Indlæg af SvenBent

    spoergsmaalet er saa hvis man har en mac water om den gaar i stykker hvis man puster paa den.


    paa det seriouese plan vill jeg proeve er recover windows... oeh mac OSX paa den.
    evet goer noget hardware test . sasom hdd og ram foer du goer dette. jeg mener du har mulighed for det i MAC's UEFI

    Rigtig god point i #24


    men igen forskellige alder kan have forskellige malsaetning og man skal maaske passe paa af projekter sine egne issues som teenager over paa noget der maaske handler om 6-8 aarige elelr hvad ved jeg.


    Jeg brugte selv meget tid paa min computer men prioriterede det ikke over andre ting.
    Jeg tror maaske mange foraeldre forvekales prioritering issue med maengde af tid.


    jeg har dog ogsaa spillet en enorm mangde spill MMO som foraeldre. men de betoed dog ikke at jeg ikke prioritred dage til at tage mig af mit baern. igen prioritering ser jeg som det reelle problem, ikke noedvendigvis maengde

    Nu er jeg ganske fornærment. er man nu mindre vaerd som foraeldre hivs man har pige børn


    [Blocked Image: http://new2.fjcdn.com/comments/Quot+is+it+a+her+or+him+quot+_3ddbdf9be088a3a74c13fe89e4c9d0a1.jpg]



    :D



    Hvis jeg må give mit besyv mig.
    Jeg er helt enig om at samtale med børn altid er første ting man gør. hvad der gå mig på her er at folk er sa ahurtigt til at bedømme dette Ikke er sket og samtidigt tror at børn er noget der reager og er ens over alle steder.


    Jeg har heldigvis en datter hvor jeg ikke har haft behov for at gå ret meget længer en forklaring. men der har da vare tids punkter hvor man skal gentage sig selv og huske dem på hvad ma nhar sagt pga børn i vokse alder trods alt tager en MASSIV mængde information ind der skal tygges og bearbejdes.
    omvendt har jeg også set børn hvor det ikke har været nok at nøjs med en forklaring og men man stature lidt mere control.


    når nu hele vores overlevelse som art er basret på at vore forplatnings metode indeholder en mutation faktor som netop er til for ikke at vi blot laver idnetiske kopiere, så burde det altså ikke være så svært at forstå er børn ikke er små cloner og er vidt forskellige for hinanden.


    smat den noget manglende forstælle for simple logik i at bare fordi axlon nu tager sig til denne kontrol middel ikke udelukket ar der har varet samtaler undervejs med børnene.



    Omvendt hvis der ikke har været samtale vil jeg vove den påstand at man nok lige skal huske pat at man som foraldre har valgt det ansvar at tage sig tid til at forklare sin børn hvordan verdene virker. og jeg har da også set børne som har varet et produkt at forladere de skulle vare forældre pga status end at de reelt set ville have et barn. hvorefter barnet har haft mere tid hos sine bedste foraledre end selve forældrene. samt manglende forståelse for at tage sig tid til at lave ordenligt mad for barnet ( M&M's til en mdinre barn der er sulten.. *suk*)


    Anyway. at drage forhastede konklussion omring axlon er måske lige aggrasivt nok. En debat havde vaeret fint men drop de forudindtage indstillinger om hvad der har væet foregået forud for denne tråd.



    Anyway. jeg haber Axlon fandt en løsning

    Hvis hoved formaalet er LoL sa er maskinen forkert balancerne da du har en stor CPU flaskehalse med det system.


    og SSD er en nice ting men absolut ikke top prioritet til en spille maskine

    Jeg takker. jeg haaber liget kunne nappe det og saa tage II som skulle kommer her i aar tror jeg det var.


    jeg har gennemfort de gamle DOS udgaver
    wolfnestien 3D
    nocturnal missions
    Spear of Destion
    Danger missions
    impossible challenge ( er stuck paa sidste bane)

    ikke en daarlig site. men det fortaeller ikke ret meget om flaskehalse i netop OP's system og opsaetning. Det er jo mere end forbedret tommelfingerregel.
    Ved at maale system loaedet paa selve OP systemmet kan vi i lang stoerre graed og preccission se om hvad der skal opgrader foerste.


    Det kraever dog men lige gider bruge 5 minutter per spil man er interesseret mest i at forbedre.
    http://hwt.dk/Forum/343866/Hvordan-du-ser-CPU-flaskehalse

    Hvad er årsagen til at man/vi/i ikke løser det via samtaler med børnene?
    nu har jeg efterhånden set så mange forældre søge de her mulighedern, og jeg har også hørt de erfaringer fra forældre som "lykkedes" med projektet.
    læg mærke til "lykkedes" det tiltag de tog lykkedes, men samarbejde og sammenholdet med børnene røg helt af fløjten.



    Hvem siger der ikke har vaeret en samtale?
    Der er ikke altid boern foelger hvad der er blevet aftalt. hvis det var tilfaeldet ville vi ikke have alle de problemer i samfundet som vi har nu.
    Du antager en masse ting som der slet ikke har vaeret nogen grund til at antage maaske projektere du lidt dine egne issues ?

    Nopes :(
    kun per mac adresse . dvs det ville vare en times tid paa den ene og sa en times paa den anden.
    men eller evt hvis du har tid/lyst kig paa hvad der er af alternative opensource firmware til din router og se om de har nogey mulighed der passer.


    Jeg brugte kun tomato fordi dne understoettede kryptering af DNS opslag direkte. saa jeg ikke skulle bruge special software paa alle mine maskiner. men tomato var lidt mere compliseret af saette op end den normale firmware. men efter et par aftener var jeg oppe og goer med min korrekt port dirigering igen

    Jeg ved ikke hvor mget GTX modellen er bedre end blot Corsiar H110i men cooler master liquid freezer 240 klare sig bedre eind corsair H110i baade mht til performane og stoejnivdie og er igen billigere.


