Indlæg af SirLonewolf

    Det lykkedes mig at få adgang til routeren, og installere Linksys' seneste firmware.....Så endnu engang tak til RTM for det link :D


    Men der er stadig et problem med ikke at kunne holde WiFi-forbindelsen.
    Så ville jeg prøve at se om DD-WRT firmwaren ville hjælpe på det, men det gjorde den heller ikke :(


    Det skifter hele tiden mellem, at have forbindelse til mit WiFi, og så miste forbindelsen.


    Så jeg skal nok have en ny router.....men hvilken? En af dem jeg har kig på?



    PS: Underligt...Nu har min bærbar haft forbindelse til mit WiFi mens jeg har skrevet det her, men samtidig kan min mobil ikke få forbindelse, og engang imellem siger mit WiFi ikke er indenfor rækkevide selvom både bærbar og mobil er indenfor 50 cm af routeren 8o



    EDIT:


    Nu lagde jeg lige mærke til (i routerens web GUI), at min bærbar (WiFi) har en IP der hedder: 169.254.4.10
    Mens min Stationære PC (wired) har 192.168.1.100


    Normalt plejer min bærbar at have en IP lignende den stationære, fx. 192.168.1.101

    Quote

    Oprindeligt indlæg af RTM
    Det burde ikke gøre nogen forskel om du lader routeren stå i længere perioder, hvis det gjorde er du nok nødt til at skifte den ud pga. hardware fejl(men det kan være svært at sige om det var det eller noget andet der gjorde udfaldet).


    Men prøv at starte med at læse DD-WRTs side omkring recovery af dårlig firmware flash: LINK


    Bemærk at nogle af de sidste forslag er relativt ekstreme (den med at kortslutte nogle ben) og bør kun forsøges hvis intet andet virker og du ved hvad risikoen indebærer (100% død).


    Ja, du har nok ret for der er stadig ikke nogen forandring.


    Som sidste udvej er det da værd at prøve de ekstreme metoder, for ellers er den jo død alligevel når intet andet har virket.
    Tak for linket. Jeg vil lige læse lidt på det :D

    Jeg har µTorrent installeret, men det er meget længe siden jeg har brugt det....så det køre ikke på PC'en


    Routeren har stået med strøm siden i formiddags, men jeg prøver lige at lade den stå...så må vi se.


    Men ellers kan jeg jo ikke gøre noget med den, da jeg ikke kan komme i kontakt med den

    Hey peeps.


    Ja, så er min højt elskede Linksys WRT54GL stået af....tror jeg. Her er forklaringen på hvad der skete...


    Jeg har i den senere tid oplevet, at jeg ofte ikke har kunnet holde forbindelsen på mit Wi-Fi, eller slet ikke kunne forbinde.
    Nogen dage er der ikke noget galt og andre kan jeg slet ikke få forbindelse, og det skete selvfølgeligt da jeg skulle printe eksamensopgave få timer før den skulle afleveres. :boxed: Dagen efter virkede det fint stort set hele dagen, for igen dagen efter ikke at virke.


    Jeg køre som sagt med en Linksys WRT54GL med Hyperwrt_Thibor firmware, og det har kørt problemløst i nogle år.
    Jeg besluttede mig for at prøve at løse problemet, ved at skifte firmware til DD-WRT....men så gik det galt. Da jeg prøvede at opdatere firmwaren kunne den ikke gennemføre opdateringen, og sagde noget med at den var timed-out men fortsatte med at køre. Efter meget lang tid lukkede jeg browseren ned, og kunne efterfølgende sagtens komme ind i router opsætningen. Så prøvede jeg at nulstille til fabriksindstillinger, men her kom der bare en hvid skærm og intet skete i næsten 1 time, og efter jeg så har haft lukket ned og haft slukket/reset routeren, så kan jeg ikke komme i kontakt med den....."Power-led'en" står bare og blinker.


    Så er der noget jeg kan gøre?...eller er min router helt død?



    Jeg har kigget på nye routere, og har fundet frem til disse der kan opgraderes med DD-WRT firmwarenl:


    Linksys WRT160NL Wireless-N Broadband Router With Storage (kr 477,-)
    Linksys E1000 Wireless-N Router (kr 321,-)
    Linksys E2000 Advanced Wireless-N Router (kr 523,-)


    Så spørgsmålet er om jeg skal have ny router, og hvilken jeg så skal have.....kom evt. med et andet bud hvis ikke dem jeg har fundet er noget værd.


