Indlæg af LeetDonkey

    Jeg har følgende setup:
    hjemmebygget NAS i HFX PowerNAS kabinet


    Hjemmebygget HTPC i HFX Micro kabinet -> HDMI -> Fjernsyn
    |-> SPDIF -> Forstærker


    NAS har følgende hardware:
    Kabinet: HFX PowerNAS


    Bundkort: Asus Z87i-PRO (kan ikke anbefale dette board pga. de vinklede MOSFETs der generer HFXs køleløsning lidt)


    CPU: Intel core I7-4770T


    Ram: 2x8GB DDR3L


    Harddiske: 2x WD RED 4TB + 3X2TB Seagate green 2TB med redundans via noget software der hedder Flexraid


    Strømforsyning: Pico PSU
    Softwaremæssigt har jeg både installeret PLEX og Mediabrowser3 på ovenstående som iøvrigt kører Windows 8.
    Ovenstående kan desuden bruges som HTPC HVIS du kan leve med støjen fra harddisken(e)
    Anyways, jeg installerede både PLEX og Mediabrowser 3 da jeg ikke kunne finde ud af hvad jeg bedst kunne lide til at starte med, det er dog Mediabrowser 3 der vinder til mit brug.
    Softwaren på NAS'en indhenter så meta data for alle mine mediefiler, samt snakker samme med mediabrowser 3 klienten der kører på mit HFX Micro der består af følgende hardware:


    Motherboard: Intel DH77DF
    hertil er indkøbt en Pulse-eight HDMI CEC adapter så den kan interface med fjernsynet og fjernsynets fjernbetjening(brug piletaster mm. på fjernbetjeningen for at betjene HTPC'en) Det er GANSKE FÅ Intel boards der har Custom Solutions Headeren, så hvis du vil bruge denne løsning skal du kigge efter et sådan board - der findes også en ekstern udgave til usb, men den kan ikke tænde for HTPC'en.


    RAM: 2x2GB
    SSD: 64GB SSD, kun til operativsystem, NAS'en tager sig af resten.
    DVD-drev der passer til HFX Micro(ikke nødvendigt, har nærmest kun brugt det til installation af operativsystem)
    CPU: Intel Core I3-2100T (Har faktisk to HTPC'ere, det andet har en Celeron som er rigeligt til afspilning)
    Strømforsyning: PicoPSU.


    HTPC'erne er 100% lydløse da der ingen bevægelige dele er.
    HTPC'en er udstyret med MediaBrowser 3 klienten der tager sig af afspilningen lokalt(dvs. det er HTPC'en egen processor der håndterer afspilningen, men selve serveren der håndtere alt vedrørende opsætning og hentning af meta-data til dine mediefiler)


    PLEX tager sig af transcoding til de mobile enhder, dvs. tablets og mobiltelefoner, den har dog stadig lidt issues med undertekster og generelt synes jeg at MB3 er pænere og mere overskuelig :-)


    Det spiller bare max herhjemme, har været igennem mange forskellige HTPC opbygninger, og trenden er at det skal være småt, pænt og lydløst når det skal stå i stuen, hvilket er grunden til at jeg har bygget i et HFX Micro - et alternativ kunne være en Intel NUC :-)


    PowerNAS løsningen er DYR men lækker hvis du kan nøjes med 5 diske til storage (og 1 intern til operativsystem.)
    Hvor meget paritet du vil afsætte vælger du selv, men generelt er jeg godt tilfreds med FlexRAIDs løsning samt en offsite backup til alt det vigtigste(billeder osv.)


    Til slut har jeg en HDHomerun tilsluttet Yousee kabeltv og tilgængelig for HTPC'erne på netværket, den giver tuner funktionalitet til alle enheder i hjemmet, så de kan optage og vise TV (dog kun 2 af gangen da der kun er 2 tunere i den)


    Hvis du har spørgsmål til mit setup kan du bare spørge løs.

    Nå, det endte med at jeg måtte disable ULPS via afterburner, må bare leve med et forhøjet strømforbrug i idle indtil AMD får fingeren ud.
    Problemet opstod efter sigende i 13.6 så de har jo også kun haft små 6 måneder til at løse det i :-P

    Tilbage til sagens kerne:


    Jeg forsøgte mig lidt frem og tilbage igår, det viser sig at problemet skyldes en kombination af at enable AMD overdrive i CCC samt AMD ULPS(det de også kalder zerocore).
    Mit gik iorden ved at disable overdrive, jeg testede ærlig talt kun lige ved at starte et spil i 5 minutter da jeg var i lidt tidsbekneb, men du kan jo forsøge med både overdrive og ULPS (Afterburner kan disable dette f.eks.)
    MEN(!) Det ændrer stadig ikke på at der helt sikkert er noget galt med kølingen på dit kort, som andre er inde på er der formentligt ikke ordentlig kontakt imellem GPU og heatsink - så jeg vil umiddelbart mene at dit kort stadig skal RMA's
    Dog var ovenstående mere noget du kunne forsøge når du forhåbentligt får et velfungerende kort tilbage :-)

    Dnope >


    Bla bla bla


    Du sidder med ét 7950, du spiller hvad? Lidt BF3 og Crysis 3 i singleplayer på en mega sløv IPS skærm?
    Helt ærligt - kom ind i kampen før at du udtaler dig om hvor skidt andres valg kører.
    Ja Crossfire har issues, men fordelene opvejer ulemperne.
    Dit svar var overhovedet ikke relateret til hans problem - Come on, er det nødvendigt at reklamere for dine egne synspunkter uden overhovedet at berøre problemstillingen?

