Indlæg af SirLonewolf

    Problemet er ofte med billige mp3-afspillere, at de har meget dårligt konstrueret software, og ofte giver en meget dårlig brugeroplevelse....og faktisk behøver de ikke engang at være billige for det.

    Når det kommer til stykket tror jeg ikke der er den store mærkbar forskel. Så det kommer ned til personlige præferencer og massernes præferencer. Så om du vælger 830 eller 840, så tror jeg ikke du vil fortryde det.
    Men efter hvad man kan læse herinde, så synes de fleste at foretrække 830'eren. Den ene ser ud til at være lidt hurtigere på nogle punkter, og den anden lidt hurtigere på andre. Men som sagt tror jeg ikke du vil kunne mærke forskel, og prisen er nogenlunde den samme.

    Af en der ikke forstod alt hvad jeg skrev, klarede du da meget godt at svare på det alligevel :9xo
    Nu når jeg selv læser den sætning, kan selv se den ikke helt giver mening. Men du fik da svaret på den.


    Og jo, det var svar jeg kunne bruge, så tak for svar ^^
    Nu skal jeg lige hen på den anden side af min bacheloropgave skrivning, før jeg begynder at reinstallere min pc med ny SSD og ny windows.

    Hej.


    Jeg har en gammel maskine der køre Vista Ultimate 64-bit, og overvejer at skifte Vista'en ud med Win8 Pro.
    I den sammenhænge overvejer jeg, at installere Win8 på en SSD (250+ Gb) for sig selv, og programmer og spil på almindelige SATA HDD. Men så er der lige et par såørgsmål...


    Kan jeg overhovedet køre en SSD, på et Asus Maximus Formula bundkort, med Intel Core2Quad Q9450 og DDR2 ram?


    Vil en SSD blive "holdt tilbage" når alt andet end Windows køre på almindelige SATA HDD?


    Kan det betale sig at skifte Vista ud med 8 Pro?


    Jeg har en plan om at skulle opgradere computeren om et halvt til et helt år, så jeg får en maskine der er "up to date", og så skal SSD'en selvfølgeligt over i den.

    Hmm, det forstår jeg ikke....


    Både mobilen og tv'et har DLNA, men jeg kan ikke få det til at virke sammen. TV'et kan ikke finde mobilen.


    Har prøvet før for længe siden, men der kunne jeg ikke finde noget om at TV'et havde DLNA. Jeg er ved at opgive at kunne se film og billeder fra min mobil på mit tv :wacko:

    Ja, det er ret mystisk at der ikke er et klart svar. Har fundet på nettet at andre har prøvet at finde svar, uden at finde noget der af- eller bekræfter det. En havde også kontaktet HTC og snakket med en nybegynder der hele tiden skulle spørge en anden, men han fik at vide at Sensation XL var MHL kompatibel. Men der er mere og mere der tyder på den ikke er.
    Jeg har heldigvis lige købt den converter på nettet, så jeg kan da sende den retur og penge tilbage.


    Er der nogen der ved om et Sony Bravia KDL-40EX501 TV har DLNA?

    Jeg kan godt se der ikke står noget om MHL under XL, som der gør under XE.
    Men på HTC.com/dk hvis man klikker på "Support" og så klikker Sensation XL, og vælger "How-tos" videoen "Se dine favoritfilm med HTC Watch", så fortæller de man kan tilkoble en MHL til HDMi converter og se filmene på sit TV. (Link: http://www.htc.com/dk/help/htc-sensation-xl/)


    Og da jeg ledte efter en convert på nettet, der fandt jeg også en hvor der stod at den kunne bruges til Sensation XL....men den kan jeg jo selvfølgeligt ikke finde igen.


    EDIT....
    Men jeg nu også fundet et andet sted på nettet, hvor de også siger XL ikke har MHL. Det er mystisk hvis HTC har fjernet det fra XL når nu de ældre Sensations har MHL ?(

    Hej.


    Jeg har lige købt en MHL-HDMI converter for at kunne bruge min XL på mit TV, men jeg kan ikke få det til at virke.


    Jeg har koblet HDMI-kabel til TV'et og til converteren, har sat mobilens lader til converteren for at give den strøm, og har så koblet converteren til min XL. Jeg har prøvet at genstarte mobilen, og prøvet to forskellige HDMI-kabler der begge har været brugt til noget andet før uden problem, og så har jeg prøvet alle HDMI porte på TV'et.


