Indlæg af SvenBent

    mht til gamming AMD hvis du har et budget
    Intel hvis du kan koebe de dyreste og vil have max FPS
    hvis du koeber en ryzen til et spille paa saa husk at CCX cross communication koster i din performance og du kan faa et godt boost i fps ved at saette dit system op til at undgaa dette



    Serious performance boost on Ryzen with Project Mercury
    https://www.reddit.com/r/BattleRite/comments/97vv24
    I am also running with Vsync enabled for gsync, so it's possible that
    I would have gone even higher than 143 fps since that's where my sync
    should be holding it anyway. I still did drop to 130 ish here and
    there, but on the previous settings where I capped out at 117 fps, it
    would drop to 100 fps as well.


    117fps > 143fps i gennemsnit
    100fps > 130fps i lows/drops
    ved kun et click

    maerke for mig et et stor ligegyldighed.
    jeg koeber produkter ud fra dets pecification og hvordan det klare sig I test
    jeg har dog haft en hel del abit bundkort tilbage i tiden pga de altid kom ud med bedre specs end asus til en lidt lavere pris.
    for tiden ser det ud til at vare gigabyte og asrock jeg har hold mig til.
    mens f.eks var jeg ret glad for ecs k7s5a bundkort da de kom frme. de var billig og havde det hurtigeste chipset paa market.
    OC mulighed var begraenset i dne officielle bios men modifire bios gav en rimelig god oc muligheder
    jeg bygged enormt mange maskiner med disse bundkort
    heg bruger heller aldrig marker speciifc software. sasoem asus AI suit osv osv.
    men mere neutrale programmer soms f.eks speedfan
    jeg finder alitd det softwre der kommer med fra f.eks bundkrot producetner til at vaere haabloest bloated

    Det kræver ikke meget at påvise at fejlen ikke er begået af kunden, da de ikke kan forventes lovgivningsmæssigt at kunne stille en detaljeret diagnose på samme måde som et værksted kan.


    Eller sagt på anden måde - Proshop skal i dette tilfælde komme med en uddybende forklaring på, hvorfor de mener det pågældende produkt IKKE er dækket, og så har kunden argument/bevisbyrden derefter.


    Kan man ikke blive enig med sælgeren, er der ikke meget andet for end at klage, og der vinder langt de fleste, såfremt det ikke er en åbenlys brugsskade (såsom stød eller knust glas på f.eks. smartphones og tablets). Det skal dog siges at langt de fleste firmaer tager "tabet", medmindre de er helt sikre på skaden nemt kan påvises at være pga. forkert brug eller et uheld, da dårlig omtale koster kassen.


    jeg er til dels enig idet
    men bevis burden ligger paa kunden after 6 manneder. men som udgangs punkt antager man at fejlen er til stedet meidnre der er teng paa andet.
    Det kraever ikke uddybende forklaring ( men her tro joeg blot vi er uening om ord brug maaske)
    nu har jeg slevfor mange aar sidne og set det produtker som folk kommer ind med og mener at helt uaccaptalbe at man ikke vil daekke laenger nar de baade hartkortsluttet det ved forkert montering, eller ikke har least deres manual til at gore det korrekt og der slet ikke er en fejl, eller kommer ind med produtker med tydleige teng pa gentange fysisk beskadelse af produktet.
    Hvilket er hvorofr jeg har bedt op om billeder da det kunne give os et tegn paa om hvorfor Proshop har valgt ikke at daekke
    men jeg ha selv modtaget
    - en mp3 afspiller som havde varet droppe flre gange og havde all 4 hjoerner med fysiske beskadigelse
    faren til datteren der havde dne mente at det var ike kte problem da det jo er et stykke legetoej...
    den vand faren ikke
    - en laptop med braekket skaerm. hvor kunde sjvot nok var glas ekspert og mande var advokat ( altid en advokat...) og mente det skyldes fejl i glasset. hvorpa jeg matte pointeter forskelle paa hvordan galss braekekr forsklellgei fra svaghed til decider slags skade.
    det fandt sjovt nok yd af tidlgier af en af ders boerne havde lukket deres laptop med en tusch paa keybaord og derved braekket skaermen.
    Til kundes forsvar kom hun tilbage og unskyldte hvilket er yderst sjaeldent.
    Saa jeg er ikke overakse over at OP historie er saa vinklet kun fra hans eget synspunkt og han har ikke rigtige opdateret after man har spurgt ind til hvordan produkter ser ud.