    BTW: Jeg bruger både kablet og trådløst udstyr på den.

    Jeg har kigget lidt på spillets forum, og har afprøvet nogle ting.


    Det viser sig at nogle har problemer med DX10 og andre har ikke. Men jeg fandt ingen der har samme problem som mig, men 'kun' har et FPS drop på 10-20.


    Jeg fandt ud af at i 'Windowed' og 'Borderless' Mode køre det fint i DX10...


    DX9
    Med alt på maks og alt enabled (undtagen Vsync), får jeg 62 FPS @ 1920x1200


    DX10 (Fullscreen)
    1-2 FPS lige meget hvad settings er sat til (selv 800x600 res)


    DX10 ('Windowed' og 'Borderless' Mode)
    Med alt på maks og alt enabled, får jeg 62 FPS @ 1920x1200 både med og uden Vsync enabled.


    Franner....


    Takker. Så var det den jeg havde fundet, men det gjorde ingen forskel. Men nu ved jeg i hvert fald jeg har den nyeste DX installeret.

    Foxx...


    Alt er opdateret til de seneste drivere, og køre Avast, Ad-aware, og Spybot S&D som alle er opdateret.
    Scanner hver dag med Ad-aware og Spybot.
    Jeg vil lige prøve at køre det i DX10 og tage et screenshot af joblisten...


    Går ud fra du mener af Processerne.



    Renegger.....
    Jeg prøvede at finde dem i går, men synes ikke jeg kunne finde dem. Har du et link til hvor jeg kan hente dem? Har DX9 installeret, er jeg sikker på, da et af mine spil har installeret den og Global Agenda køre fint i DX9.


    EDIT: Er det bare den her DX10 til Win XP? --> http://www.directx10.net/archi…tX-10-for-Windows-XP.html


    Hmm, den lå der så ikke alligevel. Men et andet link fra google endte på MS' hjemmeside, men hvordan kan jeg se om det er DX9?....for den hedder bare DXSDK.

    Hej peeps.


    Jeg har et mmo-spil der køre over Steam, Global Agenda, der kan køre enten i DirectX 9 eller 10.
    Når jeg ændre i grafik-opsætningen fra DirectX 9 til DirectX 10, så falder fps'en fra 60 til 1 og hakker selvfølgeligt helt vildt.


    Hvad kan jeg gøre for at spillet kan køre i DirectX 10?


    Her er min PC's specs:


    Vista Ultimate 64-bit
    ATI HD 5870 (driver: v11.6)
    DirectX 11 (i.flg. dxdiag)
    CPU: Q9450 (2,66 OC'ed til 3,21)
    4Gb RAM


    Er der mere du skal vide, så siger du bare til

    Har testet lidt og fandt ud af det hurtige "blink", var mit tv der var skyld i det. Mit TV står på auto med hensyn til billedet, og når jeg så maksimerede/minimerede vinduet på tv-skærmen, så foretog det et lille skift i lys/farve.
    Og når jeg endnu ikke har set nogen af skærmene flimre, så må jeg antage at problemet er løst :clap:


    Så endnu engang tak for hjælpen :D

    Ja, må bare prøve mig frem, og se om det hjælper....og håbe på det ikke bliver det samme som før reinstall af drivere.


    Ved bare at det ikke gjorde det med mit gamle GFX (HD 4850), og samme version af drivere (eller ældre for den sags skyld).


    Radeon 9500pro? Ja, så er detr ved at være noget tid siden ;)

    Jep, jeg fandt den på udviklerens hjemmeside (v3.0.0) :)


    Og nu kunne jeg se, at jeg ikke havde fået fjernet det hele første gang, men det har jeg nu.


    Umiddelbart kommer der lige et hurtigt blink på TV'et (display 2) for hele skrivebordet, når jeg maksimere et vindue der er åbent der, efter det har været minimeret....men det er selvom det ikke kun er i bunden, så er det slet ikke på samme måde eller lige så slemt som før.


    Så det er bare at vente og se om det sker på samme måde igen.


    Renegger, mange tak for den hurtige hjælp :)

    BTW...


    Jeg har tænkt mig at gøre følgende...


