Indlæg af asser95

    Den nyere model er lidt mere effektiv, især ved højere temperaturer, og så leverer den "renere" strøm til komponenterne.

    Men er det noget jeg kommer til at "mærke" på ydeevnen?


    Grunden til at jeg sendte min psu ind i sin tid, var på grund af at den larmede. Min var godt nok i stykker, hvilket ikke hjalp på lyden heller, men syntes bare det er ret fedt at den psu jeg har fået nu, ikke engang starter blæseren når jeg starter prime 95, på grund af zero rpm systemet. Men hvis erhvervelsen af den "gamle model" koster mærkbart på ydeevnen, så er jeg villig til at gå på kompromis med lyden


    håber i forstår min problemstilling

    Jeg er sku blevet i tvivl om, hvorvidt det er den nye eller gamle model jeg har fået. Den har ikke helt det samme design som den tidligere, men hvad der er hvad ved jeg ikke. Den jeg har fået nu har en større grill bagpå og et mere rundt design ved fan grillen. Efter hvad jeg har kunne snuse mig frem til på google billeder, ligner den mere tx850m på nær m'et på klistermærket selvfølgelig.
    Er der nogle der kan hjælpe?

    I går var jeg inde hos min forhandler med en corsair TX 850 v2, som jeg skulle have byttet til ny, på grund af en fejl med blæseren. Og det gik faktisk forholdsvis godt. Lige ind til jeg kom hjem og fandt ud af det var en TX 850, og ikke en v2, han havde givet mig.
    Spørgsmålet er bare om jeg skal bruge krudt på at tage derind igen og få den byttet. Hvad er forskellen overhovedet?


    mvh Anders

    Jeg har bygget mig en ny computer, med et msi z77a-gd65 bundkort, i et haf-x kabinet. Jeg kunne godt tænke mig at tilføje et par ekstra kølere, men er ikke helt sikker på hvordan jeg gør det bedst. Der er ikke mulighed for at tilslutte flere 3-pin blæsere til bundkortet, så er i tvivl om jeg skal investerer i en fan controller?
    Jeg vil gerne have mulighed for at styre blæserhastigheden, så går ikke ud fra jeg bare kan sætte dem til molex?

    Jeg har det fint med at de er brugt. Det er trods alt kun 7md gammelt, og kvitteringer haves på alle delene. Det eneste jeg er lidt skeptisk overfor er grafikkortet, som nok er en smugle dårligere, eller hvad? Computeren skal som sagt primært bruges til fps spil

    Jeg er meget i tvivl omkring køb af ny pc.
    Jeg er før blevet anbefalet am3+, fordi det er bedre fremtidssikret, og var der for kommet frem til at jeg kunne bygge mig en billig gamer ved at købe en amd fx-6100 CPU, og et asus M5A97 LE bundkort. Men så fandt jeg en fyr der ville sælge mig en pc med et MSI Z77A-GD65 bundkort, og en i5 2500K CPU til den samme pris(4500kr) som den pc jeg først havde tænkt mig at bygge. Derudover ville jeg også få et bedre kabinet(haf x), strømforsyning og hvad der nu ellers høre med til en computer. Den eneste nedgradering er at hans grafikkort er et gfx 570, hvor det jeg kunne få til den anden ville være en 7850. Computeren skal bruges til FPS spil, og jeg regner med at OC' så meget jeg nu kan(håber på en del mere med hans kabinet og køling). Hans computer er fra maj 2012 og er ikke blevet brugt særlig meget, da han har været i værnepligt.
    Hvad skal jeg vælge?

    Er det ikke vigtigt, at kabinettet kan flytte en masse luft, så cpu køleren ikke køler med varm luft? Og nej jeg er ikke en "gammel dreng". Jeg er 17 år, og har intet problem med størrelsen, eller støjen. Den må godt være stor og klodset, så længe den er sej, lækker, rå, cool, og pimpet med massere af lys og andet gøgl:) Den skal kun bruges til gaming og mine højtalere vil nok overdøver den alligevel, så er heller ikke bekymret for støjen.

    Hvad er der i vejen med det kabinet jeg har? Jeg har før OC, min core 2duo (2,6), til 3,6 stabilt på ca 66 grader. Det var med en Zalman FS-C77 Fatal1ty Special Edition, som godt nok ikke vil passe til den nye cpu
    Jeg overvejer at sælge hele min computer, da jeg efterhånden er ude i at skifte alt, så måske du kan anbefale et nyt kabinet? Helst med rude, og så selvfølgelig god airflow. Vil gerne give omkring 600kr, men har ikke forstand på gode og dårlige kabinetter, så hvis man kan få noget godt, der er meget billigere, eller hvis man er nød til at ofre mere, så gør jeg det