Indlæg af SirLonewolf

    Ebo....
    Absolut ikke kedelig læsning, og mindede mig om at jeg faktisk havde hørt om PhysX.....dengang hvor kortet kom :)
    Kan også huske der var en diskussion, om hvorvidt kortet var værd at bruge tid og ikke mindst penge på.




    Jamen, ville det så ikke være bedre at købe et 6870, der fås fra 1200,-???

    Ebo....
    Nu har jeg ikke fulgt udviklingen af GFX kort i lang tid nu, så når du snakker om physics og havok, så siger det mig absolut intet :O
    Men jeg følger din og andres anbefaling, og spare de 260,- på at købe det 5870 :D


    Nu er det vel ikke med en køler, der larmer helt vildt som stock kølere normalt gør? For har nydt mit 4850 med en passiv køler på.



    BFroberg....
    Nu er jeg for det første meget imod at misbruge RMA systemet, for det kan ødelægge det for kunderne i længden. For det andet synes jeg det ville være lidt spildt, at opgradere mit 4850 ved at købe et 4870 kort, og så vente 2 år for 'kun' at få et 5770 ;) :P


    Jep jeg forstår udemærket hvad du mener :D
    ...og jeg kan godt lide idéen om at have muligheden for at kunne hive noget mere ud af kortet.


    Som jeg forstår det, så vil det så heller ikke kunne betale sig at smide de mange flere penge, og så købe et GTX 570...?


    Når vi snakker GTX 560, skal det være et TI?
    Det billigste 560 TI på EdbPriser.dk koster 1560 kr, og det billigste 5850 ligger på 901,-.
    Men er 560 Ti så meget bedre, så det retfærdiggøre merprisen?....for så er det nok det jeg tager.

    Ja det er lidt siden jeg var på sidst, og spurgte.....har haft en del at se til med eksamensopgave mm.


    EBO....
    Kortet du linker til findes ikke længere i deres sortiment.


    For mig gør det igen forskel om det er ATi eller nVidia, jeg går efter den bedste ydelse til prisen....og sidst jeg købte var det ATi, og før det var det nVidia ;)


    Har lige kigget lidt på EdbPriser.dk, og selvom jeg godt kan presse pungen lidt hårdere, så er det eneste nVidia jeg kan få for under 2000, et GTX 560 Ti.
    Men af ATi kan jeg få både HD 5850 (1Gb), 5870 (1Gb), 6870 (1Gb), og 6950 (2Gb).


    Jeg vil helst ikke til at OC min cpu....så spørgsmålet er om der er nogle af de kort der kan give mig en mærkbare ydelsesforøgelse?
    Eller er jeg nødt til at OC min cpu, og ville det så bedre kunne betale sig at overveje at give 2150,- for et nVidia GTX 570?



    PS: Hvordan deltager jeg i konkurrencen? Når jeg er logget ind og klikker ind i tråden med konkurrencen, og klikker på linket i posten der siger "Opret din bruger her for at deltage - det er helt gratis", så får jeg bare en fejlmeddelelse.

    Hej.


    Jeg overvejer at skifte mit grafikkort ud med noget bedre, for jeg kan ikke engang køre WoW på høj grafik settings.
    Køre på max opløsning af min skærm (1920 x 1200), også i spil.....og det vil jeg gerne blive ved med.



    Min maskine ser sådan ud:


    Grafikkort: ATI HD 4850, 512 Mb GDDR3, 635 MHz (core), 993 MHz (mem) [Stock]
    Bundkort: ASUS Maximus Formula
    CPU: Intel Core2Quad Q9450 (2,66 GHz)
    RAM: 4 Gb (DDR2)
    Skærm: Samsung SM T260, 26" (1920 x 1200)



    Kan det betale sig at skifte grafikkortet ud, og til hvad så?


    Mit budget er på max omkring 1500,-