    Koelere til cpu'er er efterhaandne saa meget en standard vare at selv billige marker er storset med de dyrer. og du betaler mange gange for maerket i de dyre modeller. ( saa laenger vi ikke taler om helt crap maerker af koelere)

    Tja... Reeven kan pt. slet ikke findes i Danmark af hvad jeg lige kan se. Så skal man kigge udenlands, så det er ikke så fedt ift. reklamation og fragt. Du ser RAM clearance som en subjektiv ting, men det gør det jo ikke mindre relevant i dette specifikke scenarie - ej heller farven på køleren. :9xo

    Hvis du kan finde Reeven Justice i landet, smid da endelig et link - ellers tror jeg sgu stadigvæk at der er nemmere bud.

    Jeg troede faktisk OP havde fundet den i DK siden han bragte den op. det er en skam hvis den ikke er til at finde i KD da det er en top klasse koeler til billige penge. jeg har desvaerre ingen indsigt om det danske markede


    og vi kan vare helt enige om at farven er mig noget gyselige. men saa igen syndes jeg heller ikke noctua brune underlige farver er saerlige indbydende. men heldigivs skal jeg ikke see paa min koeler. personligt foretraekke jeg tingene saa stilrene som muligt, men paa det omraade er alting subjektivt.


    maaske hvis man gik helt bicube design i det ville det gule/sorte passe ind

    Jeps. Jeg tror bare lige vi stopper den del af diskussionen her. Jeg skal da gerne tage til eftertanke at læse mere op om detaljerne i de diverse states, Bent. Men - Vi bliver ikke enige om hvorvidt Dvale kræver nogen form for strøm for at opretholdes, da du taler om deciderede hardware states, og jeg forholder mig udelukkende til Windows måde at bibeholde dens sidste tilstand af RAM, Kernel osv.. på ikke volatile medier. Det kan sagtens være at systemet vælger at holde live i Wake funktioner, men det er ikke nødvendigt for at starte op igen korrekt - Du kan hive strømmen ud i et år og stadigvæk boote op som om intet var hændt. Det er selvfølgelig delvist off-topic i sig selv, men nu valgte du jo selv at svare :D


    Peace out.

    Du vælger at sige vi stopper men fortsætte så ?
    Problem er at det du har udtalt dig om var forkert i henhold til hvad OP ønskede.
    og nu gentager du blot min forklaring.


    Op ønskede en løsning paa at stoppe lyse i sin dongle som netop kan vare pga wakeup funktione som holder liv i den.
    DaveP bringer op at det kan vare pga at maskine ikke slukket helt og holder derved liv i usb donglen.
    Du retter ham saa forkert. Og derved bliver OP misinformeret om hvad der kan vare aktuel kilde til problemmet.


    Så i bund og grund VAR det nødvendigt at bringe wakeup strømmen op fordi det var relevant for op.
    om system har brug for strøm, er til gengæld en helt unødvendig del af debatten som kun du havde fokus på for at kunne sige noget der var rigtige var forkert.


    alt dette kunne vare undgået hvis du ikke havde prøvet et rette DaveP med forket informationer ( i forhold til OP intentioner med indlægget)

    Man kan sætte min router (og sikkert de fleste andre) til at spærre en bestemt IP-adresse i en bestemt periode, men det er ikke det jeg ønsker.
    Jeg ønsker at kunne sætte en 2 timers begrænsning i døgnet, så når de 2 timer er opbrugt, så bliver forbindelsen spærret.

    jeg er klar over hvad du oensker. som sagt er funktionen indbygget i min router men jeg bruger ogsaa en 3.part firwmare (tomato).
    naar en given mac adresse har har traffik til nette som er hoejre end en hvis hastighed. saa taeller der minutter og nar du opnaar en given tids periode er det slut.

    Omvendt argumenterer du jo heller ikke synderligt meget/godt for Reeven, udover at komme med den samme slags "tomme" holdninger som resten af tråden. Bare lidt konstruktiv kritik.

    hmm jeg kan godt se er mine links er vaek. jeg ma have lavet lidt ged i den da jeg skrev fra min tlf.


    anyway reveen justice koeler bedre
    [Blocked Image: https://images.hardocp.com/images/articles/1467065753e4Y7EZmz59_3_1.png]


    [Blocked Image: https://images.hardocp.com/images/articles/1467065753e4Y7EZmz59_3_2.png]



    Den larmer ca det samme ( inden for maale fejl margen)
    [Blocked Image: https://images.hardocp.com/images/articles/1467065753e4Y7EZmz59_3_4.png]



    og i forhold til prisen ligger den si klart bedre ( ihvertfald i US priser. jeg ved ikke om det er noget specielt underlige mht til DK priser


    [Blocked Image: https://images.hardocp.com/images/articles/1467065753e4Y7EZmz59_4_1.png]



    saa reven justice lever storset det samem hvis ikke lidt bedre koler til. ca halvdelde af noctua.


    om der er clearing issue er noget der altid skal tage hensyn til og kommer an paa op bundkort og ram opsaetning kabler mm. og ikke noget som er objektivt. OP skal naturligvis ligsom med alle andre ting have plads til tingene i sit system.




    P.S.
    mht til "stoejen" saa kan man grunde dne bedre koele evne jo skrue lidt mere ned for blaeserne og derved paa de 6grader forskeel netm hente forskeleli lyd niveou. den bedre koele even betyder ogsaa evt at systemme kan koere laenger tid i passive tilstand for den skal aktivere blaseren. HVIS dne extra koeleeven kommer fra heatsinken af.
    Desvarre laver de faereste hardware sites ordentlige koelere tests.