Indlæg af madsmagnus

    Jeg mener ikke at jeg reklamerer, jeg nævner blot muligheder som OP spørger om. At jeg så har forbindelser til firmaet er en ting, men jeg prøver blot at hjælpe OP som vi nu engang gør her på Tweak.dk. Jeg er ked af at du/i mener det er reklame.

    [quote='Andrew87','index.php?page=Thread&postID=1465975#post1465975']Må hellere vælge en Stationær så :)


    Hvilken af følgende vil være det bedste valg og hvad ville i evt. konfigurerer på den?


    1: Shark Traumatizer:
    Grafikkort: MSI GTX 770 TwinFrozr 2GD5 Gaming Overclocked!
    CPU: Intel i5-4690, 4 x 3.50GHz
    CPU Køler: BLOODFREEZR 50FH/Asetek Vandkølingssystem
    RAM: G.Skill Ripjaws 2133 MHz 2x4GB
    Kabinet: ZALMAN Z11 Shark Gaming edition! (4 blæsere)
    PSU: FSP 600W 88+ Silver Certified!
    Bundkort: MSI Z87-G43 "DRAGONGAMING" MILITARY CLASS 4
    Netkort: KillerNET E2200 Intelligent Game Network
    Lydkort: Sound Blaster SBX Pro Studio Surround certificat+software+guldbelagte lydporte
    Systemdisk: Samsung 840 EVO Serie 120GB SSD
    Lagerdisk: Seagate Barracuda 1000GB 7200 RPM
    CD-Medie: Samsung/LG DVD-Brænder DVD-RW 22x.
    Windows: 8,1


    Pris: 8.790 kr.


    2: Silent Mighty Shark:
    Grafikkort: MSI GTX 780 TwinFrozer 3GD5 Overclocked Sli ready (FSP 750W 88+)
    CPU: Intel i5-4690k, 4 x 3.50GHz (3.90Ghz Turbo!)
    CPU Køler: BLOODFREEZR 50FH/Asetek Vandkølingssystem
    RAM: G.Skill Ripjaws 2133 MHz 2x4GB
    Kabinet: NZXT H440W Silent Ultra - Sort med blå kant (3 blæsere)
    PSU: FSP 750W 88+, SILVER CERTIFIED!
    Bundkort: MSI Z97-G45 "DRAGONGAMING" MILIARY CLASS III
    Netkort: KillerNET E2200 Intelligent Game Network
    Lydkort: Sound Blaster SBX Pro Studio Surround certificat+software+guldbelagte lydporte
    Systemdisk: Samsung 840 EVO Serie 120GB SSD 540 MBps (læs) / 410 MBps (skriv)
    Lagerdisk: Seagate Barracuda 1000GB 7200 RPM
    CD-Medie: ASUS DVD-Brænder DVD-RW 22x.
    Windows: 8,1


    Pris: 10.436 kr.


    3: Komplett Black Wolf Gamer
    https://www.komplett.dk/komple…lf-gamer/10757#!tab:extra



    Pris: 10.558 (Incl. Seagate® Desktop SSHD 1TB SATA 6Gb/s, (SATA 3.0), 64MB Cache, MLC 8GB NAND Flash, 3,5")



    4: Komplett Gamer Premium - GTX770 Edition


    https://www.komplett.dk/komple…-edition/10796#!tab:extra


    Tilføj:
    Cooler Master Seidon 120V CPU Køler
    Seagate Barracuda® 1TB SATA 6Gb/s (SATA 3.0), 64MB Cache, 7200RPM, 3.5"




    Pris: 9.793 kr.

    Nu har jeg lige kigget på de tre magnutron-systemer. Eneste forskel mellem dem er grafikkortet. Man betaler 1000 kroner ekstra for opgradering fra R9 280 til R9 280X, og yderligere 1000 kroner for opgradering fra R9 280X til R9 290.


    Så har man da i hvert fald også betalt for tingene...

    Yeah der er lidt langt i mellem deres maskiner, men de skal jo også holde trit med deres konkurrenter. Det nytter jo ikke noget at undercut hard.

    Byg selv vil evig og altid være den bedste løsning. Hvis du vil have foreslag til hvilke komponenter så sig endelig til.


    Ellers så vil jeg netop ligesom Ebo nævnte andre firmaer der levererer færdigbyg.


    http://www.magnutron.dk


    Lige en indskyldelse, når du køber hos SharkGaming betaler du omkring 1000 kr mere end hvad du betaler ved fx topdata eller magnutron > hvad du får for de 1000 kr er en PC som KAN overclockes hvis du vil. Ellers er ydelsen stortset the same out-of-the-box.

    Manden her har ret - men det lader til, som LeetDonkey nævner, at OP er semi ligeglad med prisen, han er ude efter et effektivt system til både gaming og videoredigering. Jeg giver grønt lys ved en i7 imo, men synes på samme tid at OP sagtens kan nøjes med en i5.


    Jeg har prøvet meget længe at holde AMD flaget højt, men jeg synes jeg finder flere og flere steder hvor en AMD bare ikke cutter igennem, og det er simpelthen for ærgeligt. Jo ved AMD får man mere ydelse for pengene, men du får også flere ineffektive kerner som pga. nuværende programmering ikke bliver udnyttet og derfor bliver UDTVÆRET af Intel i IPC kampen..


    Køb en i5/i7, så får du en god maskine generelt og ikke kun en workstation maskine som jeg synes AMD bedst egner som sig til.. Hvis du kan få haswell-refresh til samme pris (det bliver nok en kamp) så skaf hhv. 4690 eller 4790.


    R9 290 > 290X - Her kan man altså ikke lave en undtagelse, selvom 290 er det bedste køb vs 780 så giver prisforskellen mellem 290 og 290X slet ingen mening. Hawaii is hawaii.

    Den er ret tosset ja, prisen er simpelthen for høj.


    Hvis du er ude efter en ren gamer maskine så skal du slet ikke kigge efter computere med i7. Du har kun brug for en i5 da forskellen på en i7 og i5 er HyperThreading, noget som for det meste kun gavner opgaver med "lange køer" som fx videorendering el. lign.


    Kan fortælle dig at hvis du købte denne her: http://topdata.dk/product.asp?product=9654 - og tilføjede operativsystem - så ville prisen kun være 7674 inkl levering og den vil yde stortset lige så godt (Meget lidt forskel, stortset ingen).


    Det er så 5326 kr du kan smide ned i lommen og gemme til næste gang du skal købe ny computer.

    Din PC er som de andre har nævnt helt fin. Hvis du gerne vil have et spark opad i spil, så skal du have opgraderet dit grafikkort som Sakkura har sagt.

    Jamen understøtter Kabini overhoved UHD? Jeg går self og venter på at vi får A8-7600 til DK - 65W og næsten sammen ydelse som 7850K.


    Men du tager altså UHD TV uanset hvad undersøgelserne siger går jeg ud fra :p?

    Jeg har selv været i overvejelserne at bygge en 4K HTPC men jeg kom selv frem til at 4K kan være semi-ligegyldigt lige pt..


    De er flere afstandsberegnere der har overbevist mig om at jeg ikke kan se forskel på 2160 og 1080 på mindre end en gigantisk stor skræm (+100") når jeg selv sidder 3.5m fra mit fjernsyn.. Så jeg har selv lige købt et 75" da de samme beregninger viser at det er ca. den optimale størrelse for 1080 ved 3.5m.


    Ville hvert fald bare lige kaste mine tanker afsted..