    @Herr Mansen


    Fair nok - de har måske også større respekt for en kunde som dig, som samtidig er erhvervskunde, alternativt har indflydelse på valg af IT-partner via sit job.


    Selv er jeg svagstrømsingeniør, og jeg kan personligt garantere for, at denne telefon er defekt - jeg kender ikke deres testprocedurer, men det handler tilsyneladende om at dreje telefonen 20 grader vertikalt - kigge på den - og derefter 30 grader horisontialt - og kigge på den igen, og så putte den over i bunken med "testet fejlfri" varer.


    F.eks til mit indlaeg ovenfor


    og intet af dette medvierk at fejlen er daekket under reklemationsret.
    blot at produkter er defekt.
    Du mangler at bevise fejlen er reklamations berretiger

    proshap goer intet forkert procedure maessigt.
    de er uenig med dig om at produtket er defekt/daekekt udner reklematiosnrette og deres gebyr er helt lovligt i det tilfaelde.
    Tvisten om hvor hvidt produktet er defekt eller ej skal saa naturligvis loeses via den lov maessige vej. Helt ligesom alle andre tvister.


    .


    Jeg bemaerker at du mener produtker er defekt men ikke helt ser ud til at forstaa reklematiosnretten saa lad mig lige give lidt information her
    - Et defekt produkt er kun daekekt undere reklemationsrette hvis fejlen menes at kan ver skyldes forkert fabrikation ( aka ta vare til stede ved saelger og vise sig senere)Hvis det er pga du har tabt tilphoene eller paa andne maade faet fejlen tilfoert til produkter er den naturlgivis ikke daekket.
    - det er DIG som har bevis burden paa at produktet er defekt. som udgangs punkt giver man kunden ret medmindre der er teng paa dnet. ( f.eks slag skade paa produktet) hvis din telefon har slagsskade paa produkter saa er det dig skal bevise at din fejl ikke stammer herfra men har vaeret til stedet ved salget, hvilket naturligvis ikke er nemt for dig
    .
    Saa hvordan ser din telefon ud ?

    man behoever ikke gsync for at at fjerne screen tearing. Enhver sync goer dette ( det er det selve sync modvirker efter soem tearing af et issue fra manglende sync)
    Det enste gsync giver dig at at kunne sloeve din skaem nead naar din pc er for langsom.



    Hvis du alligevel pt spiller uden nogen form syc sync og ikke er generet af screen tearing er der ingen grund til at bruge penge paa gsync. du kan fint fortsaet med uden sync.



    gsync medforree ogsaa en smule mere inputlag I sig selv (ved samme fps/hz som f.eks vsync)

    Tilald mig at forklare saa.


    Det handler om input lag. hvis du kan lever med tearing paa skaermen saa har det at koere med 300fps paa skaermen en kortere input (output?) delay end at koere med 100hz saadaan ca 6ms at sparet i responstid.

    -Dit bios batteri er 100% ligegyldigt for opstart af din computer. Du kan starte pc uden bios batteriet er i dem.
    - Biosbaatteries eneste function er at lever stroem til din cmos lager som inderholder din bios indstillinger ( men ikke biosen).
    - Bios batteirt er kun noedvengit nar din maskine er i G3 tilstand. aka mekanisk slukket. dvs nar du har fratager kablet eller slukket bag paa psu'en. slukker du blot foran paa computern eller vaelgt sluk i windows. saa hiver din maskine stadigvaek stroem fra kabler og batteriet er ikke noedvendigt.


    MEN
    Det der kan ske er at bioa batteriet gaar fladt. og du taber din bios indstillinger som nu er noget vaeret korrupt rod.
    Din BIOS kan ikke startes fordi den ikek forstaar din undelig correupte CMOS data.
    Clear cmos, renser saa ud i din CMOS data og din BIOS kan starte igen hvor til du kan saette den op igen.


