Indlæg af madsmagnus

    Jeg lavede et setup for nogle måneder siden og tror ikke markedet har ændret sig meget siden. Haswell var lige kommet ind på markedet da jeg gjorde det (tror det var 2 mdr siden?) og kom stille og roligt frem til at hvis man ville have en stærk GAMER pc så kan det kun betale sig at købe AMD, gerne FX-6XXX eller 8XXX serierne.. Grafikkort er jo så hvad der nu engang er bedst for pengene men normalt kan det bedst betale sig med SLI/Crossfire med semi-high end kort som fx 770 el 7950..


    Hvad angår ram så bare køb noget i den højere ende som passer i QVL til det bundkort du bestemmer dig for..


    Håber det kan hjælpe..

    Jeg.. ELSKER når man har ret.. fuck mand !


    Så står han der og overvejer ny PC og det hele og så sparer man lige knægten goooodt med penge hvert fald i denne omgang som kan bruges senere.


    Køleren var pisse klam og tilstoppet med snask/nikotin så efter rensning/nyt pasta kommer den op på max 63 i prime95. I andre ord, max 55 ved Battlefield 3 aka PROBLEM SOLVED.


    Tak for hjælpen drenge ;)!

    Min mate har en CPU som titel siger - men vi har opdaget noget ret spændende.. Eller well, jeg har - fordi han tænker jo ikke over sådan noget :D


    Men ja den maxer temp på 79 grader i WoW Vanilla - Jeg har ikke testet den i BF3 endnu men det er netop BF3 han brokker sig over at der er lagspikes - og dette er på trods af at jeg har smidt et 580 i hans maskine til låns..


    Han havde røget i hans værelse de første år han havde den og det resulterede jo så i god nikotin i blæseren så kan forestille mig det er derfor..


    So.. hvis vi så siger at hans CPU har ligget med sådan nogle ekstreme temps de sidste par år.. Hvad kan vi frygte her ? Hvordan finder jeg ud af om maskinen egentlig har taget skade ?


    Har overvejet at tage blæseren af, rense den og smide nyt pasta på osv MEN tror i overhoved det kan betale sig nu hvor den har lidet sådan?


    EDIT: Har hørt den downclocker ved over 69 grader så burde være der jeg starter med at kigge i morgen.

    Jeg købte selv vandkøling til omkring 1.5k i alt og pressede min 950 fra 3.06 (3.2 turbo) til 4 rent og jeg tror godt den kan mere hvis den altså vil poste. Har hvert fald temperatur til det..


    Husk at hvis du har et godt vand kit kan du altid bare skifte hovedet senere hvis du skifter CPU - og på den måde sikre god køling til fremtidige setups

    BUUUUUUUUUUUMP


    Jeg har fået tilbud om at købe et kort for 850 kr - jeg kan næsten ikke sige nej. MEN så kom jeg på et nyt dillemma.


    Ja sure det vil give mig et fps boost - men ideen ved dette er at fremtidssikre for billige penge og når SLI ikke gør at man stacker vRAM så er jeg bange for om de sølle 1.5gb som 580 har vil gøre hele denne plan lidt tør.


    Hva siger i ?

    Jaaa men ikke med de fps jeg forventer :D Jeg vil gerne kunne optage/streame.


    Men either way, tror min PC holder noget endnu - må evt. købe et ekstra 580 cheap cheap hvis muligt om fx 6 mdr?

    Wildstar er lavet efter WoWs formular - det kræver ikke kraftig hardware, så alle kan være med. Og så er release i øvrigt lige blevet skubbet til foråret 2014. :(


    Men jeg ville nok også overveje at vente, når der reelt ikke er brug for den ekstra performance pt.
    Det er jo ikke fordi et brugt GTX 580 vil komme til at koste mere fremover. Snarere tværtimod, når folk begynder at skifte dem ud med den kommende generation af grafikkort fra AMD eller Nvidia.

    Tru dat! Men siden WoW tiden er PC'er også blevet stærkere og det ser ud til at fx texture sizes vil blive bumped up en omgang og måske også effects. Tror generelt at wildstar vil være mere GPU RAM krævende - men rent sådan GPU mæssigt er den nok stærk nok.


    Hehe ja i know i know jeg er bare bange for at glippe THE WINDOW OF OPPORTUNITY hvad angår et eventuelt køb :p Altså at jeg ikke kan få fat i dem pludselig, som med mit 8800 GTX

    Siden du vil 'opgradere' er der fordi du mangler performance, eller hvad handler det om? Selv er jeg meget kritisk over for crossfire/SLI setups, da de skaber flere problemer end løsninger, plus de ældre kort har det med at blive varme når de er i en tæt configuration. Så er der selvfølgelig også frame timing, men det er dog ikke et stort problem medmindre du har tre eller fire kort

    Well jeg mangler egentlig ikke performance sådan som det ser ud nu, de krævende spil som jeg kaster mig ud i kører faktisk fint - men prøver så ment at være fremtidsseende, i den økonomiske forstand. BF3 er det mest krævende jeg kaster mig ud, og kortet kører det fint og flydende på trods af den høje temperatur ved load (90 Celcius). Det næste store spil jeg kaster mig ud i er WildStar men det ser ikke ud til at være et problem umiddelbart - selvom det er next-gen mmo.

    Sidder pt. og overvejer hvorvidt det kan betale sig for mig at købe et ekstra 580 kort til de lave priser som brugte 580 nu har, for at kunne klare flere år på banen ift. at købe nyt kort til fx 3-4k ? Pt er der kun 1 kort som slår 580 SLI alene, og det er Titan. Fik opgraderet min PSU til 1050W så jeg burde kunne klare det ekstra kort.


    Kortene er til at finde mellem 1000-1400 kr og mon ikke de falder lidt endnu før de forsvinder helt fra markedet.


    Havde selv et 8800 GTX i sin tid, og desværre nåede jeg ikke at købe et ekstra kort i tide.


    Synes ikke pt min pc har nogle problemer overhoved (især efter OC), men tænker at et ekstra 580 vil altså give mig 1-2 år ekstra på banen med på high graphics uden fps der falder under 50?
    CPU: i7 950 @ 4025 Mhz
    Motherboard: Gigabyte X58A-UD3R
    RAM: 6x2GB Kingston Hyper-X Blu 1600 Mhz
    GPU: Inno3D 580 GTX
    PSU: Seasonic 1050W Gold


    Vandkøling:
    Pumpe/Res: XSPC 750 Dual Bay Resevoir Pump V4
    Radiator: Alphacool NexXxos UT60 Full Copper 360mm
    CPU Hoved: XSPC Raystorm