Indlæg af LeetDonkey

    Bruger du en GPU miner? Normalt er CPU'en slet ikke i brug ved bitcoin mining.


    Desuden tror jeg at der er noget galt med din udregning, der er slet ikke økonomi i at hverken CPU eller GPU mine bitcoins, de eneste der har profit ved det er dem med store ASIC farme, selvom gevinsten er faldet noget ved det seneste kursfald.


    Haswell er ikke mere strømbesparende end Ivy Bridge. Faktisk er strømforbruget marginalt højere. Til gengæld er ydelsen per clock også en 5-10% højere, og vil stige yderligere når software engang begynder at gøre brug af FMA, AVX2 osv. som Ivy Bridge ikke understøtter.


    Intel sænker normalt ikke prisen på deres gamle produkter nævneværdigt, selv efter deres efterfølgere er lanceret. Især ikke i den gode ende, Core i5 og i7 (Pentium og Celeron er de lidt mere villige til at justere på).

    Idle power consumption er bragt væsentligt ned på Haswell ifht. Ivy Bridge, så den er faktisk mere strømbesparende set ud fra det aspekt.

    Hvis kabinettet i din signatur er korrekt, så vil jeg mene at blæseren skal vende nedaf i dit kabinet - der skulle meget gerne sidde en eller anden form for støvfilter i bunden af det.

    Et par hundrede watt bør være rigeligt, du kan eksempelvis kigge på en PicoPSU.


    Din CPU har TDP på 100W, en harddisk tager 5-6watt/stk og DVD-drevet tager heller ikke mange watt, så et worst-case scenario under full load vil jeg skyde på at dit system tager ~ 130watt med ram, board osv.

    Det lyder rigtigt godt, jeg valgte selv et HFX Micro med dertilhørende ITX kabinet, men et fremtidigt mediecenter kunne sagtens blive en NUC.


    Jeg ville dog køre noget mediabrowser på den, er gået hen og blevet virkeligt glad for layotet og funktionerne i det:
    http://www.mediabrowser3.com/

    Jeg har nogle af deres lidt ældre 200mbps - de bliver benyttet til en TVboks fra fullrate samt et Samsung SmartTV med en Netflix applikation - det virker helt perfekt.


    Det svinger meget fra hus til hus hvordan installationerne er lavet, og derfor også hvor godt et homeplug sæt vil virke.


    Det har virket mere stabilt for mig end et trådløst setup - ved normalt brug er det ikke usædvanligt at man ligger omkring 100mbit i throughput på AV2 standarden(ja de hedder 500, men det er rent teoretisk)


    Hvis du meget gerne vil køre trådløst istedet kan du jo bare få en wireless bridge =)

    Jeg bruger selv en Noctua NH-D14, det er lidt klemt men det går da - så jeg kan slet ikke se hvorfor en H80 ikke skulle kunne være der, det bagerste blæserhul kan endda både tage 120 og 140mm :)


    Hvilken CPU skal det passe til? :)

    De laver også et Prodigy M til mATX, så der er frit valg =)
    Personligt er jeg mest til mATX hvis kabinettet alligevel er det samme, det giver et lidt større udvalg i boards og nogle ekstra PCI-E slots.
    AM3+ og LGA2011 forefindes heller ikke i ITX, så der skal du være opmærksom på at du skal op i mATX.


    Personligt har jeg et Phenom M, samme interiør som Prodigy, men den udvendige skal er lidt anderledes.

    Jeg har nu forsøgt at vende blæseren i toppen, uden ændret resultat. Jeg fik 81 grader under fuld load på min gpu og 46 på min cpu.

    Jeg ved ikke om du har mulighed for at rykke grafikkortet tættere på toppen? Det kræver selvfølgelig at du har en fuldt bestykket PCI-E port og ikke en eller anden tarvelig 8x eller 4x slot når du rykker højere op.


    Jeg havde et 7990 på et tidspunkt, det var nærmest i kabinettets fulde dybde, og det nød godt af at sidde så tæt som muligt på toppen af kabinettet når blæserne hiver luft ind - kortet ville så suge den friske luft ind og kaste det bagud ud af kabinettet.(stock tunnelkøler)
    Hvis du vender blæserne til at hive luft ud skal grafikkortet sidde 'standard' så tæt på CPU'en som muligt, da der er den risiko at top blæserne kan skabe et lille modtryk i forhold til GPU blæseren hvilket kan forringe kølingen en smule.


