snydt af forhandler. forskel på tx 850 og tx 850 v2, psu?

  • I går var jeg inde hos min forhandler med en corsair TX 850 v2, som jeg skulle have byttet til ny, på grund af en fejl med blæseren. Og det gik faktisk forholdsvis godt. Lige ind til jeg kom hjem og fandt ud af det var en TX 850, og ikke en v2, han havde givet mig.
    Spørgsmålet er bare om jeg skal bruge krudt på at tage derind igen og få den byttet. Hvad er forskellen overhovedet?


    mvh Anders

  • Jeg er sku blevet i tvivl om, hvorvidt det er den nye eller gamle model jeg har fået. Den har ikke helt det samme design som den tidligere, men hvad der er hvad ved jeg ikke. Den jeg har fået nu har en større grill bagpå og et mere rundt design ved fan grillen. Efter hvad jeg har kunne snuse mig frem til på google billeder, ligner den mere tx850m på nær m'et på klistermærket selvfølgelig.
    Er der nogle der kan hjælpe?

  • jep, det er der jeg har kigget, og der står 75-001311, som jeg skrev tidligere. Den eneste kilde finder er denne.


    Noget der også er anderledes fra det billede du viser er værdierne under max load. På min står der henholdsvis 30A 30A 70A 0,8A 3A?

  • købeloven er tydelig på det punkt. Du skal have den byttet til et ligende produkt dog aldrig ringere end det oprindelige produkt. Så kan den du har fået udleveret ikke levere det samme som den du afleverede skal du have det byttet til et andet produkt der er til strækkelig.


    /Wiruza

  • Jeg har fundet ud af at den gamle model køre med zero RPM mode, hvilken den nyere v2 ikke gør. så selv om v2 måske er en bedre psu, så syntes jeg dette er en ret fed feature. Men er v2 stadig så meget bedre, at jeg burde vælge den alligevel?

  • Jeg har fundet ud af at den gamle model køre med zero RPM mode, hvilken den nyere v2 ikke gør. så selv om v2 måske er en bedre psu, så syntes jeg dette er en ret fed feature. Men er v2 stadig så meget bedre, at jeg burde vælge den alligevel?


    Synes ikke jeg så noget om det i Johnnyguru's anmeldelse. De klagede derimod over at den kunne blive ret støjende når man for alvor skruede op for energiforbruget. Faktisk, med et kig på Corsairs hjemmeside reklamerer de med den feature for deres "TX850", men det er så tilsyneladende en endnu nyere udgave. Men de gider selvfølgelig ikke lige forklare folk hvad der er hvad.


    Den nyere model er lidt mere effektiv, især ved højere temperaturer, og så leverer den "renere" strøm til komponenterne.

  • Den nyere model er lidt mere effektiv, især ved højere temperaturer, og så leverer den "renere" strøm til komponenterne.

    Men er det noget jeg kommer til at "mærke" på ydeevnen?


    Grunden til at jeg sendte min psu ind i sin tid, var på grund af at den larmede. Min var godt nok i stykker, hvilket ikke hjalp på lyden heller, men syntes bare det er ret fedt at den psu jeg har fået nu, ikke engang starter blæseren når jeg starter prime 95, på grund af zero rpm systemet. Men hvis erhvervelsen af den "gamle model" koster mærkbart på ydeevnen, så er jeg villig til at gå på kompromis med lyden


    håber i forstår min problemstilling

  • Det kommer ikke til at gøre nogen forskel på den front. Du sparer måske lidt småpenge på elregningen, og eventuelt kan levetiden på strømforsyningen eller de andre komponenter blive længere med den nyere version. Men det er ikke nogen særligt stor forskel.


    Hvis du synes lyden gør en mærkbar forskel for dig, så behold du bare den "forkerte" model.