu et opkald og det er stadig galt i den ene bil jeg har mulighed for at teste i.


    så disabler jeg bluetooth og prøver igen med alle programmer og der var intet galt med lyden.
    kørte endda med tunein radio over 30 min på vej hjem uden at den hakkede eller buffede.
    ergo det er ikke noget med signal/ forbindlse til data netværket eller gsm netværket.
    der er noget glat med mit bluetooth.


    er der nogen der er løbet over dette problem før og måske fået rettet fejlen?


    jeg køre nyeste Android 5.1.1 (som jeg må få til min Note 4 edge)
    2 x factory reset gør intet for den.
    telefonopkald køre fint, det er kun medie den fejler på.

    Jeg er klart asus mand, og har tidligere stået og solgt asus laptops og set fejlraten på dem, vs fujitsu, acer og enkelte MSI (chefen bestilte kun hvis man ønskede msi)
    der var Asus klart i bund mht fejl og tilbagesendelser.
    dette var i 2007-2009 .. disse tal kan selfølgelig have ændret sig.
    (men inderst inde er jeg ASUS fanboy)

    Halløj folkens.


    Jeg står i den heldige situation at jeg har banket et Lan på benene over de sidste år, der er mere og mere populært.
    jeg er oppe på 72 brugere med fuld hus.


    På jobbet idag fik jeg mig en snak med en kollega som spørger, om jeg skal opgive noget til skat, eller køre det i et firma eller hvordan.
    Det kan jeg jo ikke svare på da jeg endnu ikke har gjort noget i det da jeg ikke forventede denne success.


    men spørgsmålet er så, hvad skal man gøre når det er så stort for at fortsætte legit.
    opretter man et firma ?
    laver man en klub ?
    er det et pengespørgsmål der afgør om det behøver at blive registreret
    lanet er offentligt, og man tilmelder ved mig, hvor jeg lejer en sportshal og sørger for alt, som det ser ud nu.


    jeg tænker der er nok nogle hoveder her inde der ved mere om det end jeg gør.


    spørg, svar lad os få en god diskution om hvad jeg gør og hvor jeg går hen.
    på forhånd tak =)

    Hej.
    Jeg har forelsket mig i en RasberryPi 2, og set styresystemet Retropi der kan emulere ca 30 forskellige gamle koncoller.
    Jeg har bestilt 2 stk Snes controllers på nettet og fået det hele op og køre til aften.
    Jeg har hentet nogle Rom til NES der hedder Super mario +2 +3.
    i menuerne, virker mine 2 pads upåklagelig, og jeg kan fint trykke start og sætte dem op.
    men når jeg emulere ROM´s på den virker de ikke.
    med noget moslen rundt, og sat et tastatur til, fandt jeg ud af piletasterne ku mario løbe på, og knap A på controlleren hoppe på.
    Jeg har læst nogle forums, på engelsk, og jeg er nok ikke den bedste til at overskue hvad jeg skal gøre, når det ikke står i guideform.


    MEN, har været ude med F4 i konsollen og prøve at skrive Cd <mappenavn> og fandt ud af de skulle skrives case senistivt og ende på / før det virkede, men jeg ku nu navigere rundt.
    men fandt egentlig aldrig rigtig løsningen til mit problem med Snes controlleren.


    måske nogen ku "quote" / "Paste" noget her ind, der ville være en hjælp til mig, som jeg kunne prøve imorgen aften (den 29-10).
    jeg tror jeg har siddet og kigget for meget på det (siden kl 17- til nu 22) og set mig blind på dette.


    på forhånd mange tak folkens =)

    Igår skrev jeg på facebook gruppen men fik intet svar.
    nu prøver jeg at kopiere det her ind og spørge her, da jeg har en formodning om at der er flere her end på facebook gruppen der måske har en ide.


    Har jeg en Cisco nørd ved hånden.
    jeg har fået fingrene i en Cisco SLM2024 switch (sansynligvis fra 2007) købt brugt, med en advarsel om at den måske ikke virker.
    jeg starter switchen op, og bruger ipen på den label foran på switchen og ser et webinterface.
    prøver nogle standard passwords og konstatere at den må være personlig.
    laver en ping x.x.x.x -t og sætter kabel i port 1 og 2. og flytter nu kablet i port 2 hele vejen gennem switchen og ser den pinger på alle porte.
    (den må være funktionel og brugbar, samt kun låst af webinterfacet)


    så griber jeg manualerne online for produktet og læser at man kan factory resette skidtet, og fange den på en anden ip.
    jeg prøver reset knappen og kan ikke få fat på den nogen steder, dog bemærker jeg at "system LED, lyser konstant" her.
    så tog jeg en "The ibbermayn way" og river strømmen fra, trykker reset ind, og sætter strøm til switchen, og holder reset i ca 20 sekunder.
    nu står den med system LED og blinker (ala en disaster mode) og ligner noget der står i et post loop.
    hiver strømmen fra adskillige gange, i flere minutter af gangen.
    trykker lidt på reset i forskellige tidsintervaller, og har den nu i et mode hvor den står og blinker i system LED og den orange LED er tændt hvor kablet sidder i (der er en grøn og en orange)
    i midlertid har jeg læst at switchen skulle komme frem på 192.168.1.x netværket, og har ip scannet lokalt, samt kigget i min routers DHCP tabel for at se om der var liv der løbene under mit roderi.
    jeg har haft låget af for at se efter den klassiske knapbatteri på printet, samt en RESET jumper løsning på pcb.
    men når jeg tænder nu:
    System LED blinker
    der hvor kablet er sat til, lyser den orange konstant.
    What to do?
    har ikke prøvet tftp firmwaren endnu, da tftp serveren i visse tilfælde skal stå på en fast ip, og dette har jeg ikke kunne finde nogle steder.
    har ikke prøvet ssh /telnet, da ipscanneren ikke gav udslag på nogen aktiv ip.
    ingen konsol porte, så har heller ikke rørt ved dette.
    har ikke ringet til support, da jeg håbede nogen ku reagere her.

    Hejsa.
    jeg er den heldige ejer af Need for speed Rivals ( og andre nfs titler) på Origin.
    når jeg starter spillet er der sort skærm, dog efter 2 sekunder, popper origin beskeden op i hjørnet og forsvinder igen.
    Dette sker på både windows 8 og 10.
    jeg har prøvet at lade den stå og loade.
    jeg har alt + enter ud og ind af vindue mode.
    jeg bruger windowsborderlessgaming.exe og prøver igen og det virker heller ikke
    (forums siger at man skulle kunne gå i window mode og se spillet køre der, men pt gør den ik)
    jeg har prøvet at afinstallere og geninstallere spillet.
    har prøvet at højreklicke og lade den "checke" spillet for fejl.
    jeg har været på ea´s hp efter patches.


    nogen der har erfaring med denne fejl ?
    tror ikke på det er Windows 10 der er skyld i det.
    dog ikke testet på min laptop med windows 10 endnu.
    men eftersom det er en frisk reinstalleret pc for 1 uge siden burde det ikke have det store at sige når alt andet virker.

    Nu hvor jeg får Windows 10 gratis på mine enheder, ved folket som om man med en eller anden CD-key henter eller lign kan trække en brugbar key ud til eventuel ominstallering, eller man bare er låst på den install til man opgradere pc ?