    Dette kan/burde dog kun ske hvis du ikke har haft stroems tilkoblet psu'en da det kun er her bios batteriet er noedvendigt.

    Kommer an på hvilke titler du spiller. I rigtig mange nye(ere) AAA-titler er det din CPU som er flaskehalsen. Men du vil stadig opnå et markant ydelses-boost, hvis du opgraderer til et Gtx 1070.

    Glemte at give dig en +1 for dette

    En absolut ubrugeligt sider fra en person der ikke forstaar hvordan flaskehalse opstaar til folk der slet ikke har en ide om hvordan en computere virker.
    Please lad vaere at anbefale en saadan misvisning og misinformation.


    Den side vil anbefale stoere grafikkort til at koere 7-zip komprimering. det kan du vel got se ikke passer. Uden at tage software load i beregning kan du ikke vide hvor en flaskehals er, praecist som ShoutingSeeker siger.



    @OP
    Uden at see paa dit software load kan man ikke svar det.
    Enhver der har anbeafle dig opgradering eller ej uden disse info har blot gaettet paa mave fornemmelser saa f.eks at sige : "Et X gaffikort ville passe fint i din maskine" er ikke baseret paa nogen form for teknisk indsigt (og illustrerer en mangel paa forstaels om flaskehalse.) Den slags anbefaling er absolut igen ubrugelig og har ledt til mange folk har koebt forkert ind til opgradering


    Igen dit software load afgoere hvad der er flaskehals og hvad der skal opgraderes. Saa tag de 5 minutter og undersoeg det foer du opgrader.
    medmindre du blot vil have en generel, omtrent, nok, ca. anbefaling.

    Absolut en omgang Memtest i DOS. Men jeg ville stadigvæk teste hver enkelt klods separate hvis en fælles giver fejl. :)

    Kender ikke til en memtest der koere i dos ;)


    -- edit ---
    ah det er saa ikke sandt. docmem koere i Dos. men har ikke kunne finde en version af det de sidste 3 aars tid.

    lihe en anbefaling til ikke at bruge windows indbygget ram test
    Den er varediloest den er absolut det vaerste program til at finde fejl jeg har testet.
    Selv maskiner der ikke kan starte windows og/eller kommer med grafiske fejl pga ram fejl kan den ikke finde fejl paa.


    Jeg er utroligt overrasket over hvor elendig den klarede sig i mine tests




    men jeg er helt enig med at det er smartere at koere en ramtest end at begynd at rode med at hive blokke ud. og vaesenligt nemmere.
    memtest86 fra passmaark ( huske uefi boot) er et af de staerke valg

    har lige koebt 2x plantronics gaming set P80 for 9dollars hver.
    det er ok i lydkvalitet og bestem ebedre en forvente af et 9 dollars headset.


    Desvaere er lyden i micofonr daarligere end det er i mit webcam hvilekt var grunde til jeg koebet dem.
    men for 9 dollars er det ikke skidt. havde jeg betalt fuld pris havde jeg nok vaeret skuffet

    Hvis du slår HT fra i BIOS, (hvis du ikke skal bruge det) så er der nok 10-15 grader at hente der.

    HT/SMT giver kun mere varme naar de bliver brugt til noget. saa de 10-15grader er kun naar de hjaelper til at forbedre performance.
    Sa hvis man ikke kan bruge HT er der heller ingen grund til at slaa det fra for varmen skyld.. der kan dog vare grund til at slaa det fra for performancen skyld

    Check for CPU flaskehalse iht til denne guide


    Her vil jeg så gerne have en Tweak version, da vi ikke vil garantere Hwt er oppe


    Dit bf1 screenshoot kunen indikeret CPU flaskehals og evt noget baggrund cpu load ligesaa.
    BF1 har omring 5 cpu tunge traade og dit total forbug ligger paa 571% af en core. saa bestemt et meget hoejt cpu brug


    jeg kender ikke GTA V's natal af cpu tunge traade men der ligger du paa 316% af en core. saa hvis GTA V har 4 threads eller derubder kunen det ogsaa tyde paa CPU flaskehals. men du kan ikke se det helt korrekt med de informationer du har i dine billeder