    Har samme kort som dig, men oplever slet ikke de samme problemer, andet end at blæseren larmer af helvede til under belastning, det kan en ny blæserprofil i MSI afterburner dog løse :)


    Det laver dog stadig ikke om på at A) din GPU2 skal ikke banke op på 99% på desktoppen, og B) kortet bør slet ikke blive så varmt med et ordentligt airflow under stresstest.
    Satte du manuelt blæseren på 44%? Eller hvordan skal det forståes?


    Derudover skal du huske på at Powercolor lavede deres eget 7990 før at det kom officielt fra AMD(Principielt bør Powercolor kortet hedder 7970X2 da de IKKE benytter cherry pickede GPU'er medmindre du får et rev 2.0 kort - jeg vil næste gætte på at dit kort skal have 3X PCI-E stik?)


    Anyways, krydser fingre for at du havde fået dig en 'mandags-model'


    Edit:
    Sad lige og fedtede rundt med mit eget kort, efter at jeg har gamet ser det ud til at jeg har samme problem som dig, GPU2 bliver siddende på 99% og bliver endda temmeligt varm hvilket gør at blæserne suser temmeligt meget. - En google søgning giver dog hints om at det nok er et driver issue, ihvertfald ikke en hardware fejl :) - damn begynder allerede at fortryde mit skift væk fra Nvidia SLI.

    Det hænger ikke sammen, en I7-3820 er til LGA2011, det bundkort du kigger på er LGA1155?


    Grafikkortet er OK, det kommer ikke til at spille de nyeste spil i højeste grafik, men kan du leve med det sat omkring mid, måske med enkelte elementer på low så er det fint.


    4000? Tjah det kommer helt an på CPU'en, men selv med en i7 ville jeg ikke betragte det som et scoop :)

    jeg har iøvrigt bygget et mediecenter med et Intel board med en Custom Solutions Header, hertil kan tilkøbes en HDMI-CEC adapter.


    Det gør at, såfremt du har et HDMI-CEC kompatibelt fjernsyn(som de fleste moderne fladskærmstv'er er), så kan du faktisk betjene medie-centeret via din TV remote :)


    De laver også en løsning til boards der ikke har headeren:
    http://www.pulse-eight.com/sto…usb-hdmi-cec-adapter.aspx


    Den mangler bare nogle af de features den interne har, bla.a. at kunne tænde for HTPC'en når den er helt slukket fra fjernsynet.

    Jeg har et Sennheiser PC360 G4ME


    Jeg er ovenud tilfreds med det, jeg har prøvet det både på onboard lydkort og mit Asus Essence STX.


    Asus lydkortet forbedrer helt klart lyden, prøver man onboard lydkortet er lyden lidt flad og intetsigende sammenlignet med Asus kortet.
    Dog vil jeg vove den påstand at havde jeg ikke et Asus kort at sammenligne med havde jeg nok aldrig lagt mærke til det, men man bliver jo hurtigt lidt forvent når der er kræset om detaljerne :)


    Tvivler dog på at det medfølgende USB lydkort til Sennheiser PC363D headsettet løfter lydkvaliteten særlig meget meget i forhold til det du har, så jeg ville under alle omstændigheder ikke være bange for et PC360.

    Drop grafikkortet og brug det integrerede istedet - du vinder ikke rigtigt noget på at sætte et ekstra grafikkort i.


    Derudover - Når det er et mediecenter vil man typisk købe det i et så lille format så muligt - så istedet for ATX så ville et ITX build nok være at foretrække :)


    Og lidt reklame:
    Jeg har et HFX Classic med hardware jeg snart skal sælge - hardwaremæssigt er det meget tæt på det du selv er ved at bygge, mit har dog den fordel at det er 100% passivt kølet, så du slipper for støj når du ser film :-)
    Hvis det er noget der har interesse kan du jo skrive en besked.

    Derudover blev der brugt windows 7 til testen, det betyder at Mantle ikke engang virkede - Så i virkeligheden ville 280X ha' været endnu hurtigere, forudsat at du bruger windows 8.1 selvfølge.


    Mantle ville heller ikke gøre nogen forskel selvom det var windows 8.1, det bliver først enabled med en patch på et senere tidspunkt.

    Hvad siger temperaturen på kortet?
    Du kan bruge f.eks. GPU-Z til at udlæse det.


    MSI Afterburner er også en mulighed for at styre blæseren, du kan sågar lave din egen kurve over temperatur/blæserhastighed - men i første omgang er det en god idé at kontrollere temperaturen.

    I dag får du normalt ikke noget ud af at købe lydkort, hvis det er til spil:-) Hvis du har et lyd studie, så ville jeg holde mig væk fra Creative... Og købe et bedre mærke inden for studie lydkort.

    ..... Har du lyttet til et godt lydkort med et par ordentlige lyttebøffer og derefter sat dem til onboard lydkortet? Der er en verden til forskel - OGSÅ i spil.

    Jeg har haft et par Sennheiser headsets som jeg har været super tilfreds med, især mikrofonen i mit PC360 er sublim.


    Synes dog onboard lydkort har skod lyd, både hvad angår mikrofonindgangen men også selve lydudgangen.


    En opgradering til et Asus Essence STX koblet med Sennheiser PC 360 har ihvertfald gjort mig glad og tilfreds.

    Dit bundkort er udstyret med et nforce chipset, som ikke rigtigt vækker begejstring hos hardware entusiaster, men at gå så langt som til at sige at du ikke vil få noget ud af grafikkortet vil jeg ikke.


    Nu ved jeg ikke hvad du opgraderer fra, men er det et ældre low-end kort, så vil du helt sikkert mærke en forbedring, uanset hvilket bundkort du har.
    Jeg ville først overveje en opgradering når du oplever decideret problemer, eller vælger at opgradere fuldstændigt (dvs. både bundkort og cpu)