hvilken socket skal man investere i?

  • Jeg bruger en Antec nine hundred, med en ekstra 120mm blæser på siden, og en cpu køler.


    Ok, det lyder ikke som om du skal regne med at overclocke meget, en CPU køler kan være meget dårlig, og meget god - Det kommer anden på hvilken CPU køler det er.


    Jeg tvivler også på at den passer på den nye cpu, derfor jeg forslog denne her: http://www.computersalg.dk/pro…am2am3fm1-arctic-freezer-

  • Hvad er der i vejen med det kabinet jeg har? Jeg har før OC, min core 2duo (2,6), til 3,6 stabilt på ca 66 grader. Det var med en Zalman FS-C77 Fatal1ty Special Edition, som godt nok ikke vil passe til den nye cpu
    Jeg overvejer at sælge hele min computer, da jeg efterhånden er ude i at skifte alt, så måske du kan anbefale et nyt kabinet? Helst med rude, og så selvfølgelig god airflow. Vil gerne give omkring 600kr, men har ikke forstand på gode og dårlige kabinetter, så hvis man kan få noget godt, der er meget billigere, eller hvis man er nød til at ofre mere, så gør jeg det

  • Hvad er der i vejen med det kabinet jeg har? Jeg har før OC, min core 2duo (2,6), til 3,6 stabilt på ca 66 grader. Det var med en Zalman FS-C77 Fatal1ty Special Edition, som godt nok ikke vil passe til den nye cpu
    Jeg overvejer at sælge hele min computer, da jeg efterhånden er ude i at skifte alt, så måske du kan anbefale et nyt kabinet? Helst med rude, og så selvfølgelig god airflow. Vil gerne give omkring 600kr, men har ikke forstand på gode og dårlige kabinetter, så hvis man kan få noget godt, der er meget billigere, eller hvis man er nød til at ofre mere, så gør jeg det


    Jeg har ikke skrevet noget om dit kabinet.


    Din cpu køler er meget dårlig i dag(Zalman FS-C77 Fatal1ty Special Edition).


    Jeg har givet dig et komplet forslag tidligere: Skal du samle ny gamer maskine? - Her er en i prisklassen fra 4650kr. til 5950Kr., kan nok ikke bliver hurtigere til prisen, hvis det stadigt skal være kvalitet:)

  • CPU køleren du har linket til virker god, men er ikke helt vild med kabinettet. istedet har jeg kigget på Antec Eleven Hundred og Corsair 500R, som begge ser godt ud, og har god mulighed for køling

  • CPU køleren du har linket til virker god, men er ikke helt vild med kabinettet. istedet har jeg kigget på Antec Eleven Hundred og Corsair 500R, som begge ser godt ud, og har god mulighed for køling


    Et stort kabinet med massere af blæsere, betyder ikke at det køler godt... Derimod kan det være det larmer godt, vejer godt, og fylder godt...


    Men jeg forstår ikke hvad du vil køle med kabinettet!?... Du kan jo ikke køle en CPU med kabinettet, der skal en god CPU køler til. I gamle dage var det helt normalt at støde på kabinetter som ikke kunne fjerne den varme luft, så alt i kabinettet blev overvarmt - Det var dengang... Jeg tænker du måske er 'en gammel dreng', tiderne har ændret sig, du behøver ikke tænke så meget på kabinettet.


    Hvad jeg har haft af kabinetter fra corsair, og Antec er:


    Antec One Hundred - Ok kabinet.
    Antec Three Hundred - Et af de kabinetter jeg har haft der kølede super, men ikke støjen værd.
    Antec Six Hundred - Stort kodset, og køler dårligere end Antec Three Hundred. Dårligt køb.
    Antec Nine Hundred - Stort kodset, og køler dårligere end Antec Three Hundred. Dårligt køb.
    Antec Twelve Hundred - Stort, og kodset. Køler som Antec Three Hundred. Normalt et dårligt køb.
    Antec Solo - Fik aldrig prøvet det, for stort og klodset.


    Corsair obsidian 800d - Stort klodset kabinet i god kvalitet, jeg køber det ALDRIG igen... Så hellere et kabinet til 300kr. som køler lige så godt, og fylder mindre.


    Fractal Design Define R4 køler nok noget nær lige så godt, som det billige jeg forslog, men det er støjsvagt, og dyrere...

  • Er det ikke vigtigt, at kabinettet kan flytte en masse luft, så cpu køleren ikke køler med varm luft? Og nej jeg er ikke en "gammel dreng". Jeg er 17 år, og har intet problem med størrelsen, eller støjen. Den må godt være stor og klodset, så længe den er sej, lækker, rå, cool, og pimpet med massere af lys og andet gøgl:) Den skal kun bruges til gaming og mine højtalere vil nok overdøver den alligevel, så er heller ikke bekymret for støjen.

  • Er det ikke vigtigt, at kabinettet kan flytte en masse luft, så cpu køleren ikke køler med varm luft? Og nej jeg er ikke en "gammel dreng". Jeg er 17 år, og har intet problem med størrelsen, eller støjen. Den må godt være stor og klodset, så længe den er sej, lækker, rå, cool, og pimpet med massere af lys og andet gøgl:) Den skal kun bruges til gaming og mine højtalere vil nok overdøver den alligevel, så er heller ikke bekymret for støjen.


    I dag kan de fleste billige kabinetter flytte så meget luft, at du ikke får noget ud af at købe et dyrt, stort larmende kabinet.


    Hvis du vil ha' kvalitet, så er Fractal Design Define R4 et godt eksempel på det:)