Købe et ekstra 580?

  • Sidder pt. og overvejer hvorvidt det kan betale sig for mig at købe et ekstra 580 kort til de lave priser som brugte 580 nu har, for at kunne klare flere år på banen ift. at købe nyt kort til fx 3-4k ? Pt er der kun 1 kort som slår 580 SLI alene, og det er Titan. Fik opgraderet min PSU til 1050W så jeg burde kunne klare det ekstra kort.


    Kortene er til at finde mellem 1000-1400 kr og mon ikke de falder lidt endnu før de forsvinder helt fra markedet.


    Havde selv et 8800 GTX i sin tid, og desværre nåede jeg ikke at købe et ekstra kort i tide.


    Synes ikke pt min pc har nogle problemer overhoved (især efter OC), men tænker at et ekstra 580 vil altså give mig 1-2 år ekstra på banen med på high graphics uden fps der falder under 50?
    CPU: i7 950 @ 4025 Mhz
    Motherboard: Gigabyte X58A-UD3R
    RAM: 6x2GB Kingston Hyper-X Blu 1600 Mhz
    GPU: Inno3D 580 GTX
    PSU: Seasonic 1050W Gold


    Vandkøling:
    Pumpe/Res: XSPC 750 Dual Bay Resevoir Pump V4
    Radiator: Alphacool NexXxos UT60 Full Copper 360mm
    CPU Hoved: XSPC Raystorm

  • Siden du vil 'opgradere' er der fordi du mangler performance, eller hvad handler det om? Selv er jeg meget kritisk over for crossfire/SLI setups, da de skaber flere problemer end løsninger, plus de ældre kort har det med at blive varme når de er i en tæt configuration. Så er der selvfølgelig også frame timing, men det er dog ikke et stort problem medmindre du har tre eller fire kort

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Siden du vil 'opgradere' er der fordi du mangler performance, eller hvad handler det om? Selv er jeg meget kritisk over for crossfire/SLI setups, da de skaber flere problemer end løsninger, plus de ældre kort har det med at blive varme når de er i en tæt configuration. Så er der selvfølgelig også frame timing, men det er dog ikke et stort problem medmindre du har tre eller fire kort

    Well jeg mangler egentlig ikke performance sådan som det ser ud nu, de krævende spil som jeg kaster mig ud i kører faktisk fint - men prøver så ment at være fremtidsseende, i den økonomiske forstand. BF3 er det mest krævende jeg kaster mig ud, og kortet kører det fint og flydende på trods af den høje temperatur ved load (90 Celcius). Det næste store spil jeg kaster mig ud i er WildStar men det ser ikke ud til at være et problem umiddelbart - selvom det er next-gen mmo.

  • Wildstar er lavet efter WoWs formular - det kræver ikke kraftig hardware, så alle kan være med. Og så er release i øvrigt lige blevet skubbet til foråret 2014. :(


    Men jeg ville nok også overveje at vente, når der reelt ikke er brug for den ekstra performance pt.
    Det er jo ikke fordi et brugt GTX 580 vil komme til at koste mere fremover. Snarere tværtimod, når folk begynder at skifte dem ud med den kommende generation af grafikkort fra AMD eller Nvidia.

  • Wildstar er lavet efter WoWs formular - det kræver ikke kraftig hardware, så alle kan være med. Og så er release i øvrigt lige blevet skubbet til foråret 2014. :(


    Men jeg ville nok også overveje at vente, når der reelt ikke er brug for den ekstra performance pt.
    Det er jo ikke fordi et brugt GTX 580 vil komme til at koste mere fremover. Snarere tværtimod, når folk begynder at skifte dem ud med den kommende generation af grafikkort fra AMD eller Nvidia.

    Tru dat! Men siden WoW tiden er PC'er også blevet stærkere og det ser ud til at fx texture sizes vil blive bumped up en omgang og måske også effects. Tror generelt at wildstar vil være mere GPU RAM krævende - men rent sådan GPU mæssigt er den nok stærk nok.


    Hehe ja i know i know jeg er bare bange for at glippe THE WINDOW OF OPPORTUNITY hvad angår et eventuelt køb :p Altså at jeg ikke kan få fat i dem pludselig, som med mit 8800 GTX

  • De kan findes brugt for under 1000kr, så det er da bare at gøre det. Hvis du altså har pladsen i kabinettet til det :)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Du ville altså sige det var det værd :p ?


    Der er jeg enig med Renegger


    Hvad Jesper101996 siger ang. fejl i xfire og SLI, så passer det både og. SLI fra Nvidia har altid kørt bedre end AMD xfire og det er fakta.
    Har AMD haft mange problemer med xfire, så ja det har de men det er kun i den nye arkitektur nextgen hvor problemet har været, os med kort fra 5800 serien og nedad har ingen problemer overhovedet(hvad jeg ved af, jeg har i hvert fald ikke oplevet det selv).


    Køber du et ekstra 580 til fornuftige penge, så slå til og nyd den ekstra frame rate i næsten alle spil, for ud sat der findes en profil som understøtter flere kort i netop det spil.


    Bare husk på, at du skal have godt med luft udskiftning i dit kabinet, så se lidt stort på om strømregningen går lidt op, ved at bruge 2 kort fremfor 1.


    Jeg har ikke fortrudt at jeg kører xfire og det vil jeg gøre igen når de nye kort kommer fra AMD om lidt over en måned. Om så et kort egentlig er nok, så er jeg nemlig ligeglad fordi jeg VIL have 2 sat i igen om jeg har brug for det eller ikke, det kommer slet ikke på tale med kun at køre med1 kort, om det så kan gøre det eller ej.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Jeg kørte Crossfire med HD5830 og så med et HD5970 og må sige at Crossfire er betydeligt forbedret i deres HD7xxx serie. Crossfire med HD5830 var tæt på umuligt pga. det vist var et lidt specielt kort.


    Med den nyeste Beta driver er AMD også ved at nærme sig Nvidias SLI i modenhed hvad angår microstuttering.


    Har også kørt SLI for nogle år siden, men der er blevet betydeligt bedre siden dengang.


    Nogle spil skal man lige vente på en driveropdatering før man får det fulde udbytte af sine 2 kort, men i det store hele er jeg selv stærkt tilfreds med mine to HD7950 - og med to GTX580 kommer du også godt derop af ;)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Helt sikkert smid de 1000 og få et ekstra kort :P
    De er ældre men er bestemt ikke gamle endnu. Og med 2 styk følger de fint med et grafikkort til 2000 nyt idag. Men ja som der bliver nævnt strømforbruget stiger nok en god slat.

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

  • Du skal væsentligt højere op end et kort til 2000kr, hvis det alene skal matche GTX580 SLI ;)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • BUUUUUUUUUUUMP


    Jeg har fået tilbud om at købe et kort for 850 kr - jeg kan næsten ikke sige nej. MEN så kom jeg på et nyt dillemma.


    Ja sure det vil give mig et fps boost - men ideen ved dette er at fremtidssikre for billige penge og når SLI ikke gør at man stacker vRAM så er jeg bange for om de sølle 1.5gb som 580 har vil gøre hele denne plan lidt tør.


    Hva siger i ?


  • Tag nu bare og køb det ekstra kort og glæd dig over det boost, som det giver.


    Jamen hvor stor en opløsning spiller du i ?, hvis ikke du spiller på flere skærme og i en opløsning over de 2500x1440, så er 1.5GB rigeligt, det næste lange stykke tid.


    Et ekstra kort til 850 kr, det er en no brainer, bare køb det.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.