    Men uanset hvad, interessant at temperaturen er nøjagtig den samme, så er det lidt hip som hap i dit tilfælde =)

    Havde du brugt bare 10 sekunder på at læse mit indlæg ville du læse at jeg skrev at man NORMALT hiver luften ud med topblæserne - men ikke i tilfældet med dette kabinet
    Det er meget muligt at termisk konvektion dikterer at varm luft stiger opad i kabinettet, men kabinettets design gør at man vender blæserne som jeg beskriver - noget som Bitfenix iøvrigt har fået nogle drøje hug for på diverse forums.
    Bitfenix som iøvrigt designede kabinettet - og derfor må have gjort sig nogle tanker mht. airflow vender selv blæserne på den måde.


    Lad os dog ffs tage en saglig debat om det hvis du er uenig istedet for at du går i instant bashermode - det hører ingen steder hjemme.

    Normalt er top og bund blæser vendt om så den i toppen suger ind og den i bunden blæser ud - det virker lidt omvendt efter hvad man plejer MEN - suger den i bunden vil du suge den varme udblæsningsluft fra PSU'en ind i kabinettet.
    Derudover er dem i toppen beregnet til at blæse 'frisk' luft direkte ind i grafikkortet og ikke til at trække varm luft ud af kabinettet - selvom de sagtens kan det.
    Den bagerste blæser er egentligt OK når du har en H55.
    Jeg har et Phenom hvor opbygningen er den samme, og jeg valgte at lave det som Bitfenix anbefaler, indblæsning i toppen og udblæsning i bunden.

    Medmindre du har et decideret behov for en lav-energi CPU ville jeg tage en 4570S.
    Hvad skal du bruge dit mediecenter til? Hvis det udelukkende er til film og musik ville jeg overveje en I3 eller en pentium og spare pengene =)


    Selv har jeg 2 mediecentre, det ene har en Intel Celeron G540, det andet har en Intel I3-2100T - begge er installeret i et HFX Micro og bliver brugt sammen med Windows Media Center og Media Browser 3.
    Begge CPU'er afspiller egentligt ganske fint film og musik, man kan godt fornemme at Celeronen er lidt presset, men ikke så meget at afspilningen hakker.

    Bemærkede at du kørte windows 7 - hvis du har brugt en windows loader for at aktivere windows 7, fordi du har 'glemt' din cd-nøgle kan det godt give problemer med SLI.
    Hvilket resulterer i at du ved genstart vil miste din SLI opsætning, samt når du forsøger at aktivere det igen vil systemet hænge i lang tid.

    Du får kun 8GB hurtigt storage, resten bliver som en mekanisk harddisk, så der er jo dårligt plads til en windows 8 installation - desuden kan du heller ikke selv styre hvad der skal ligge hvor som hvis du brød det op i én SSD og én HDD.


    http://www.edbpriser.dk/harddi…sshd-2-tb-id-7508128.aspx


    http://www.edbpriser.dk/harddi…m001-2-tb-id-5516167.aspx


    Prisforskellen med og uden er 200kr, de penge var nok bedre givet ud på en rigtig SSD, selv en 32GB er jo bedre end den løsning Seagate kører med.


    Den eneste grund overhovedet til at jeg ville overveje en SSHD var i en laptop med plads til kun én disk hvor man skulle bruge masser af lagerplads men godt ville have et lille boost fra SSD cachen.

    Grunden til PLEX er at da jeg oprindeligt begyndte at bruge MB3 var det ikke understøttet på særligt mange platforme, deres portfolio bliver dog konstant udvidet med klienter, og det varer ikke længe før at PLEX kan udfases helt til fordel for MB3 i mit setup.
    MB3 var oprindeligt kun til windows, hvor PLEX havde klienter til en masse mobile enheder som jeg lidt manglede, så de fik lov at køre parallelt, det har ikke givet nogle problemer overhovedet :-)


    mht. Bluetooth har jeg aldrig brugt det da hele min musik kollektion kører fra NAS :-)
    Der er et mini PCI-E slot på bundkortene i HTPC'erne som jeg har sat et kombineret WIFI og Bluetooth modul i, så teoretisk set kunne det sikkert godt lade sig gøre med den rette software - tror dog en dedikeret enhed, som du selv er inde på, er mere problemfri :-)