    Hvad kan jeg mere prøve? Er der noget jeg mangler at gøre, eller en indstilling jeg skal ændre på?

    Quote

    Oprindeligt indlæg af RTM


    Det er absolut en mulighed, men der er ingen garantier og selvfølgelig hvis signalet er dårligt fra der hvor routeren står hen til din computer hjælper det jo heller ikke ligefrem.


    Ind i mellem kan det være driveren til dit trådløse netkort som laver problemer, så du kan eventuelt prøve at opdatere denne (evt. med en driver fra producenten af den chip der sidder på netkortet).


    Ja det har jo selvfølgeligt også noget at sige. Så jeg vil lige se tiden an, og se hvordan det køre og om problemet er helt løst.
    Må lige ind og se om der er en nyere driver til mit netkort.



    Tak for hjælpen, drenge :clap:

    Quote

    Oprindeligt indlæg af jacobask
    Det afhænger af hvad dit netkort understøtter, hvis ikke det understøtter "N" , så er der jo ikke den store pointe i det.


    /ask


    Ja det er klart.......Jeg glemte så lige at sige, at mit netkort i den bærbar understøtter 'N' :O


    Vil der kunne mærkes en væsentlig hastighedsforøgelse over WiFi, på den bærbar....Hvis jeg køber en ny router med 'N'-understøttelse?

    Ja min bærbar køre stadig, og er ved at opdatere spil og det hele....uden at afbryde :D


    Så det ser ud til at have løst problemet....og så lærte jeg noget nyt. Tak for hjælpen med det problem :9xo


    Har lige et spørgsmål mere....Kan det betale sig at skifte routeren ud med en nyere, for at få højere Mbps end de 54 min nuværende kan levere over WiFi?

    Quote

    Oprindeligt indlæg af SShadowS
    Helst brug den kanal med færreste andre netværk på. Og helst hold en afstand på 3 i kanaler. Så f.eks. brug en af disse:
    1,3,6,9,12-13


    Mener du kanaler 3 går op i?


    Jeg har skiftet til kanal 3 hvor der ikke er andre, og det ser noget bedre ud....nu holder den sig på 54 Mbps næsten hele tiden, og de få gange den dykker er det til 30+, og så kommer den hurtigt op igen.
    Min bærbar har også holdt forbindelsen siden jeg sikftede.....ca 30 min nu, and still going :D


    BTW: Jeg pingede routeren før jeg skiftede kanal, og der svingede tiden meget, fra 2ms til 1960ms og til timeout flere gange. Efter jeg skiftede kanal ser det også en hel del bedre ud, for nu er der ingen timeout og en tid på 1ms til 91ms.

    Nu har jeg lige tilfældigt været inde på min bærbars jobliste, og på netværks-tabben kan jeg se det trådløse netværk har en skiftende forbindelseshastighed, den svinger mellem 1 Mbps og 48 Mbps.


    Jeg ved så ikke om det er normalt, eller om det er pga. mit problem


    Ah, så er det derfor.


    Kablet:
    Stationære PC
    PS3
    SAT Boks (TV over internet)


    Trådløst:
    Bærbar
    Mobil
    TV



    Jeg prøvede at køre inSSIDer fra den bærbar, og som forventet dukkede der en hel del netværks op, fra alle på vejen.
    En del af netværkene køre samme kanal (6), men kan kun se 3 der køre kanal 10 som var den jeg kørte da problemet opstod.


    Jeg har set lignende IP (16x.xxx.x.x) på min stationær, da jeg kun havde den koblet (wired) til routeren i går, og der ikke forbindelse til internettet. De gange jeg har set den virker det som om, at det er en IP computeren får når den er på et netværk der ikke eksisterer eller lignende.


    Jeg prøvede inSSIDer og den fandt ingen WiFI interfaces, men den bruger vel også routerens WiFi antenner for at lede?.....og det kan den jo ikke hvis der er noget galt med dem.


    Har lige prøvet med en anden router jeg har lånt, hvor jeg ved WiFi'en virker, og her er det et samme......programmet fandt ingen WiFi interfaces.