    [list=1]
    Fjern grafikkortet fra listen i 'Enhedshåndtering...
    ...og klikke at den skal fjerne display drivere.
    Afinstallere 'ATI Catalyst Install Manager'.
    Køre DriverSweeper og fjerne evt. rester af ATI drivere.
    Genstarte computeren.
    Lade Windows finde og installere de drivere den nu gør.
    Installere ATI display drivere
    [/list=1]


    Er det okay, eller er det bedre at køre DriverSweeper EFTER genstart?

    Nu har jeg fået kortet og har kørt lidt med det.


    I de få spil jeg har nået at spille, har jeg hævet de grafiske settings en del, og spillet løber fint afsted med en fin FPS....Jeg går altid efter at have en FPS på minimum 60.


    Men der er et andet problem jeg har lagt mærke til de sidste par dage (efter at have kørt i en del dage med det nye kort)....Nogle gange har skærm billedet flimmeret når der har været aktivitet på/i skærmbilledet. Enten ved at jeg har klikket på Start knappen i Windows, flyttet et aktivt vindue eller lignende. Men de gange jeg har oplevet det, har det været når både min skærm og mit TV har været koblet til kortet, og problemet har hver gang kun været på den ene af skærmene af gangen. Hvilken skærm det lige sker på ser ud til at afhænge af hvilken skærm der køre aktive vinduer på, hvor det flimmer på den modsatte.
    Har lige testet, og nu hvor jeg har slået TV'et til igen og arbejder på computerskærmen, der var der lidt flimmer på TV'et når jeg maksimerede et vindue der var minimeret. Men det var slet ikke så meget som jeg så i går.
    Om det hænger sammen med den fejl der opstod da jeg først installerede drivere, det ved jeg ikke...men her er forløbet...


    Jeg afinstallerede display-drivere og det gamle GFX, inden jeg installerede det nye. Da jeg så startede Windows op igen og var ved at installere drivere (v11.5), fik jeg en fejl om at CCC var holdt op med at virke, men installationen så ud til at fortsætte. Efter meget lang tid hvor det ikke så ud til den kom videre, valgte jeg at klikke 'Cancel', og så så det ud til den kørte videre og afsluttede med et 'Installation Complete' (eller hvad den nu skriver).
    Efter en genstart fik jeg BSOD med fejlen 0x0000003B i ks.sys, og det fik jeg hver gang jeg startede op i Windows normal tilstand. Efter meget besvær og en del BSOD med samme fejl som første gang, fik jeg afinstalleret display-driver og det hele, genstartede og lod Windows finde grafikkortet som det plejede, og så installerede jeg ATI v11.5 igen uden problemer, og kunne nu starte op i Windows uden problemer igen.



      Jeg køre med ATI/AMD's seneste display-drivere (v11.5), og har ikke fået afprøvet andre.
      Køre Windows Vista Ultimate 64-bit
      Det sker altid fra bunden af skærmbilledet og op, og er forskelligt hvor højt op det går.
      Når jeg 'dissabler' TV'et er der aldrig noget problem.


    For mig tyder det på at det er driverne der er problemet...er det korrekt antaget?
    :(

    Har ikke lige et budget på 2000,- men 1500,-. Grunden til 2000,- bliver nævnt er, at jeg konstaterede at det bedre kort kostede lige over 2000,-.
    Jeg kunne måske godt have sneget mig der op, men det havde så været på bekostning af noget andet.


    Men har også bestilt det kort i går, og det skulle være afsendt i dag.....men det er også fint nok til mig....vil jeg tro ;)


    Men tak for de gode forslag, som jeg vil have i baghovedet mens jeg afprøver det 5870 jeg har bestilt.....der er jo 14 dags returret ;)

    Quote

    Oprindeligt indlæg af gaming-king


    Nej for et 6870 yder mindre et et 5870..


    Det er fordi AMD/ATI har lavet flere kort i deres 69xx serie end de havde i deres 59xx serie.. Ja, det er en smule indviklet.. men da 5870 var på gaden og nyt, da var det det stærkeste single GPU kort der fandtes.. Sidenhen har AMD/ATI lavet 6870 og 6950 som begge er single GPU kort.. og 6950 svare til 5870 i seriens forstand..


    Ah okay.....Så vil jeg straks bestille det 5870 du linkede til.
    Mange tak for hjælpen og forklaringerne.


    Og tak til Ebo for hans forklaring af PhysX og Havok, og for at guide mig til det rigtige kort....og selvfølgelig også en stor tak til alle andre der bidrog til at jeg kunne vælge det GFX der passede til mig....og min pengepung


    :9xo