Indlæg af asser95

    Uanset hvad køber jeg nyt grafikkort, men hvis det bliver det dyre, er jeg ikke sikker på jeg syntes jeg har råd til cpu og bundkort også:)

    Jeg skal have opgrederet min stationære, men er lidt i tvivl omkring socket type for bundkort. Computeren skal bruges til gaming, og vil gerne have at mit bundkort er så fremtidssikret som muligt. Hvilken socket skal jeg vælge?

    hvor godt er et 7870 overfor et 7850, der er 300-400 kroner billigere? Tænker på om jeg hellere skulle bruge pengene på bundkort og processor. Jeg køre nemlig stadig med en gammel core 2 duo processor, og et asus p5k bundkort.

    hvor langt skal man så ned i pris før det kan betale sig. kortene kostede trods alt over 2000kr for et år tilbage, efter hvad jeg lige kan læse mig frem til.

    Jeg skal bruge et nyt grafikkort til min pc, der udelukkende skal bruges til FPS gaming. Jeg er kommet frem til to kort, som jeg hver især kan få til ca 1200 brugt.


    Det ene kort er et MSI, R6970 Lightning 2gb


    Og det andet er et GTX 570 SC Nvidia EVGA 1gb


    Hvad skal man vælge? Det ser ud til at 570'eren klare sig bedst i test, men hvad hvis man OC'er? MSI'en, har trodsalt 2 blæsere.

    Jeg skal bruge en ny gaming skærm, men er ikke helt sikker på hvad det skal være. Den skal bruges fsp og ikke koste for meget. Jeg har tænkt på en Asus VE247H, men er lidt i tvivl omkring ghosting. Har i nogen gode erfaringer med Asus'en, eller skal man hellere investere i en Samsung Syncmaster S23A700D, med 120Hz, selvom jeg nok ikke kommer op på mere end 60-70 fps i de krævende spil?

    Hej derude
    Jeg skal have anskaffet mig en gaming monitor, som skal bruges til FPS spil. det skal være ca 24 tommer, TN(60 Hz), og ikke koste mere end 1500 kr. Mange vil nok sige at jeg skal have en 120Hz, men kommer alligevel ikke til at spille med mere end 60 fps, da jeg hellere vil have højere detaljegrad. Jeg har kigget på denne http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=635503#extra, men er lidt i tvivl med hensyn til "ghosting". er det en god skærm, eller har i andre alternativer?

    Tak for svaret, men har lige et bonus spørgsmål: mit bundkort(P5K) understøtter kun 1066MHz. De ram jeg køre med nu er kun 800MHz, men kan clockes til de 1066. så får jeg vel ikke noget ud at købe nogen på 1066MHz? Derudover er mine kun DDR2, men hvor meget har det at sige?

    ud fra videocardbenchmark.net, så performer en 570'er bedre end en 660, selvom det kun understøtter PCI-e 2. er der hold i dette, og vil jeg kunne udnytte en 570'er fuldt ud?

    kan det betale sig at smide så mange penge efter et Gigabyte GTX 660, med det bundkort jeg har osv, og understøtter min pc overhovedet alle de ting det kan?

    Tusinde tak for alle svarende.
    Jeg tror jeg prøver at finde en quadcore til en billig penge, og jeg vil også godt ligge op til 1500 i et godt grafikkort hvis det virkelig kan betale sig. Men hvad vil i så anbefale af grafik?

    er ikke umiddelbart interesseret i at skifte bundkort, da jeg ligeså godt kan få de sidste kræfter ud af det jeg har.
    PS. vil også godt kunne køre spil som BF3 og andet:)

    Hvordan Opgraderer jeg
    min pc bedst muligt?



    Min pc er
    efterhånden en smule gammel, og jeg kunne godt tænke mig at tilføre den nogle
    nye kræfter. Uden at skulle bruge alt for mange penge, vil jeg
    gerne ”igen” kunne spille nogle af de mere grafikkrævende spil, som MW2, med en
    høj opløsning. Mit nuværende system er:




    Bundkort: asus p5k



    PSU: intel core 2 duo



    grafik: xfx 8800gt



    RAM: 4*1gb kingston DDR2 (800MHz)


    Har selv overvejet at overclocke en Q9550 PSU, og så køre grossfire med et ekstra xfx 8800gt grafikkort