Phenom II X4 965 - Har den det nice?

  • Min mate har en CPU som titel siger - men vi har opdaget noget ret spændende.. Eller well, jeg har - fordi han tænker jo ikke over sådan noget :D


    Men ja den maxer temp på 79 grader i WoW Vanilla - Jeg har ikke testet den i BF3 endnu men det er netop BF3 han brokker sig over at der er lagspikes - og dette er på trods af at jeg har smidt et 580 i hans maskine til låns..


    Han havde røget i hans værelse de første år han havde den og det resulterede jo så i god nikotin i blæseren så kan forestille mig det er derfor..


    So.. hvis vi så siger at hans CPU har ligget med sådan nogle ekstreme temps de sidste par år.. Hvad kan vi frygte her ? Hvordan finder jeg ud af om maskinen egentlig har taget skade ?


    Har overvejet at tage blæseren af, rense den og smide nyt pasta på osv MEN tror i overhoved det kan betale sig nu hvor den har lidet sådan?


    EDIT: Har hørt den downclocker ved over 69 grader så burde være der jeg starter med at kigge i morgen.

  • Hvis han har standard kølerprofil på, skulle i overveje at smide en prisbillig, men meget effektiv køler på, f.eks denne: http://www.edbpriser.dk/proces…treme-rev2-id-814443.aspx


    Så sparer han også kølepastaen, da den er smurt på køleren. ;)

    R7 1800X Win 10
    2 x 8 GB G.Skill 3200 MHz
    MSI RX VEGA 64 8 GB Asus Rog Crosshair VI
    512 GB Samsung 960 m.2 ssd + div. ssd og lager hdd

    LG 4163b DVD + - r/rw og DVD ram
    AOC AGON AG271QX Fractal R4
    Razer Spex, G602 mus, osv
    .

  • Siden systemet tilsyneladende kører okay, bortset fra noget throttling, er CPUen formentlig okay. Jeg synes i hvert fald det er et forsøg værd med at rense køleren og give ny kølepasta, eller, som Razorblade foreslår, erstatte den med en lidt bedre køler.

  • Jeg.. ELSKER når man har ret.. fuck mand !


    Så står han der og overvejer ny PC og det hele og så sparer man lige knægten goooodt med penge hvert fald i denne omgang som kan bruges senere.


    Køleren var pisse klam og tilstoppet med snask/nikotin så efter rensning/nyt pasta kommer den op på max 63 i prime95. I andre ord, max 55 ved Battlefield 3 aka PROBLEM SOLVED.


    Tak for hjælpen drenge ;)!